Komunikaty PR

Zmiany w transporcie publicznym – Bydgoszcz rozbudowuje zajezdnię tramwajową

2024-08-28  |  01:00
Biuro prasowe

Budowa nowoczesnych budynków służb eksploatacyjnych, poprawa infrastruktury technicznej obejmująca m.in. nowy układ torowo-sieciowy oraz drogowy – to tylko część prac modernizacyjnych, w ramach realizowanej przez Tormel, inwestycji w bydgoskiej zajezdni tramwajowej przy ul. Toruńskiej. Projekt wyceniony na ponad 96 mln zł ma odpowiadać wyzwaniom związanym z rozwojem transportu publicznego. Na jakim etapie są prace?

Ważny element infrastruktury komunikacyjnej w Bydgoszczy

Zbudowana w latach 1956-1959 zajezdnia tramwajowa przy ul. Toruńskiej to jeden z najważniejszych elementów infrastruktury komunikacyjnej w Bydgoszczy. Kompleks składający się z licznych budynków i torów odstawczych zajmuje powierzchnię około 7 hektarów. Zajezdnia początkowo mieściła 100 jednostek taborowych – obecnie może parkować na niej 85 pojazdów o długości ok. 32 metrów. Przez lata zajezdnia przy Toruńskiej była jedyną czynną zajezdnią tramwajową w mieście.

Obecnie zajezdnia przy ul. Toruńskiej jest jednym z najstarszych tego typu obiektów w Bydgoszczy. Nie tylko pełni funkcję operacyjną, ale także stanowi ważny element dziedzictwa bydgoskiej komunikacji miejskiej. Rozbudowa zajezdni to kolejny rozdział w jej historii, który ma na celu dostosowanie infrastruktury do potrzeb współczesnych mieszkańców i wymogów nowoczesnego transportu publicznego – wyjaśnia Justyna Piątek, rzeczniczka prasowa firmy Tormel, wykonawcy inwestycji w Bydgoszczy.

Nowe oblicze bydgoskiej zajezdni – co się zmieni?

Odnowiona zajezdnia przy ul. Toruńskiej ma być w pełni dostosowana do nowoczesnych tramwajów z PESY. Inwestycja obejmuje rozbiórkę budynków dyspozytorni z portiernią nr 1 oraz działu eksploatacji tramwajów nr 2, a także sieci trakcyjnej i torowisk. Na ich miejscu powstaną nowoczesne budynki służb eksploatacyjnych, portierni oraz zasilania zajezdni tramwajowej. Co więcej, projekt zakłada reprofilację obręczy tramwajowych i budowę myjni tramwajów z proekologicznym wyposażeniem technologicznym.

Inwestycja obejmuje także modernizację szeroko rozumianej infrastruktury technicznej związanej z funkcjonowaniem zajezdni. Powstaną nowy układ torowo-sieciowy i drogowy, parkingi, nowe instalacje elektryczne, teletechniczne, trakcyjne i wodno-kanalizacyjne. Projekt uwzględnia też monitoring i oświetlenie terenu.

Na jakim etapie są prace?

Umowę na przebudowę zajezdni tramwajowej przy ul. Toruńskiej podpisano na początku lutego 2024 roku. Roboty ruszyły już kilka dni później. Co ważne, inwestycja nie wstrzymała normalnego funkcjonowania obiektu. Aby nie sparaliżować ruchu tramwajowego, prace modernizacyjne podzielono na kilka etapów.

W pierwszej kolejności wykonywane są prace ziemne. Obecnie rozbudowywane są rozjazdy tramwajowe po wschodniej stronie zajezdni. Standardowy dojazd do torów odstawczych jest czasowo zablokowany. Nie przeszkadza to jednak w ich eksploatacji – tramwaje na tory odstawcze wjeżdżają tyłem.

Jednocześnie powstaje nowa portiernia z parkingiem i pomieszczeniami zasilania zajezdni, a także niewielki budynek dla służb eksploatacji tramwajów. Ponadto rozpoczęto już prace nad budynkiem do reprofilacji obręczy tramwajowych. W niedalekiej przyszłości ma ruszyć budowa myjni. Obecnie projekt jest gotowy w około 10%.

