Komunikaty PR

Ile mieszkań sprzedali deweloperzy w 2019

2020-01-31  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Iwona Wiśniewska - Lopez
Prestige PR

Włodarzewska 81C lok 81
02-393 Warszawa
i.wisniewska|prestigepr.pl| |i.wisniewska|prestigepr.pl
508 927 958
www.prestigepr.pl

Jakie wyniki sprzedaży odnotowały firmy deweloperskie w 2019 roku? Czy nabywców znalazło więcej mieszkań niż w roku poprzednim? Czy deweloperzy zrealizowali założenia sprzedażowe? Sondę przygotował serwis nieruchomości Dompress.pl
 
Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.

  
Sprzedaż lokali w 2019 roku zrealizowana na podstawie notarialnych umów deweloperskich i umów przedwstępnych wyniosła 1510 mieszkań netto (sprzedaż pomniejszona o umowy rozwiązane). W roku 2018 sprzedaliśmy natomiast 1710 lokali. Ponadto, zostało zawartych 227 umów rezerwacyjnych, których przekształcenie w umowy deweloperskie przewidujemy w najbliższym okresie. Niższy wynik w 2019 roku spowodowany był przesunięciami terminów rozpoczęcia inwestycji. W tym roku spółka planuje sprzedaż na poziomie 2000-2200 mieszkań.


Zbigniew Juroszek, prezes Atal 


W 2019 roku zakontraktowaliśmy 3196 lokali, osiągając historycznie najwyższy wolumen sprzedaży. To o 32 proc. więcej niż w roku poprzednim i blisko 15 proc. więcej niż w 2017 roku. Wynik ubiegłorocznej sprzedaży bardzo wyraźnie, bo o kilkadziesiąt procent przekroczył nasze wewnętrzne prognozy.


Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A. 


Sprzedaliśmy w 2019 roku 1026 mieszkań. Wyniki sprzedaży mieszkań są ściśle powiązane z ofertą, a nam nie udało się uzyskać w ubiegłym roku pozwoleń na budowę części projektów, które chcieliśmy realizować. Stąd niższy wynik niż w roku poprzednim, ale wierzymy, że rok 2020 ukończymy ze znacznie lepszym wynikiem. Mamy w planie uruchomienie kilku prestiżowych inwestycji w atrakcyjnych lokalizacjach.


Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży w Lokum Deweloper

W 2019 roku sprzedaliśmy 268 mieszkań, odnotowując dużo niższy wynik, niż w roku poprzednim. Przyczyniła się do tego niewielka oferta lokali, która była skutkiem znaczących opóźnień w otrzymywaniu ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę. Przedłużające się procedury administracyjne wstrzymywały start zaplanowanych inwestycji.


Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest 


W 2019 roku odnotowaliśmy rekord sprzedaży. Sprzedaliśmy ponad 300 mieszkań. Jest to zdecydowanie lepszy wynik niż w roku poprzednim. Plan sprzedażowy został wykonany z nawiązką. Co więcej, jest to najlepszy rezultat uzyskany w 15 letniej historii Grupy Kapitałowej Home Invest.


Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic 


Rok 2019 zakończyliśmy z wynikiem sprzedaży większym o blisko 15 proc. niż w 2018 roku. Udało nam się zrealizować z nadwyżką wszystkie cele sprzedażowe.


Agnieszka Jaworska-Goździewska, Marketing i PR Manager w Nickel Development

Plan na rok 2019 obejmował zakończenie sprzedaży w inwestycjach Fosowa oraz Wille przy Parku Wodziczki i z powodzeniem zrealizowaliśmy obydwa cele. W związku ze specyficznym cyklem życia naszych produktów trudno jest porównać rok do roku. Warto natomiast zaznaczyć, że mieliśmy bardzo dobre wyniki przedsprzedaży w naszej inwestycji ST_ART Piątkowo, która jest dla nas ważna z kilku względów. To największa jednoetapowa inwestycja w ponad 20 letniej historii firmy Nickel Development, a także najwyższy budynek spośród wznoszonych na nasze zlecenie. 

Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development 


To był dobry rok. Sprzedaliśmy blisko 300 mieszkań i nasz plan został zrealizowany zgonie z założeniami. Cieszy nas, że oferta przygotowana przez naszą firmę została tak pozytywnie przyjęta przez klientów. Trudno jest nam porównywać ostatnie dwa lata, ponieważ w 2018 roku  rozpoczęliśmy sprzedaż pierwszego etapu Osiedla Natura, a kolejne fazy tej inwestycji oraz drugi projekt Osiedle Łomianki mieliśmy w tym czasie dopiero w przygotowaniu. 


Aleksandra Goller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w spółce mieszkaniowej Skanska 

Sytuacja na rynku mieszkaniowym jest dobra, a deweloperzy, też my, wykazują zadowolenie z aktualnego rytmu sprzedaży. W ubiegłym roku zaczęliśmy sprzedaż mieszkań w kolejnych etapach naszych inwestycji: Holm House, Jaśminowego Mokotowa i Parku Skandynawia, a niedawno ostatniego już etapu Osiedla Mickiewicza, realizowanego na pograniczu Bielan i Żoliborza. 2019 to był pracowity rok, oddaliśmy do użytku trzy osiedla – Jaśminowy Mokotów 2, Park Skandynawia 1 i Osiedle Mickiewicza 2, w sumie 370 mieszkań w najlepszych warszawskich lokalizacjach.   

Autor: Dompress.pl         

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prestige PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.