Komunikaty PR

Hotelarze zdali egzamin - Polacy po powrocie do hoteli czują się bezpiecznie

2021-02-23  |  14:05
Biuro prasowe

Jak Polacy oceniają przygotowanie hoteli do ponownego otwarcia? Przeważająca większość z tych, którzy zdecydowali się na wyjazd w trakcie ostatnich 10 dni, uważa, że hotelarze zadbali o ich bezpieczeństwo. Aż 98% twierdzi, że otwarcie hoteli w obecnej sytuacji było dobrym pomysłem. Takie wnioski płyną z wyników ankiety przeprowadzonej wśród klientów portalu rezerwacyjnego Travelist.pl.

 

Przygotowani na powrót

Hotele i pensjonaty gości przyjmować mogą od 12 lutego. Rządowa decyzja spotkała się z ogromnym entuzjazmem zarówno ze strony branży, jak i samych turystów. Travelist.pl zapytał niemal 1500 klientów o pierwsze wrażenia z wyjazdów do hoteli działających w reżimie sanitarnym.

 

Aż 76% respondentów odpowiedziało, że czuło się bezpiecznie podczas pobytu, a 75% potwierdziło, że personel hotelowy dbał o przestrzeganie wszelkich zasad sanitarnych. Ponad połowa badanych oceniła zaś korzystanie z dodatkowych atrakcji hotelowych, takich jak np. basen, za bezpieczne.

 

Dodatkowo ponad dwie trzecie z nich potwierdziło, że pozostali goście stosowali się do ogólnych zasad bezpieczeństwa. To pokazuje, że nie tylko właściciele stanęli na wysokości zadania, ale również sami wczasowicze pamiętali o odpowiedzialnym zachowaniu. To bardzo ważne, ponieważ dalsze restrykcje zależeć będą między innymi od zbiorowej dyscypliny.

 

Zadowoleni z wyjazdów

Turyści są zadowoleni z otwarcia hoteli. Długo czekali na możliwość wyjazdu i przede wszystkim odpoczynku. W nowej rzeczywistości i ścisłym reżimie sanitarnym czują się bezpiecznie.

 

Ponad 90% z nich pojechałoby ponownie do hotelu przy obecnie obowiązujących zasadach sanitarnych. Oznacza to, że wprowadzone wytyczne, których hotelarze przestrzegają, wcale nie zniechęcają do wyjazdów. Wręcz przeciwnie, dają gościom poczucie komfortu i pozwalają myśleć o dalszych planach.

 

Aż 89% ankietowanych jest dodatkowo za otwarciem hotelowych restauracji. Hotele funkcjonować mogą przy 50% obłożeniu, co z góry oznacza mniejszą liczbę gości. Dlatego zachowanie bezpieczeństwa w strefie gastronomii nie stanowiłoby dodatkowego problemu. Hotelowe restauracje niosą ze sobą jeszcze mniejsze zagrożenie niż wspólne korzystanie ze strefy basenów czy saun.

 

Zdany egzamin

Z ankiety Travelist.pl wynika, że większość hotelarzy zdała egzamin, a rządzący podjęli słuszną decyzję. Otwarcie hoteli w trybie warunkowym dla wielu przedsiębiorców było wyzwaniem, które jednak okazało się opłacalne. „Niepewność sytuacji, w której wszyscy się znajdujemy, wpływa na branżę i samych turystów. Chcąc walczyć w naszym wspólnym interesie, dokładamy wszelkich starań, by partnerom pomóc w zapełnieniu dostępnych miejsc, a klientom zapewnić jak najlepsze oferty. Cieszymy się z wyników naszej ankiety i mamy nadzieję, że kolejne rządowe decyzje nie odbiorą hotelarzom szansy na dalsze odrabianie strat, a wczasowiczom na zasłużony odpoczynek” - mówi prezes Travelist.pl, Tomasz Piszczako.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka CIEPŁY MAJ ZACHĘCA DO WYJAZDÓW I… ŁAGODZI OBYCZAJE Biuro prasowe
2024-05-15 | 12:00

CIEPŁY MAJ ZACHĘCA DO WYJAZDÓW I… ŁAGODZI OBYCZAJE

CIEPŁY MAJ ZACHĘCA DO WYJAZDÓW I… ŁAGODZI OBYCZAJE   Aż dwa długie weekendy w jednym miesiącu i wiosenna aura sprzyjająca aktywnemu wypoczynkowi w plenerze skusiły
Turystyka „Tak, jak lubisz. Bezpośrednio” – ruszyła kampania wspierająca branżę hotelarską
2024-05-08 | 01:00

„Tak, jak lubisz. Bezpośrednio” – ruszyła kampania wspierająca branżę hotelarską

Rezerwacje bezpośrednie, czyli takie, których dokonujemy bezpośrednio na stronie hotelu i poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy, są tematem kampanii „Tak, jak lubisz.
Turystyka Czarny Potok Resort SPA & Conference z tytułem Najlepszego Hotelu SPA dla Rodzin
2024-04-29 | 22:00

Czarny Potok Resort SPA & Conference z tytułem Najlepszego Hotelu SPA dla Rodzin

Czarny Potok Resort SPA & Conference w Krynicy Zdroju został wyróżniony w organizowanym od 14 lat prestiżowym konkursie Perfect SPA Awards. Należący do grupy J.W. Construction

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.