IATA wzmacnia skalowalność działalności operacyjnej z usługami Rimini Street
Stowarzyszenie zrzeszające przedstawicieli komercyjnych linii lotniczych, ciężko doświadczone gospodarczymi skutkami pandemii, osiąga większą produktywność dzięki ujednoliconemu rozwiązaniu wsparcia; uwalnia zasoby IT aby skupić się na odbudowie i ekspansji.
Warszawa, 6 lipca 2021 – Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI) – międzynarodowy dostawca oprogramowania i usług dla przedsiębiorstw, największy dostawca wsparcia technicznego dla produktów Oracle i SAP oraz partner Salesforce – poinformował, że Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA – International Air Transport Association), mające siedzibę w kanadyjskim Montrealu czołowe stowarzyszenie skupiające komercyjnych przewoźników lotniczych, zdecydowało się na oferowane przez Rimini Street usługi wsparcia i zarządzania aplikacjami dla SAP ECC 6.0 i Business Object. Z uwagi na fakt, że sektor transportu lotniczego został głęboko dotknięty przez pandemię COVID-19, IATA podjęła strategiczne decyzje biznesowe pozwalające jej przejść przez kryzys, w tym decyzję o powierzeniu niezależnym dostawcom kluczowych elementów usług IT w celu obniżenia kosztów operacyjnych. Dzięki przejściu na usługi Rimini Street, organizacja może teraz czerpać korzyści z ujednoliconego rozwiązania wsparcia, integrującego wsparcie aplikacji i usługi zarządzane, pozwalając IATA na zaspokojenie potrzeb biznesowych związanych z odbudową po pandemii.
Spełnienie indywidualnych potrzeb IATA w zakresie wsparcia aplikacji SAP i zapewnienia szybkiego rozwoju
Posiadająca siedzibę główną w Montrealu i biura wykonawcze w Genewie, w Szwajcarii, IATA jest branżowym stowarzyszeniem komercyjnych linii lotniczych reprezentujących 82% światowego ruchu lotniczego. Za pośrednictwem swojego działu IT zarządza systemami finansowymi oraz wsparcia na rzecz branży komercyjnego transportu lotniczego. W związku z kryzysem gospodarczym w branży transportu lotniczego bardzo ucierpiał dział wsparcia SAP w IATA. Zrzeszenie miało świadomość zmieniającej się sytuacji gospodarczej, gdy branża zaczęła podnosić się po pandemii, i zdawało sobie sprawę, że transport lotniczy może zostać przywrócony w każdej chwili, co niosło za sobą potrzebę zwinności i skalowalności w obszarze IT. Po zapoznaniu się z raportem Gartnera[1], w którym wskazano na wzrost tego rynku, IATA zaczęło sprawdzać różne opcje zewnętrznych usług wsparcia. Stowarzyszenie zdecydowało się na wzmocnienie wsparcia swojego systemu SAP i zarządzania nim. Wybrało ujednolicone rozwiązanie Rimini Street by czerpać korzyści ze stałych usprawnień i redukcji potencjalnych zagrożeń w czasie, gdy działalność zaczynała przyspieszać, a rynek komercyjnych przewozów lotniczych ponownie został otwarty. Firma Rimini Street była również w stanie uchwycić i spełnić wymogi biznesowe IATA dzięki unikalnemu katalogowi usług, który usprawnia realizację usług IT. IATA korzysta również z usług opracowanych na potrzeby konserwacji zapobiegawczej i aktywnego rozwiązywania problemów w celu poprawy wydajności systemu.
„Od początku byliśmy pewni, że możemy współpracować wyłącznie z zaufanym dostawcą usług wsparcia w celu zminimalizowania ryzyka, a w raporcie Gartnera stwierdzono wprost, że Rimini Street zajmuje czołową pozycję na rynku usług wsparcia” – powiedział Pascal Buchner, dyrektor ds. IT, i CIO w IATA. – „Rimini Street wyróżnia się na tle konkurencji ze względu na swoją reputację i ofertę zawierającą zarówno wsparcie oprogramowania SAP, jak i usługi zarządzania aplikacjami, a my chcieliśmy to połączyć”.
Uproszczony model operacyjny zmienia niepewność w przewidywalność
Rimini Street stosuje ujednolicone rozwiązania wsparcia, zapewniając unikatowe połączenie wsparcia SAP i usług zarządzania aplikacjami. Od czasu przejścia na usługi Rimini Street, IATA zdążyło już ograniczyć opóźnienia w obszarze IT, czerpiąc korzyści z większej przejrzystości swoich działań i zwinnego modelu usprawniania systemu.
