Komunikaty PR

Ile mieszkań sprzedali deweloperzy w 2019

2020-01-31  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Iwona Wiśniewska - Lopez
Prestige PR

Włodarzewska 81C lok 81
02-393 Warszawa
i.wisniewska|prestigepr.pl| |i.wisniewska|prestigepr.pl
508 927 958
www.prestigepr.pl

Jakie wyniki sprzedaży odnotowały firmy deweloperskie w 2019 roku? Czy nabywców znalazło więcej mieszkań niż w roku poprzednim? Czy deweloperzy zrealizowali założenia sprzedażowe? Sondę przygotował serwis nieruchomości Dompress.pl
 
Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.

  
Sprzedaż lokali w 2019 roku zrealizowana na podstawie notarialnych umów deweloperskich i umów przedwstępnych wyniosła 1510 mieszkań netto (sprzedaż pomniejszona o umowy rozwiązane). W roku 2018 sprzedaliśmy natomiast 1710 lokali. Ponadto, zostało zawartych 227 umów rezerwacyjnych, których przekształcenie w umowy deweloperskie przewidujemy w najbliższym okresie. Niższy wynik w 2019 roku spowodowany był przesunięciami terminów rozpoczęcia inwestycji. W tym roku spółka planuje sprzedaż na poziomie 2000-2200 mieszkań.


Zbigniew Juroszek, prezes Atal 


W 2019 roku zakontraktowaliśmy 3196 lokali, osiągając historycznie najwyższy wolumen sprzedaży. To o 32 proc. więcej niż w roku poprzednim i blisko 15 proc. więcej niż w 2017 roku. Wynik ubiegłorocznej sprzedaży bardzo wyraźnie, bo o kilkadziesiąt procent przekroczył nasze wewnętrzne prognozy.


Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A. 


Sprzedaliśmy w 2019 roku 1026 mieszkań. Wyniki sprzedaży mieszkań są ściśle powiązane z ofertą, a nam nie udało się uzyskać w ubiegłym roku pozwoleń na budowę części projektów, które chcieliśmy realizować. Stąd niższy wynik niż w roku poprzednim, ale wierzymy, że rok 2020 ukończymy ze znacznie lepszym wynikiem. Mamy w planie uruchomienie kilku prestiżowych inwestycji w atrakcyjnych lokalizacjach.


Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży w Lokum Deweloper

W 2019 roku sprzedaliśmy 268 mieszkań, odnotowując dużo niższy wynik, niż w roku poprzednim. Przyczyniła się do tego niewielka oferta lokali, która była skutkiem znaczących opóźnień w otrzymywaniu ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę. Przedłużające się procedury administracyjne wstrzymywały start zaplanowanych inwestycji.


Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest 


W 2019 roku odnotowaliśmy rekord sprzedaży. Sprzedaliśmy ponad 300 mieszkań. Jest to zdecydowanie lepszy wynik niż w roku poprzednim. Plan sprzedażowy został wykonany z nawiązką. Co więcej, jest to najlepszy rezultat uzyskany w 15 letniej historii Grupy Kapitałowej Home Invest.


Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic 


Rok 2019 zakończyliśmy z wynikiem sprzedaży większym o blisko 15 proc. niż w 2018 roku. Udało nam się zrealizować z nadwyżką wszystkie cele sprzedażowe.


Agnieszka Jaworska-Goździewska, Marketing i PR Manager w Nickel Development

Plan na rok 2019 obejmował zakończenie sprzedaży w inwestycjach Fosowa oraz Wille przy Parku Wodziczki i z powodzeniem zrealizowaliśmy obydwa cele. W związku ze specyficznym cyklem życia naszych produktów trudno jest porównać rok do roku. Warto natomiast zaznaczyć, że mieliśmy bardzo dobre wyniki przedsprzedaży w naszej inwestycji ST_ART Piątkowo, która jest dla nas ważna z kilku względów. To największa jednoetapowa inwestycja w ponad 20 letniej historii firmy Nickel Development, a także najwyższy budynek spośród wznoszonych na nasze zlecenie. 

Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development 


To był dobry rok. Sprzedaliśmy blisko 300 mieszkań i nasz plan został zrealizowany zgonie z założeniami. Cieszy nas, że oferta przygotowana przez naszą firmę została tak pozytywnie przyjęta przez klientów. Trudno jest nam porównywać ostatnie dwa lata, ponieważ w 2018 roku  rozpoczęliśmy sprzedaż pierwszego etapu Osiedla Natura, a kolejne fazy tej inwestycji oraz drugi projekt Osiedle Łomianki mieliśmy w tym czasie dopiero w przygotowaniu. 


Aleksandra Goller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w spółce mieszkaniowej Skanska 

Sytuacja na rynku mieszkaniowym jest dobra, a deweloperzy, też my, wykazują zadowolenie z aktualnego rytmu sprzedaży. W ubiegłym roku zaczęliśmy sprzedaż mieszkań w kolejnych etapach naszych inwestycji: Holm House, Jaśminowego Mokotowa i Parku Skandynawia, a niedawno ostatniego już etapu Osiedla Mickiewicza, realizowanego na pograniczu Bielan i Żoliborza. 2019 to był pracowity rok, oddaliśmy do użytku trzy osiedla – Jaśminowy Mokotów 2, Park Skandynawia 1 i Osiedle Mickiewicza 2, w sumie 370 mieszkań w najlepszych warszawskich lokalizacjach.   

Autor: Dompress.pl         

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prestige PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe Biuro prasowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Prawo

Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami

Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.

Polityka

Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna

W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.