Immersion Games coraz bliżej debiutu na NewConnect
Immersion Games, producent gier VR, zrealizował kolejny krok w drodze na rynek NewConnect i złożył Dokument Informacyjny do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Niedawno spółka zależna Immersion VR powołała sześcioosobową Radę Nadzorczą, która będzie pełnić nadzór nad działalnością firmy przez pięć lat. Immersion Games pracuje obecnie nad dwoma autorskimi grami w technologii Virtual Reality – Disc Ninja oraz nowym projektem pełnym przygód w ramach serii Extreme Escape.
- Złożyliśmy do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie Dokument Informacyjny i tym samym jesteśmy coraz bliżej debiutu na NewConnect. Dołączenie do grona spółek publicznych jest dla nas ważnym krokiem z perspektywy strategii i rozwoju. Liczymy, że obecność na giełdzie zwiększy rozpoznawalność naszej spółki i umożliwi nam dotarcie do jeszcze większej grupy Inwestorów. W procesie upublicznienia wspiera nas Dom Maklerski Navigator. – informuje Bartosz Rosłoński, prezes zarządu Immersion Games.
Immersion Games chce dołączyć do grona spółek publicznych jeszcze w tym roku.
Niedawno spółka powołała sześcioosobową Radę Nadzorczą, w skład której wchodzą: Dawid Sukacz, Piotr Baczyński, Zofia Kłudka, Jędrzej Szcześniak, Chris Chin oraz Paul Jastrzębski. Członkowie Rady Immersion Games to doświadczeni specjaliści, znający branże finansów, gamedev oraz technologii. W swoim portfolio mają liczne współprace z wiodącymi przedstawicielami biznesu.
Obecnie Immersion Games pracuje nad dwoma autorskimi grami w technologii Virtual Reality – Disc Ninja oraz nowym epizodem przygód z serii Extreme Escape. Premiera pierwszego projektu planowana jest latem br. na platformie Oculus Quest.
W kwietniu br. aplikacja MISSION TO MARS AR od Immersion VR, spółki matki Immersion Games, otrzymała nominację do Webby Awards, międzynarodowej nagrody przyznawanej corocznie przez International Academy of Digital Arts and Sciences. Aplikacja ubiega się o wyróżnienie w kategorii Edukacja. MISSION TO MARS AR składa się z siedmiu doświadczeń, które przybliżają użytkownikom wiedzę o Marsie, umożliwiają odkrycie jego powierzchni oraz udział w starcie i lądowaniu amerykańskiego łazika Perseverance. Aplikacja była merytorycznie przygotowana we współpracy z NASA. Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej udostępniła spółce materiały potrzebne do wiernego odwzorowania misji na Marsa. MISSION TO MARS AR dostępna jest bezpłatnie w sklepach Apple App Store i Google Play.
W Q4 ub. roku Immersion Games przeprowadziło prywatną emisję akcji. Spółka pozyskała od inwestorów prywatnych oraz instytucji finansowych 4,5 mln zł. Środki te przeznacza na realizację bieżących projektów oraz rozwój studia. Emisję wspierał Dom Maklerski Navigator.
Model biznesowy Immersion Games zakłada produkcję gier, które będą dostępne na Oculus Quest Store oraz pozostałych platformach VR, m.in. Steam, Oculus Store i Viveport.
E-Shopping Group nawiązuje strategiczną współpracę z dystrybutorem elektroniki
SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto
Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.