Hotelarze zdali egzamin - Polacy po powrocie do hoteli czują się bezpiecznie
Jak Polacy oceniają przygotowanie hoteli do ponownego otwarcia? Przeważająca większość z tych, którzy zdecydowali się na wyjazd w trakcie ostatnich 10 dni, uważa, że hotelarze zadbali o ich bezpieczeństwo. Aż 98% twierdzi, że otwarcie hoteli w obecnej sytuacji było dobrym pomysłem. Takie wnioski płyną z wyników ankiety przeprowadzonej wśród klientów portalu rezerwacyjnego Travelist.pl.
Przygotowani na powrót
Hotele i pensjonaty gości przyjmować mogą od 12 lutego. Rządowa decyzja spotkała się z ogromnym entuzjazmem zarówno ze strony branży, jak i samych turystów. Travelist.pl zapytał niemal 1500 klientów o pierwsze wrażenia z wyjazdów do hoteli działających w reżimie sanitarnym.
Aż 76% respondentów odpowiedziało, że czuło się bezpiecznie podczas pobytu, a 75% potwierdziło, że personel hotelowy dbał o przestrzeganie wszelkich zasad sanitarnych. Ponad połowa badanych oceniła zaś korzystanie z dodatkowych atrakcji hotelowych, takich jak np. basen, za bezpieczne.
Dodatkowo ponad dwie trzecie z nich potwierdziło, że pozostali goście stosowali się do ogólnych zasad bezpieczeństwa. To pokazuje, że nie tylko właściciele stanęli na wysokości zadania, ale również sami wczasowicze pamiętali o odpowiedzialnym zachowaniu. To bardzo ważne, ponieważ dalsze restrykcje zależeć będą między innymi od zbiorowej dyscypliny.
Zadowoleni z wyjazdów
Turyści są zadowoleni z otwarcia hoteli. Długo czekali na możliwość wyjazdu i przede wszystkim odpoczynku. W nowej rzeczywistości i ścisłym reżimie sanitarnym czują się bezpiecznie.
Ponad 90% z nich pojechałoby ponownie do hotelu przy obecnie obowiązujących zasadach sanitarnych. Oznacza to, że wprowadzone wytyczne, których hotelarze przestrzegają, wcale nie zniechęcają do wyjazdów. Wręcz przeciwnie, dają gościom poczucie komfortu i pozwalają myśleć o dalszych planach.
Aż 89% ankietowanych jest dodatkowo za otwarciem hotelowych restauracji. Hotele funkcjonować mogą przy 50% obłożeniu, co z góry oznacza mniejszą liczbę gości. Dlatego zachowanie bezpieczeństwa w strefie gastronomii nie stanowiłoby dodatkowego problemu. Hotelowe restauracje niosą ze sobą jeszcze mniejsze zagrożenie niż wspólne korzystanie ze strefy basenów czy saun.
Zdany egzamin
Z ankiety Travelist.pl wynika, że większość hotelarzy zdała egzamin, a rządzący podjęli słuszną decyzję. Otwarcie hoteli w trybie warunkowym dla wielu przedsiębiorców było wyzwaniem, które jednak okazało się opłacalne. „Niepewność sytuacji, w której wszyscy się znajdujemy, wpływa na branżę i samych turystów. Chcąc walczyć w naszym wspólnym interesie, dokładamy wszelkich starań, by partnerom pomóc w zapełnieniu dostępnych miejsc, a klientom zapewnić jak najlepsze oferty. Cieszymy się z wyników naszej ankiety i mamy nadzieję, że kolejne rządowe decyzje nie odbiorą hotelarzom szansy na dalsze odrabianie strat, a wczasowiczom na zasłużony odpoczynek” - mówi prezes Travelist.pl, Tomasz Piszczako.

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.