Nowoczesna zajezdnia na miarę potrzeb

Bydgoszcz intensywnie rozwija swoją infrastrukturę komunikacyjną. W ciągu ostatnich 10 lat miasto zakupiło aż 33 nowe tramwaje, które obecnie obsługują nowe torowiska do Fordonu, dworca kolejowego oraz wzdłuż ul. Kujawskiej. W trakcie realizacji jest zamówienie na kolejnych 40 pojazdów. Zmodernizowana zajezdnia będzie w pełni dostosowana do nowoczesnych tramwajów – wyjaśnia rzeczniczka prasowa Tormel.

Rozbudowa zajezdni tramwajowej przy ul. Toruńskiej to ważny element transformacji bydgoskiej infrastruktury komunikacyjnej, który odpowiada na rosnące potrzeby przewozowe mieszkańców i przygotowuje miasto na przyszłe wyzwania związane z rozwojem transportu publicznego. Nowoczesne rozwiązania technologiczne, większa pojemność oraz lepsze warunki pracy dla personelu mają zapewnić sprawną obsługę rosnącej liczby pasażerów i rozwijającej się sieci tramwajowej. Co więcej, modernizacja i budowa nowoczesnej infrastruktury technicznej ograniczy hałas komunikacyjny i drgania na trasach tramwajowych. Prace budowlane mają potrwać 26 miesięcy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą! Biuro prasowe
2024-12-20 | 10:00

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Inwestorzy dotrzymali obietnicy i tuż przed Świętami Bożego Narodzenia oddany został do użytkowania łącznik ulicy Suwak i ulicy Cybernetyki na warszawskim Służewcu. Oznacza to, że
Infrastruktura Modernizacje w branży wod-kan
2024-11-28 | 01:00

Modernizacje w branży wod-kan

Koszty utrzymania i rozwoju infrastruktury, coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące ekologii i bezpieczeństwa, a nawet problemy z dostępnością personelu – to najbardziej
Infrastruktura Fontanny w miastach: inwestycje w modernizację dawnych symboli
2024-10-31 | 01:00

Fontanny w miastach: inwestycje w modernizację dawnych symboli

Fontanny od wieków są ważnym elementem architektury miejskiej, pełniąc zarówno funkcje praktyczne, jak i dekoracyjne. Ich historia sięga czasów starożytnych. Powstawały

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Dobre prognozy dla rynku kredytów mieszkaniowych. Mimo braku rządowego programu wsparcia

Rok 2025 powinien być dobrym okresem na rynku kredytów mieszkaniowych. – Zainteresowanie nadal będzie rosło i paradoksalnie przyczyni się do tego niedawna zapowiedź ministra rozwoju i technologii, że nie będzie Kredytu 0 proc. – ocenia dr Jacek Furga, prezes Centrum Procesów Bankowych i Informacji. Jak wskazuje, pomimo braku kolejnego programu wsparcia dla kredytów mieszkaniowych 2024 rok również zakończył się dobrym wynikiem, a jakość obsługi złotowych kredytów mieszkaniowych pozostaje na bardzo wysokim poziomie.

Prawo

W Polsce brakuje ośrodków interwencji kryzysowej. Rzecznik Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie i zwiększenie finansowania

W 2023 roku w Polsce funkcjonowało 170 ośrodków interwencji kryzysowej, ale w wielu powiatach tego typu wsparcie wciąż nie jest dostępne. NIK już w 2021 roku alarmował, że ponad połowa powiatów nie powołała takich ośrodków. Tylko część istniejących placówek świadczy całodobowo wsparcie dla osób doświadczających kryzysów, a zapotrzebowanie na takie usługi stale rośnie. Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich apeluje o zmiany w prawie dotyczącym interwencji kryzysowej oraz finansowaniu tych usług.

Finanse

Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania

Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.