Immersion stworzyło innowacyjną aplikację AR we współpracy z NASA
Już dziś finał jednej z najbardziej złożonych i przełomowych operacji NASA w historii. O godz. 20:15 polskiego czasu rozpocznie się transmisja poświęcona lądowaniu na Marsie łazika Perseverance. W to międzyplanetarne wydarzenie, które z zaciekawieniem obserwuje cały świat, zaangażowane jest polskie studio Immersion. Działająca globalnie firma z sektora VR/AR udostępniła autorską aplikację MISSION TO MARS AR dedykowaną misji.
- Jesteśmy dumni, że nasz projekt jest częścią tak wielkiego wydarzenia. Pomysł aplikacji powstał we wrześniu minionego roku, a efektem naszych wielomiesięcznych prac jest rozwiązanie, które pozwala nam wiernie zaprezentować wyzwania, jakie wiążą się z 9. edycją kosmicznej wyprawy na Marsa – mówi Piotr Baczyński, prezes zarządu Immersion. – W aplikacji wykorzystaliśmy najnowsze dostępne technologie z zakresu rozszerzonej rzeczywistości (AR), dzięki czemu pojazdy biorące udział w tej misji możemy zobaczyć gdzie tylko chcemy, np. w parku czy we własnym mieszkaniu – dodaje Piotr Baczyński.
Interaktywna eksploracja Marsa, symulacja poruszania się po jego powierzchni, moment startu amerykańskiego łazika Perseverance - młodszego brata przemierzającego planetę od sierpnia 2012 roku łazika Curiosity - a także lądowanie pojazdu na Czerwonej Planecie, to tylko wybrane możliwości jakie stwarza aplikacja MISSION TO MARS AR.
MISSION TO MARS AR można pobrać bezpłatnie w sklepach Apple App Store i Google Play. Każde z doświadczeń przedstawionych w aplikacji pokazuje inny element misji – od startu, poprzez lądowanie, aż po wizję przyszłej kolonizacji Marsa. Projekt, który ma na celu pobudzić ludzką wyobraźnię, łączy w sobie elementy aplikacji edukacyjnej, gry oraz interaktywnej prezentacji.
Łazik Perseverance wystartował na Marsa w lipcu ub. roku. Celem jego lotu jest eksploracja geologicznego zróżnicowania Czerwonej Planety, poszukiwanie oznak dawnego życia marsjańskiego oraz zebranie próbek skał i składu powierzchni Marsa. Finał kosmicznej podróży zaplanowany jest dziś na godzinę 21:30 czasu polskiego. Transmisja rozpocznie się o godzinie 20:15. Emisja materiału odbędzie się na kanale The NASA tv.
MISSION TO MARS AR to drugi ,,kosmiczny’’ projekt, autorstwa Immersion VR. Poprzedni o nazwie APOLLO' S MOON SHOT to aplikacja mobilna, która prezentuje wszystkie etapy misji księżycowej. Projekt spotkał się ze światowym uznaniem i był nominowany między innymi do nagród EMMY, Webby czy SXSW.
– Przy obu projektach, naszym klientem jest Smithsonian Channel, NASA natomiast wspiera nas pod kątem merytorycznym i dostarcza niezbędne materiały potrzebne do wiernego odwzorowania wszelkich elementów składających się na misję. Sama współpraca jest zaś efektem wieloletniego budowania renomy w Stanach Zjednoczonych – mówi Bartosz Rosłoński, członek zarządu Immersion VR.
Aplikacja autorstwa Immersion VR jest także częścią projektu związanego z filmem dokumentalnym MAKING TRACKS ON MARS, którego premiera telewizyjna odbyła się 14 lutego na Smithsonian Channel.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.