Komunikaty PR

IATA wzmacnia skalowalność działalności operacyjnej z usługami Rimini Street

2021-07-07  |  10:45
Biuro prasowe

Stowarzyszenie zrzeszające przedstawicieli komercyjnych linii lotniczych, ciężko doświadczone gospodarczymi skutkami pandemii, osiąga większą produktywność dzięki ujednoliconemu rozwiązaniu wsparcia; uwalnia zasoby IT aby skupić się na odbudowie i ekspansji.

Warszawa, 6 lipca 2021 – Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI) – międzynarodowy dostawca oprogramowania i usług dla przedsiębiorstw, największy dostawca wsparcia technicznego dla produktów Oracle i SAP oraz partner Salesforce – poinformował, że Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA – International Air Transport Association), mające siedzibę w kanadyjskim Montrealu czołowe stowarzyszenie skupiające komercyjnych przewoźników lotniczych, zdecydowało się na oferowane przez Rimini Street usługi wsparcia i zarządzania aplikacjami dla SAP ECC 6.0 i Business Object. Z uwagi na fakt, że sektor transportu lotniczego został głęboko dotknięty przez pandemię COVID-19, IATA podjęła strategiczne decyzje biznesowe pozwalające jej przejść przez kryzys, w tym decyzję o powierzeniu niezależnym dostawcom kluczowych elementów usług IT w celu obniżenia kosztów operacyjnych. Dzięki przejściu na usługi Rimini Street, organizacja może teraz czerpać korzyści z ujednoliconego rozwiązania wsparcia, integrującego wsparcie aplikacji i usługi zarządzane, pozwalając IATA na zaspokojenie potrzeb biznesowych związanych z odbudową po pandemii.

Spełnienie indywidualnych potrzeb IATA w zakresie wsparcia aplikacji SAP i zapewnienia szybkiego rozwoju

Posiadająca siedzibę główną w Montrealu i biura wykonawcze w Genewie, w Szwajcarii, IATA jest branżowym stowarzyszeniem komercyjnych linii lotniczych reprezentujących 82% światowego ruchu lotniczego. Za pośrednictwem swojego działu IT zarządza systemami finansowymi oraz wsparcia na rzecz branży komercyjnego transportu lotniczego. W związku z kryzysem gospodarczym w branży transportu lotniczego bardzo ucierpiał dział wsparcia SAP w IATA. Zrzeszenie miało świadomość zmieniającej się sytuacji gospodarczej, gdy branża zaczęła podnosić się po pandemii, i zdawało sobie sprawę, że transport lotniczy może zostać przywrócony w każdej chwili, co niosło za sobą potrzebę zwinności i skalowalności w obszarze IT. Po zapoznaniu się z raportem Gartnera[1], w którym wskazano na wzrost tego rynku, IATA zaczęło sprawdzać różne opcje zewnętrznych usług wsparcia. Stowarzyszenie zdecydowało się na wzmocnienie wsparcia swojego systemu SAP i zarządzania nim. Wybrało ujednolicone rozwiązanie Rimini Street by czerpać korzyści ze stałych usprawnień i redukcji potencjalnych zagrożeń w czasie, gdy działalność zaczynała przyspieszać, a rynek komercyjnych przewozów lotniczych ponownie został otwarty. Firma Rimini Street była również w stanie uchwycić i spełnić wymogi biznesowe IATA dzięki unikalnemu katalogowi usług, który usprawnia realizację usług IT. IATA korzysta również z usług opracowanych na potrzeby konserwacji zapobiegawczej i aktywnego rozwiązywania problemów w celu poprawy wydajności systemu.

„Od początku byliśmy pewni, że możemy współpracować wyłącznie z zaufanym dostawcą usług wsparcia w celu zminimalizowania ryzyka, a w raporcie Gartnera stwierdzono wprost, że Rimini Street zajmuje czołową pozycję na rynku usług wsparcia” – powiedział Pascal Buchner, dyrektor ds. IT, i CIO w IATA. – „Rimini Street wyróżnia się na tle konkurencji ze względu na swoją reputację i ofertę zawierającą zarówno wsparcie oprogramowania SAP, jak i usługi zarządzania aplikacjami, a my chcieliśmy to połączyć”.

Uproszczony model operacyjny zmienia niepewność w przewidywalność

Rimini Street stosuje ujednolicone rozwiązania wsparcia, zapewniając unikatowe połączenie wsparcia SAP i usług zarządzania aplikacjami. Od czasu przejścia na usługi Rimini Street, IATA zdążyło już ograniczyć opóźnienia w obszarze IT, czerpiąc korzyści z większej przejrzystości swoich działań i zwinnego modelu usprawniania systemu.

„Od samego początku pracy z Rimini Street dostrzegliśmy natychmiastową poprawę we wsparciu i zarządzaniu aplikacjami SAP. Proces wdrożenia był szybki i bezproblemowy, a teraz mamy dużo lepszy wgląd w nasze zadania i pulpity” – dodał Buchner. – „Nasz zespół SAP nieustannie dostarcza pozytywnej informacji zwrotnej o jakości wsparcia Rimini Street. Nie żałujemy naszego wyboru usługodawcy, wręcz przeciwnie, czujemy, że możemy zapewnić naszym wewnętrznym interesariuszom jeszcze wyższą wartość niż uprzednio”.

