Immersion stworzyło innowacyjną aplikację AR we współpracy z NASA
Już dziś finał jednej z najbardziej złożonych i przełomowych operacji NASA w historii. O godz. 20:15 polskiego czasu rozpocznie się transmisja poświęcona lądowaniu na Marsie łazika Perseverance. W to międzyplanetarne wydarzenie, które z zaciekawieniem obserwuje cały świat, zaangażowane jest polskie studio Immersion. Działająca globalnie firma z sektora VR/AR udostępniła autorską aplikację MISSION TO MARS AR dedykowaną misji.
- Jesteśmy dumni, że nasz projekt jest częścią tak wielkiego wydarzenia. Pomysł aplikacji powstał we wrześniu minionego roku, a efektem naszych wielomiesięcznych prac jest rozwiązanie, które pozwala nam wiernie zaprezentować wyzwania, jakie wiążą się z 9. edycją kosmicznej wyprawy na Marsa – mówi Piotr Baczyński, prezes zarządu Immersion. – W aplikacji wykorzystaliśmy najnowsze dostępne technologie z zakresu rozszerzonej rzeczywistości (AR), dzięki czemu pojazdy biorące udział w tej misji możemy zobaczyć gdzie tylko chcemy, np. w parku czy we własnym mieszkaniu – dodaje Piotr Baczyński.
Interaktywna eksploracja Marsa, symulacja poruszania się po jego powierzchni, moment startu amerykańskiego łazika Perseverance - młodszego brata przemierzającego planetę od sierpnia 2012 roku łazika Curiosity - a także lądowanie pojazdu na Czerwonej Planecie, to tylko wybrane możliwości jakie stwarza aplikacja MISSION TO MARS AR.
MISSION TO MARS AR można pobrać bezpłatnie w sklepach Apple App Store i Google Play. Każde z doświadczeń przedstawionych w aplikacji pokazuje inny element misji – od startu, poprzez lądowanie, aż po wizję przyszłej kolonizacji Marsa. Projekt, który ma na celu pobudzić ludzką wyobraźnię, łączy w sobie elementy aplikacji edukacyjnej, gry oraz interaktywnej prezentacji.
Łazik Perseverance wystartował na Marsa w lipcu ub. roku. Celem jego lotu jest eksploracja geologicznego zróżnicowania Czerwonej Planety, poszukiwanie oznak dawnego życia marsjańskiego oraz zebranie próbek skał i składu powierzchni Marsa. Finał kosmicznej podróży zaplanowany jest dziś na godzinę 21:30 czasu polskiego. Transmisja rozpocznie się o godzinie 20:15. Emisja materiału odbędzie się na kanale The NASA tv.
MISSION TO MARS AR to drugi ,,kosmiczny’’ projekt, autorstwa Immersion VR. Poprzedni o nazwie APOLLO' S MOON SHOT to aplikacja mobilna, która prezentuje wszystkie etapy misji księżycowej. Projekt spotkał się ze światowym uznaniem i był nominowany między innymi do nagród EMMY, Webby czy SXSW.
– Przy obu projektach, naszym klientem jest Smithsonian Channel, NASA natomiast wspiera nas pod kątem merytorycznym i dostarcza niezbędne materiały potrzebne do wiernego odwzorowania wszelkich elementów składających się na misję. Sama współpraca jest zaś efektem wieloletniego budowania renomy w Stanach Zjednoczonych – mówi Bartosz Rosłoński, członek zarządu Immersion VR.
Aplikacja autorstwa Immersion VR jest także częścią projektu związanego z filmem dokumentalnym MAKING TRACKS ON MARS, którego premiera telewizyjna odbyła się 14 lutego na Smithsonian Channel.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.