ID Logistics rozbudowuje centrum dystrybucji Carrefour w Bydgoszczy
ID Logistics, operator logistyczny specjalizujący się w logistyce kontraktowej, zakończył rozbudowę centrum dystrybucji sieci handlowej Carrefour w Bydgoszczy. Zwiększona o dodatkowe 4,8 tys. mkw. powierzchnia magazynu wynosi obecnie 41,7 tys. mkw. Rozbudowa wiąże się z rozszerzeniem strefy składowania artykułów wymagających przechowywania w niskich temperaturach.
ID Logistics obsługuje centrum dystrybucji sieci Carrefour w Bydgoszczy już od kilku lat, gdzie odpowiada za zarządzanie procesami magazynowania, składowania, przygotowania i dystrybucji towarów do sklepów w północnej i zachodniej części Polski. Magazyn dedykowany jest obsłudze różnego typu artykułów, w tym spożywczych – w temperaturze otoczenia i kontrolowanej, chemii gospodarczej oraz kosmetyków. Teraz obiekt zyskał nową powierzchnię - fresh, na której można składować towary wymagające niskich temperatur.
WIĘKSZY ASORTYMENT OBSŁUGIWANYCH TOWARÓW
W strefie fresh składowane są wrażliwe artykuły spożywcze, wymagające ściśle kontrolowanej temperatury. Jej rozbudowa była konieczna głównie ze względu na zwiększenie asortymentu i zakresu obsługi ryb, w tym świeżych.
- W ciągu roku produkcja ryb jest na podobnym poziomie co produkcja mięsa. Kiedy jednak w okresie świątecznym znacząco wzrasta ich spożycie, w magazynie obsługujemy ich nawet trzykrotnie więcej. Ryby są artykułem wyjątkowo wrażliwym i łatwopsującym się, wymagającym restrykcyjnych warunków przechowywania, w temperaturze 0-2°C. Zwiększenie ilości i asortymentu wymagało od nas nie tylko rozbudowy strefy, ale także wdrożenia dodatkowych rozwiązań, zapewniających bezpieczeństwo i wysoką jakość obsługi magazynowej – mówi Anita Szewczuk, dyrektor centrum dystrybucji w Bydgoszczy.
Dodatkowo z bydgoskiego centrum dystrybucji, ryby, w tym importowane, dostarczane są do magazynów sieci Carrefour w Rawie Mazowieckiej i Psarach. Ważnym zadaniem zespołu ID Logistics, było m.in. przygotowanie harmonogramu awizacji dostaw, z uwzględnieniem terminowości produkcji. W nowej hali zainstalowano specjalistyczne urządzenia do mycia i dezynfekcji. Wykorzystywane są też palomaty, czyli automatyczne magazynki palet, co nie tylko zoptymalizowało i uprościło pracę, ale także zwiększyło powierzchnię dostępnych miejsc. Aby zapewnić sprawną obsługę zwiększonego wolumenu, wzmocniony został zespół odpowiedzialny za obsługę magazynową ryb.
- Wspólnie z naszym klientem, przygotowujemy się teraz do wdrożenia specjalnych boksów transportowych, izoboxów. Są to rolki przystosowane do transportu wrażliwych towarów w niskich temperaturach. Dzięki temu ryby czy mięso są transportowane w idealnych warunkach dla tego asortymentu, bez obawy o utratę jakości - wyjaśnia Anita Szewczuk.
Przy rozbudowie bydgoskiego centrum dystrybucji, szczególną uwagę zwrócono także na odpowiednie przystosowanie wszystkich stref temperaturowych, w zależności od wymagań poszczególnych grup towarowych i zgodnie z restrykcyjnymi wymogami Carrefour. Dzięki temu towary wrażliwe na wpływ temperatury składowane są w najkorzystniejszych dla nich warunkach termicznych – warzywa i owoce (4-7°C), nabiał (0-4°C), mięso i ryby (0-2°C).
EFEKTYWNE I PROEKOLOGICZNE
W obiekcie zastosowano nowoczesne i proekologiczne rozwiązania, które zwiększają efektywność obsługi, a jednocześnie optymalizują i ułatwiają pracę. Przykładem może być system put-to-light, który poprawia wydajność i usprawnia monitoring podczas kompletacji towaru do sklepów. Kolejne korzyści wiążą się z wykorzystaniem wózków widłowych z bateriami litowo – jonowymi, wydajniejszymi, prostszymi w obsłudze i bardziej ekologicznymi niż te z akumulatorami kwasowymi. Ich zaletą jest także oszczędność czasu potrzebnego na ładowanie. Oszczędność energii zapewnia zainstalowanie na dachu budynku paneli fotowoltaicznych.
ID LOGISTICS DLA SIECI HANDLOWEJ CARREFOUR
W Polsce ID Logistics współpracuje z siecią handlową Carrefour od 2008 r. Obecnie zarządza 3 centrami dystrybucji: oprócz Bydgoszczy, w Podkonicach Dużych k/Rawy Mazowieckiej (61 tys. mkw., dostawy w części centralnej i północno-wschodniej) oraz Psarach (48 tys. mkw., dostawy do sklepów i stacji benzynowych w południowej części kraju).

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.