Impreza firmowa dla pracowników z branży IT – co należy wziąć pod uwagę?
Aż 66 proc. Polaków dąży do nawiązania bliskiej znajomości ze swoimi współpracownikami – wynika z badania „Budowanie bliskich relacji w pracy w Polsce. Badanie 2022” przeprowadzonego przez InterviewMe. Aż 80 proc. z nich przyznaje, że dzięki dobrej atmosferze w firmie i posiadaniu obok siebie firmowych przyjaciół, pracownik czerpie większą przyjemność z pracy, pracuje lepiej i wydajniej. Wiedzą o tym pracodawcy, którzy przynajmniej raz w roku organizują integrację dla pracowników. Jak zbliżyć do siebie osoby z branży IT? Co należy wziąć pod uwagę? Podpowiadamy.
Relacje z ludźmi są ważne dla czerpania satysfakcji z życia zawodowego i prywatnego. Ponad 57 proc. zatrudnionych osób przyznaje, że w swojej pracy lubi większość osób, zaś jedynie 3 proc. jest zdania, że dobrze czuje się w towarzystwie tylko jednej osoby ze swojego przedsiębiorstwa. Dużą rolę w procesie budowania szacunku wśród pracowników i nawiązywaniu przyjaźni odgrywają imprezy firmowe. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na organizację eventów po godzinach pracy. Należy jednak pamiętać, że każda grupa zawodowa jest charakterystyczna i zorganizować imprezę firmową w taki sposób, by spełnić oczekiwania pracowników.
Branża IT to głównie mężczyźni
Szacuje się, że rynek IT wzrośnie w latach 2021-2026 o 4,8 proc. – wynika z najnowszego badania „Badanie Społeczności IT 2022”. Zaledwie 14 proc. osób zatrudnionych w tym sektorze stanowią kobiety. To cenna informacja dla pracodawców, którzy chcą zorganizować imprezę firmową.
– I tu pojawia się pierwsza cenna informacja dla organizatorów imprez firmowych. Przeważającą część osób zatrudnionych w IT stanowią mężczyźni. Zatem atrakcje na wydarzeniu powinny być dobrane w odpowiedni sposób z uwzględnieniem zainteresowań tej grupy odbiorców. Z naszego doświadczenia wynika, że świetnie sprawdzają się wyprawy w góry. Impreza firmowa zazwyczaj trwa od 1 do 2 dni, ale konieczne jest zorganizowanie dodatkowych atrakcji. Mężczyźni zatrudnieni w IT zwykle posiadają analityczny umysł, zatem sprawdzają się w wycieczkach terenowych, gdzie konieczne jest posługiwanie się mapą czy kompasem, a także w wyprawach survivalowych – wyjaśnia Sebastian Kopiej z agencji eventowej Commplace. – Nie oznacza to, że tego typu atrakcje są jedynie dla mężczyzn. Niemniej jednak branża IT upodobała sobie survival w górach.
Wyzwania dla pracodawcy
34 proc. osób zatrudnionych w IT to młodzi pracownicy w wieku od 25 do 30 lat. Natomiast aż 18 proc. stanowią bardzo młodzi ludzie w wieku od 18 do 24 lat. To ogromne wyzwanie na pracodawcy. Pracownicy IT zazwyczaj pracują zdalnie, nie widują się na co dzień w biurze. Zintegrowanie grupy osób, która nie widuje się na co dzień jest ogromnym wyzwaniem. Ponadto, Pokolenie Z ma swoje nawyki i preferencje, o których należy pamiętać.
– Młode Pokolenie Z wychowane w dobie Internetu jest zdigitalizowane i niezwykle świadome. Ma dostęp do informacji non stop – mówi ekspert z Dworu Korona Karkonoszy. – Osoby te cenią obcowanie z naturą, dlatego pracodawca powinien wybrać pensjonat, który jest zlokalizowany np. w górach. Na pewno nie sprawdzą się duże ośrodki aglomeracyjne. Dla młodych pracowników Istotne jest dobro środowiska naturalnego i ich własne zdrowie. Ośrodek, do którego pojadą, powinien oferować tradycyjne, polskie i ekologiczne wyroby, które charakteryzują się naturalnością i odpowiednim smakiem. A jakie wnętrza są na topie? Pokolenie Z, którego sporą część stanowią pracownicy IT, ceni sobie spersonalizowane hotele, które są urządzone w niebanalnym stylu.
Ponad połowa osób pracujących w IT (54 proc.) jest zatrudnionych w polskich firmach. Podczas organizacji eventów warto zatem podkreślać to, co w naszym kraju najlepsze. Karkonosze zachwycają nie tylko widokami. Posiadają swoją własną kulturę i regionalizm, które z pewnością warto poznać.

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.