Inno3D GeForce RTX 3060 - nowe rozdanie
Premiera Inno3D GeForce RTX 3060 to gratka dla osób, które rozważają budowę lub modernizację PC i stawiają na balans między osiągami a ceną. Z tej okazji firma Inno3D przygotowała trzy warianty najnowszej “sześćdziesiątki” - bazowy TwinX2, podkręcony TwinX2 OC oraz efektowny i najbardziej rozbudowany iChill X3 RED.
Inno3D GeForce RTX 3060 iChill X3 RED to propozycja dla osób, które szukają najbardziej luksusowej wersji w swojej klasie. Usztywniona backplate’em konstrukcja zwraca uwagę czerwonym podświetleniem LED i rozbudowanym chłodzeniem iChill X3. Składa się ono z trzech wentylatorów o średnicy 9 cm i sześciu miedzianych ciepłowodów. Rozprowadzają one ciepło w obrębie radiatora, który przykrywa kluczowe sekcje karty - procesor, pamięci i układ zasilania.
Konstrukcja ma fabrycznie podkręcone GPU, które ma osiągać taktowanie na poziomie 1837 MHz w trybie boost. Całość ma 300 mm długości i zajmuje, wraz z wymienną “płetwą” z logo producenta, trzy sloty. Mniej przestrzeni wymagają z kolei warianty TwinX2 oraz TwinX2 OC. Są one o 60 mm krótsze i potrzebują dwóch slotów. Ich chłodzenie składa się z czterech heatpipe’ów i dwóch wentylatorów (9 cm), które mają zapewnić stabilne działanie i wysoką kulturę pracy.
Zgodnie z oznaczeniem, model Inno3D GeForce RTX 3060 TwinX2 OC jest podkręcony i jego chip ma osiągać 1792 MHz w trybie boost. Wersja TwinX2 pracuje z bazowymi zegarami, zgodnymi ze specyfikacją Nvidii. Niezależnie od modelu nabywca ma do dyspozycji 3584 rdzenie CUDA i 12 GB pamięci VRAM typu GDDR6 (192-bit). Każdy z nich wymaga też dodatkowego zasilania w postaci jednej wtyczki PCIe 8-pin oraz zasilacza o mocy przynajmniej 550 W.
Karty graficzne Inno3D GeForce RTX 3060 iChill X3 RED, TwinX2 OC i TwinX2 trafią do sklepów w ciągu kilku najbliższych tygodni. Ich ceny nie zostały jeszcze ujawnione, jednak należy oczekiwać, że będą one nieco wyższe od sugerowanej ceny dla modelu referencyjnego, która wynosi 1599 zł.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.