„Rimini Street z radością pomaga IATA w maksymalizacji wartości aplikacji SAP dzięki ujednoliconemu wsparciu podnoszącemu produktywność działalności operacyjnej. IATA może obecnie skupić się na pozyskaniu wyższego kapitału obrotowego i skierować środki z budżetu oraz zasoby IT na strategiczne inicjatywy, które mogą pomóc członkom zrzeszenia przejść przez obecny kryzys gospodarczy” – powiedziała Emmanuelle Hose, wiceprezes grupy i dyrektor generalna na Europę, Bliski Wschód i Afrykę w Rimini Street. – „Aby lepiej przygotować się na przyszły rozwój, IATA dołącza do ponad 4000 organizacji na całym świecie, które wybrały usługi Rimini Street by rozwiązać bieżące problemy budżetowe, cieszyć się lepszą zwinnością i niższym ryzykiem w zakresie świadczonych usług”.

 

Rimini Street, Inc.

Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI) jest globalnym dostawcą oprogramowania i wiodącym usługodawcą zewnętrznym zapewniającym usługi wsparcia dla oprogramowania Oracle i SAP oraz partnerem Salesforce. Spółka oferuje ultraresponsywne, zintegrowane usługi zarządzania aplikacjami i wsparcia z segmentu premium, które pozwalają licencjobiorcom oprogramowania dla firm na oszczędności kosztów, zapewnienie swojemu personelowi czasu na wprowadzanie innowacji i uzyskanie lepszych wyników finansowych. Dotychczas ponad 4000 organizacji globalnych sklasyfikowanych w rankingach Fortune 500 i Fortune Global 100 ze środkowego segmentu rynku i niemalże z każdej branży oraz sektora publicznego wybrało Rimini Street jako zaufane źródło wsparcia. Więcej informacji znajduje się na stronie www.riministreet.com oraz na profilu @riministreet w serwisach Twitter, Facebook i LinkedIn.

Więcej informacji:

Michał Borkowski

Omega Communication

+48 668 29 83 75, mborkowski@communication.pl

 


[1] Gartner, “Predicts 2020: Negotiate Software and Cloud Contracts to Manage Marketplace Growth and Reduce Legacy Costs,” Jo Liversidge, Frances Karamouzis, et al., December 18, 2019

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lotnictwo Emirates i Azul rozszerzają partnerstwo Biuro prasowe
2024-01-19 | 08:00

Emirates i Azul rozszerzają partnerstwo

Członkowie Skywards i TudoAzul od teraz mogą zdobywać i wykorzystywać mile i punkty na wszystkich lotach obsługiwanych przez linie Azul i Emirates.   W 2021 r. obaj
Lotnictwo III edycja Italian-Polish Aerospace Forum
2023-11-23 | 14:00

III edycja Italian-Polish Aerospace Forum

Za nami najważniejsze wydarzenie dotyczące współpracy naukowej i biznesowej pomiędzy Włochami a Polską w sektorze lotniczo-kosmicznym. Już po raz trzeci międzynarodowi eksperci
Lotnictwo Rozbudują Port Lotniczy Wrocław [ETAPY, TERMINY]
2023-08-23 | 11:00

Rozbudują Port Lotniczy Wrocław [ETAPY, TERMINY]

Jeszcze w tym roku ruszy rozbudowa strefy operacyjnej wrocławskiego lotniska. Jako pierwsze rozpoczną się prace przy nowej płycie postojowej. Potem powstanie droga szybkiego zjazdu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Mniej niż 2 proc. polskich rzek ma czystą wodę zdatną do picia. Podczas akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci

Z badań Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska wynika, że w latach 2014–2020 zły stan wód odnotowano w 99,5 proc. polskich rzek. Problemem jest także zaśmiecanie rzek i ich okolic. W trakcie corocznych akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci. Rozwijanie powszechnej świadomości i odpowiedzialności za lokalne środowisko to jeden z głównych celów akcji Operacja Czysta Rzeka. Trwa właśnie szósta edycja akcji, w którą angażują się także prywatne firmy.

Infrastruktura

Podczas wojny w Ukrainie całkowicie zniszczono niemal 10 proc. mieszkań i domów. Proces odbudowy potrzebuje odpowiedniej strategii

Łączne szkody w infrastrukturze Ukrainy spowodowane inwazją rosyjską sięgają 157 mld dol. – wynika z obliczeń Kijowskiej Szkoły Ekonomicznej. Bank Światowy wylicza, że całkowity koszt odbudowy Ukrainy w ciągu następnej dekady wyniesie 486 mld dol., przy czym najwięcej pochłonie mieszkalnictwo. – Ukraina potrzebuje kompleksowej strategii odbudowy i renowacji swoich zasobów budowlanych – ocenia Besim Nebiu z Habitat for Humanity International. Jego zdaniem powinna ona od razu uwzględniać problemy w mieszkalnictwie, z którymi jeszcze przed wojną borykały się ukraińskie gminy.

Przemysł

Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji

W maju ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Pierwszy etap badań zakończy się w tym roku, a wyniki zostaną wykorzystane w trwającym procesie projektowania elektrowni przez konsorcjum Westinghouse i Bechtel. – Chcemy dobrze poznać strukturę gruntu, na którym posadowiona będzie elektrownia. Dzięki temu będziemy mogli dopracować sam projekt elektrowni z perspektywy bezpieczeństwa – podkreśla Leszek Hołda, prezes Bechtel Polska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.