DHL eCommerce z największą siecią punktów obsługi paczek w Europie
Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
DHL eCommerce, specjalista od logistyki e-commerce w grupie DHL, otworzył swój 100-tysięczny punkt odbioru i nadań przesyłek, co czyni go operatorem największej sieci out of home delivery w Europie. Uroczystość otwarcia 100-tysięcznego punktu obsługi paczek odbyła się w Warszawie. Według najnowszych badań DHL, ponad 50% konsumentów w naszym kraju preferuje dostawę przesyłki do punktu nadań i odbiorów, który znajduje się np. w ulubionym sklepie.
Mocna sieć punktów obsługi paczek DHL eCommerce
Sieć punktów nadań i odbioru przesyłek DHL obejmuje łącznie 28 krajów w Europie.
- DHL eCommerce aspiruje do świadczenia klientom e-commerce niezawodnych, przystępnych cenowo i zrównoważonych usług dostawy. To właśnie konsumenci są zawsze w centrum naszej działalności – mówi Pablo Ciano, CEO DHL eCommerce. - Podstawą naszych usług jest rozległa sieć out of home delivery oraz wiedza cyfrowa i eksperckość. Z niemal nieograniczonym potencjałem wzrostu działamy w jednym z najbardziej ekscytujących segmentów branży. To w jaki sposób wykorzystamy ten potencjał, wpłynie na to, jak osiągniemy cele. Teraz jest czas na inwestycje i rozwój".
Ponieważ liczba aktywnych klientów e-commerce w Europie stale rośnie, wzrasta również zapotrzebowanie na punkty odbioru i nadań w obszarach miejskich i metropolitalnych. Jednocześnie mocna sieć out of home delivery odgrywa kluczową rolę zarówno dla małych, jak i dużych platform
e-commerce, zapewniając kompleksową i wygodną logistykę dostaw i zwrotów dla ich klientów.
Dla przykładu w Polsce, DHL eCommerce nawiązało współpracę z Cainiao, logistycznym oddziałem firmy Alibaba, w celu rozwinięcia największej sieci OOH. Ostatnio podpisana umowa o przejęciu MNG Kargo w Turcji i współpraca z Poste Italiane we Włoszech również przyczynią się do dalszego rozwoju europejskiej sieci DHL eCommerce.
Rosnące zapotrzebowanie na elastyczne opcje dostawy
Klienci kupujący online coraz częściej oczekują niezawodnych, przystępnych cenowo i zrównoważonych usług dostawy i zwrotów. Wyniki badania Online Shopper Survey, zleconego przez DHL, podkreślają ten trend. W badaniu 24% respondentów z Europy stwierdziło, że chce odbierać swoje paczki w punktach obsługi paczek. Jest to najwyższy wynik w porównaniu do innych części świata. W Azji i na Pacyfiku wynosi on 11%; w Afryce Subsaharyjskiej 8,5%; w Ameryce Północnej 7,5%; na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej 6,5% oraz w Ameryce Łacińskiej 6%.
W badaniu 47% Europejczyków stwierdziło również, że ich doświadczenie zakupowe byłoby lepsze, gdyby więcej punktów nadań i odbioru przesyłek było dostępnych bliżej ich domu. Jednak to właśnie w Polsce konsumenci są liderami korzystania z usług sieci OOH. Aż 55% preferuje dostawę do punktu obsługi paczek. Nie dziwi więc fakt, że Polska ma drugą najmocniejszą ofertę punktów nadań i odbioru w Europie, zaraz po Niemczech. - Cieszymy się, że 100-tysięczny punkt europejskiej sieci DHL POP znajduje się właśnie w Polsce. Zwłaszcza, że w naszym kraju ta forma odbioru przesyłek zyskuje coraz większą popularność. Tak mocna sieć jest dużą przewagą i ważnym argumentem w wyborze firmy kurierskiej. Jako ekspert w obsłudze rynku e-commerce, wiemy, czego oczekują nasi klienci i odpowiadamy na ich potrzeby. Nasze kompleksowe rozwiązania zapewniają wygodę, elastyczność i szybkość obsługi przesyłek. Dzisiaj, polscy klienci DHL mogą nadawać i odbierać paczki tak jak chcą - z punktów lub automatów paczkowych albo u kuriera. Zarządzają przesyłką dzięki intuicyjnej aplikacji Mój DHL i nadają paczkę, w mniej niż 3 minuty, poprzez platformę paczking.com. Stawiamy na integrację technologii w procesach. Usługa „Przekieruj”, służąca zarządzaniu przesyłką, system powiadomień oraz track&trace, godzinowe przedziały doręczeń i wiele innych, to przykłady projektów, działań I usprawnień, które rozwijają nasz biznes – komentuje Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel Polska.
