II etap apartamentów Jana z Kolna coraz bliżej końca
Zespół dwóch, czteropiętrowych budynków, powstający w ramach II etapu apartamentów Jana z Kolna w Zielonej Górze, powstaje zgodnie z planem. Budowa osiągnęła już blisko 70% zaawansowania. Toczą się prace elewacyjne, trwa montaż balustrad balkonowych, a wewnątrz mieszkań prace tynkarskie. Według przyjętego harmonogramu budowa zakończy się pod koniec IV kwartału 2021 roku.
II etap apartamentów Jana z Kolna to kolejna propozycja mieszkaniowa zielonogórskiego dewelopera EBF Development. W ramach projektu powstają dwa, czteropiętrowe budynki, w których zaaranżowano 193 lokale o metrażu od 40 do 133 mkw. Są to dwu i trzypokojowe przestrzenie z aneksem kuchennym lub samodzielną kuchnią. Ceny wolnych powierzchni rozpoczynają się od 4600 zł za mkw, a metraże wahają od 64 do 116 mkw. Deweloper zadbał również o przypisane do każdego mieszkania darmowe komórki lokatorskie. Powstała też podziemna hala garażowa z otwartymi miejscami postojowymi oraz naziemne parkingi zlokalizowane przy budynkach. W ramach małej architektury wokół zabudowy powstaną drogi wewnętrzne, oświetlenie i zielone nasadzenia. Aktualnie wykonywane są prace elewacyjne, montaż balustrad balkonowych i porządkowanie terenu inwestycji. Wewnątrz pierwszego budynku wykonano już posadzki, tynki i wszystkie instalacje, w drugim trwają roboty posadzkarskie. – Elewacja jest już gotowa w ponad 50%, budynki nabierając więc kolorów. Budowlańcy działają też wewnątrz, wykonując posadzki i tynki – mówi Izabela Woźnica-Letka, kierownik działu sprzedaży nieruchomości EBF Development.
Deweloper pod koniec ubiegłego roku oddał I etap apartamentów Jana z Kolna w ręce nowych mieszkańców. To duży sukces, bowiem budynki zostały zakończone przed czasem, a odbiory pierwszych lokali odbyła się z blisko czteromiesięcznym wyprzedzeniem. – Cieszymy się z takiego obrotu sytuacji – to również wielka radość dla właścicieli. Spora część mieszkań została przekazana jeszcze przed świętami – podkreśla Izabela Woźnica-Letka.
EBF Development prowadzi jednocześnie kilka projektów mieszkaniowych w Zielonej Górze i Poznaniu. W sercu województwa lubuskiego, poza apartamentami Jana z Kolna, w przygotowaniu znajduje się Zdrojowa Polana, Lisia Apartamenty oraz najnowsza propozycja dewelopera – V etap osiedla GreenHome.
Real Management S.A. pozyskał finansowanie na budowę parku magazynowo-produkcy
Real Management S.A. secures funding for construction of Good Point V warehouse
Fundusze PRS konkurencją dla wynajmujących?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.