Ile mieszkań sprzedali deweloperzy w 2019
Prestige PR
Włodarzewska 81C lok 81
02-393 Warszawa
i.wisniewska|prestigepr.pl| |i.wisniewska|prestigepr.pl
508 927 958
www.prestigepr.pl
Jakie wyniki sprzedaży odnotowały firmy deweloperskie w 2019 roku? Czy nabywców znalazło więcej mieszkań niż w roku poprzednim? Czy deweloperzy zrealizowali założenia sprzedażowe? Sondę przygotował serwis nieruchomości Dompress.pl
Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.
Sprzedaż lokali w 2019 roku zrealizowana na podstawie notarialnych umów deweloperskich i umów przedwstępnych wyniosła 1510 mieszkań netto (sprzedaż pomniejszona o umowy rozwiązane). W roku 2018 sprzedaliśmy natomiast 1710 lokali. Ponadto, zostało zawartych 227 umów rezerwacyjnych, których przekształcenie w umowy deweloperskie przewidujemy w najbliższym okresie. Niższy wynik w 2019 roku spowodowany był przesunięciami terminów rozpoczęcia inwestycji. W tym roku spółka planuje sprzedaż na poziomie 2000-2200 mieszkań.
Zbigniew Juroszek, prezes Atal
W 2019 roku zakontraktowaliśmy 3196 lokali, osiągając historycznie najwyższy wolumen sprzedaży. To o 32 proc. więcej niż w roku poprzednim i blisko 15 proc. więcej niż w 2017 roku. Wynik ubiegłorocznej sprzedaży bardzo wyraźnie, bo o kilkadziesiąt procent przekroczył nasze wewnętrzne prognozy.
Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.
Sprzedaliśmy w 2019 roku 1026 mieszkań. Wyniki sprzedaży mieszkań są ściśle powiązane z ofertą, a nam nie udało się uzyskać w ubiegłym roku pozwoleń na budowę części projektów, które chcieliśmy realizować. Stąd niższy wynik niż w roku poprzednim, ale wierzymy, że rok 2020 ukończymy ze znacznie lepszym wynikiem. Mamy w planie uruchomienie kilku prestiżowych inwestycji w atrakcyjnych lokalizacjach.
Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży w Lokum Deweloper
W 2019 roku sprzedaliśmy 268 mieszkań, odnotowując dużo niższy wynik, niż w roku poprzednim. Przyczyniła się do tego niewielka oferta lokali, która była skutkiem znaczących opóźnień w otrzymywaniu ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę. Przedłużające się procedury administracyjne wstrzymywały start zaplanowanych inwestycji.
Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest
W 2019 roku odnotowaliśmy rekord sprzedaży. Sprzedaliśmy ponad 300 mieszkań. Jest to zdecydowanie lepszy wynik niż w roku poprzednim. Plan sprzedażowy został wykonany z nawiązką. Co więcej, jest to najlepszy rezultat uzyskany w 15 letniej historii Grupy Kapitałowej Home Invest.
Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
Rok 2019 zakończyliśmy z wynikiem sprzedaży większym o blisko 15 proc. niż w 2018 roku. Udało nam się zrealizować z nadwyżką wszystkie cele sprzedażowe.
Agnieszka Jaworska-Goździewska, Marketing i PR Manager w Nickel Development
Plan na rok 2019 obejmował zakończenie sprzedaży w inwestycjach Fosowa oraz Wille przy Parku Wodziczki i z powodzeniem zrealizowaliśmy obydwa cele. W związku ze specyficznym cyklem życia naszych produktów trudno jest porównać rok do roku. Warto natomiast zaznaczyć, że mieliśmy bardzo dobre wyniki przedsprzedaży w naszej inwestycji ST_ART Piątkowo, która jest dla nas ważna z kilku względów. To największa jednoetapowa inwestycja w ponad 20 letniej historii firmy Nickel Development, a także najwyższy budynek spośród wznoszonych na nasze zlecenie.
Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development
To był dobry rok. Sprzedaliśmy blisko 300 mieszkań i nasz plan został zrealizowany zgonie z założeniami. Cieszy nas, że oferta przygotowana przez naszą firmę została tak pozytywnie przyjęta przez klientów. Trudno jest nam porównywać ostatnie dwa lata, ponieważ w 2018 roku rozpoczęliśmy sprzedaż pierwszego etapu Osiedla Natura, a kolejne fazy tej inwestycji oraz drugi projekt Osiedle Łomianki mieliśmy w tym czasie dopiero w przygotowaniu.
Aleksandra Goller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w spółce mieszkaniowej Skanska
Sytuacja na rynku mieszkaniowym jest dobra, a deweloperzy, też my, wykazują zadowolenie z aktualnego rytmu sprzedaży. W ubiegłym roku zaczęliśmy sprzedaż mieszkań w kolejnych etapach naszych inwestycji: Holm House, Jaśminowego Mokotowa i Parku Skandynawia, a niedawno ostatniego już etapu Osiedla Mickiewicza, realizowanego na pograniczu Bielan i Żoliborza. 2019 to był pracowity rok, oddaliśmy do użytku trzy osiedla – Jaśminowy Mokotów 2, Park Skandynawia 1 i Osiedle Mickiewicza 2, w sumie 370 mieszkań w najlepszych warszawskich lokalizacjach.
Autor: Dompress.pl

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.