Impreza firmowa dla pracowników produkcyjnych. Na jakie elementy warto postawić?
Stopa bezrobocia w Polsce oscyluje w graniach 5 proc. – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Niskie bezrobocie coraz bardziej wpisuje się w obraz polskiej gospodarki. W jakich branżach najtrudniej znaleźć pracowników? Jedną z nich jest szeroko rozumiana produkcja. Odpływ obywateli Ukrainy i brak rąk do pracy w Polsce spowodowały, że firmy coraz bardziej doceniają pracowników. I zapewniają im dodatkowe benefity. Jednym z nich jest impreza firmowa.
We wrześniu br. w urzędach pracy było zarejestrowanych 803 tysiące bezrobotnych. Po raz ostatni mniej osób bez pracy odnotowano w 1990 roku. Co więcej, według danych Eurostatu Polska jest krajem z jednym z najniższych wskaźników bezrobocia w całej Unii Europejskiej. To sygnały dla pracodawców, że muszą zwiększyć dbałość o pracowników. I zastanowić się nad rozwiązaniami, które pomogą utrzymać stały zespół, a także rozwijać go.
Brak rąk do pracy w sektorze produkcyjnym
Pracodawcy borykają się z brakiem rąk do pracy m.in. w sektorze produkcyjnym. Gwałtowny odpływ Ukraińców z rynku jeszcze bardziej pogłębił problem. Firmy zaczęły coraz bardziej dbać o pracowników i zwiększać benefity. Jednym z nich jest wyjazd integracyjny. Jak poznać potrzeby zatrudnionych i zorganizować wyjazd na najwyższym poziomie?
– Ważnym elementem, o którym zapomina wiele firm, jest zweryfikowanie potrzeb naszych pracowników – wyjaśnia Sebastian Kopiej, z agencji PR Commplace. – Istnieje kilka prostych metod na poznanie, czego od wyjazdu oczekują pracownicy. Kluczowa jest rozmowa, choć najlepiej sprawdzają się proste ankiety. Warto zapytać o oczekiwany czas wyjazdu, a także destynację. Pamiętajmy również o atrakcjach.
Po zweryfikowaniu potrzeb pracowników kolejnym krokiem powinno być opracowanie scenariusza wydarzenia. Uczestnicy powinni być poinformowani o tym, jakim środkiem transportu dojadą na imprezę, jaki rodzaj odzieży powinni przygotować, a także o jakich atrakcjach myśli pracodawca. Dlaczego to takie ważne? Zintegrowany zespół pracuje lepiej, co w efekcie przekłada się na jego produktywność i wyniki firmy.
Czasem mniej znaczy więcej
Podczas układania scenariusza warto zadbać o jedną lub dwie główne atrakcje. Należy także zapewnić uczestnikom eventu czas wolny, tak by pracownicy mieli przestrzeń do rozmów i relaksu.
– Organizując wyjazd na dwa dni powinniśmy zadbać o dwie główne atrakcje. Pierwszego dnia może to być ognisko, a kolejnego bardziej kreatywne zajęcia. W modzie są warsztaty z gotowania ze znanymi postaciami, a także wspólne rozwiązywanie zagadek czy gry terenowe. Istotne jest, by pracownicy przebywali ze sobą, mieli okazję do wspólnych rozmów i spędzania czasu. Zbyt napięty harmonogram może doprowadzić do zmęczenia zespołu i osiągniemy odwrotny efekt od oczekiwanego – dodaje Sebastian Kopiej z Commplace.
Gdzie zorganizować imprezę dla pracowników produkcji?
Przedstawiciel z Dworu Korona Karkonoszy, gdzie firmy często organizują imprezy, podkreśla, że miejsce powinno zależeć od preferencji pracowników i ich sytuacji.
– Nie tylko firmy z centralnej Polski chętnie wybierają wyjazdy integracyjne w góry. Np. dla osób z Pomorza wyjazd w polskie góry to prawdziwa przygoda i niezapomniana atrakcja. Wszystko jednak zależy od indywidualnej sytuacji. Nie każdy zakład produkcyjny może sobie pozwolić na 2-3 dniowe przestoje. A czym przyciągają Karkonosze? To przede wszystkim niesamowity klimat, możliwość przebywania na łonie natury, a także moc atrakcji – dodaje.
Dobrze zorganizowany wyjazd pomoże zjednać pracowników i wywoła atmosferę oczekiwania na… kolejne wyprawy. Imprezy firmowe są zatem jednym z kluczowych elementów, by utrzymać zatrudnionych na dłużej w firmie.

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.