„Od samego początku pracy z Rimini Street dostrzegliśmy natychmiastową poprawę we wsparciu i zarządzaniu aplikacjami SAP. Proces wdrożenia był szybki i bezproblemowy, a teraz mamy dużo lepszy wgląd w nasze zadania i pulpity” – dodał Buchner. – „Nasz zespół SAP nieustannie dostarcza pozytywnej informacji zwrotnej o jakości wsparcia Rimini Street. Nie żałujemy naszego wyboru usługodawcy, wręcz przeciwnie, czujemy, że możemy zapewnić naszym wewnętrznym interesariuszom jeszcze wyższą wartość niż uprzednio”.
„Rimini Street z radością pomaga IATA w maksymalizacji wartości aplikacji SAP dzięki ujednoliconemu wsparciu podnoszącemu produktywność działalności operacyjnej. IATA może obecnie skupić się na pozyskaniu wyższego kapitału obrotowego i skierować środki z budżetu oraz zasoby IT na strategiczne inicjatywy, które mogą pomóc członkom zrzeszenia przejść przez obecny kryzys gospodarczy” – powiedziała Emmanuelle Hose, wiceprezes grupy i dyrektor generalna na Europę, Bliski Wschód i Afrykę w Rimini Street. – „Aby lepiej przygotować się na przyszły rozwój, IATA dołącza do ponad 4000 organizacji na całym świecie, które wybrały usługi Rimini Street by rozwiązać bieżące problemy budżetowe, cieszyć się lepszą zwinnością i niższym ryzykiem w zakresie świadczonych usług”.
Rimini Street, Inc.
Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI) jest globalnym dostawcą oprogramowania i wiodącym usługodawcą zewnętrznym zapewniającym usługi wsparcia dla oprogramowania Oracle i SAP oraz partnerem Salesforce. Spółka oferuje ultraresponsywne, zintegrowane usługi zarządzania aplikacjami i wsparcia z segmentu premium, które pozwalają licencjobiorcom oprogramowania dla firm na oszczędności kosztów, zapewnienie swojemu personelowi czasu na wprowadzanie innowacji i uzyskanie lepszych wyników finansowych. Dotychczas ponad 4000 organizacji globalnych sklasyfikowanych w rankingach Fortune 500 i Fortune Global 100 ze środkowego segmentu rynku i niemalże z każdej branży oraz sektora publicznego wybrało Rimini Street jako zaufane źródło wsparcia. Więcej informacji znajduje się na stronie www.riministreet.com oraz na profilu @riministreet w serwisach Twitter, Facebook i LinkedIn.
Więcej informacji:
Michał Borkowski
Omega Communication
+48 668 29 83 75, mborkowski@communication.pl
[1] Gartner, “Predicts 2020: Negotiate Software and Cloud Contracts to Manage Marketplace Growth and Reduce Legacy Costs,” Jo Liversidge, Frances Karamouzis, et al., December 18, 2019
Emirates i Azul rozszerzają partnerstwo
III edycja Italian-Polish Aerospace Forum
Rozbudują Port Lotniczy Wrocław [ETAPY, TERMINY]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Mniej niż 2 proc. polskich rzek ma czystą wodę zdatną do picia. Podczas akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci
Z badań Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska wynika, że w latach 2014–2020 zły stan wód odnotowano w 99,5 proc. polskich rzek. Problemem jest także zaśmiecanie rzek i ich okolic. W trakcie corocznych akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci. Rozwijanie powszechnej świadomości i odpowiedzialności za lokalne środowisko to jeden z głównych celów akcji Operacja Czysta Rzeka. Trwa właśnie szósta edycja akcji, w którą angażują się także prywatne firmy.
Infrastruktura
Podczas wojny w Ukrainie całkowicie zniszczono niemal 10 proc. mieszkań i domów. Proces odbudowy potrzebuje odpowiedniej strategii
Łączne szkody w infrastrukturze Ukrainy spowodowane inwazją rosyjską sięgają 157 mld dol. – wynika z obliczeń Kijowskiej Szkoły Ekonomicznej. Bank Światowy wylicza, że całkowity koszt odbudowy Ukrainy w ciągu następnej dekady wyniesie 486 mld dol., przy czym najwięcej pochłonie mieszkalnictwo. – Ukraina potrzebuje kompleksowej strategii odbudowy i renowacji swoich zasobów budowlanych – ocenia Besim Nebiu z Habitat for Humanity International. Jego zdaniem powinna ona od razu uwzględniać problemy w mieszkalnictwie, z którymi jeszcze przed wojną borykały się ukraińskie gminy.
Przemysł
Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji
W maju ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Pierwszy etap badań zakończy się w tym roku, a wyniki zostaną wykorzystane w trwającym procesie projektowania elektrowni przez konsorcjum Westinghouse i Bechtel. – Chcemy dobrze poznać strukturę gruntu, na którym posadowiona będzie elektrownia. Dzięki temu będziemy mogli dopracować sam projekt elektrowni z perspektywy bezpieczeństwa – podkreśla Leszek Hołda, prezes Bechtel Polska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.