Dodatkowo 70% klientów internetowych w Europie oczekuje możliwości zmiany opcji dostawy w ostatniej chwili. Dlatego też firmy z segment e-commerce potrzebują zaufanego i profesjonalnego partnera logistycznego, który może zaspokoić wszystkie potrzeby związane z dostawami i zwrotami. DHL eCommerce oferuje elastyczność i niezwykłą skalę działania swoim klientom, dzięki jednej z największych sieci out of home delivery w Europie w ruchliwych obszarach miejskich i metropolitalnych.
Zielona ostatnia mila
Co ważne, korzystanie z sieci OOH ma wpływ na środowisko naturalne. Wybór jako miejsca odbioru przesyłki np. punktu DHL POP lub automatu paczkowego DHL POP BOX ma duże znaczenie dla zrównoważonej dostawy i wpływa na zmniejszenie emisji CO2 aż o 30%. Badanie Online Shopper Survey wskazuje również, że 30% Europejczyków wybrałoby odbiór przesyłki z punktu PUDO, aby dostawy były bardziej zrównoważone.
Więcej informacji:
DHL Parcel Polska
Justyna Dąbrowska
Rzecznik Prasowy
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752
Grupa Deutsche Post DHL
Relacje z mediami
David Stoeppler
Tel.: +49 228 182-9944
E-mail: pressestelle@dpdhl.com
DHL – firma logistyczna dla świata.
DHL jest wiodącą globalną marką z sektora logistyki. Nasze oddziały DHL oferują niezrównaną gamę usług logistycznych, od krajowych i międzynarodowych dostaw paczek, rozwiązań wysyłki i kompletacji zamówień ze sklepów internetowych, międzynarodowych usług kurierskich, międzynarodowego przewozu drogowego, lotniczego i morskiego do zarządzania przemysłowym łańcuchem dostaw. Zatrudniając około 380 000 pracowników w ponad 220 krajach i terytoriach na całym świecie, DHL łączy ludzi i firmy bezpiecznie i niezawodnie, usprawniając zrównoważone globalne przepływy handlowe. Dzięki specjalistycznym rozwiązaniom dla rynków i sektorów rozwijających się, takich jak technologie, sektor farmaceutyczny i medyczny, inżynieria, produkcja i energetyka, mobilność autonomiczna oraz handel detaliczny, DHL zdecydowanie pozycjonuje się jako "Logistyczna firma dla świata".
DHL jest częścią grupy Deutsche Post DHL. W 2021 roku Grupa osiągnęła przychody przekraczające 81 mld EUR. Dzięki zrównoważonym praktykom biznesowym i zaangażowaniu w działania na rzecz społeczeństwa i środowiska, Grupa wnosi swój pozytywny wkład w rozwój świata. Grupa Deutsche Post DHL dąży do osiągnięcia zerowej emisji w logistyce do 2050 r.
Modernizacje w branży wod-kan
Fontanny w miastach: inwestycje w modernizację dawnych symboli
ZABERD w gotowości, przygotowany do drogowej akcji “Zima” 2024/25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.