Inno3D GeForce RTX 3060 Ti Twin X2 OC - mały, ale wariat
Subtelny design, niewielkie wymiary i wydajność, która ma sprostać najnowszym grom - oto karta Inno3D GeForce RTX 3060 Ti Twin X2 OC. Fabrycznie podkręcone GPU zadowala się przy tym pojedynczą wtyczką PCIe, dając pole do popisu fanom obudów mini-ITX z mniejszymi zasilaczami.
Inno3D GeForce RTX 3060 Ti Twin X2 OC to minimalistyczna konstrukcja z układem Nvidia Ampere. Całość ma 240 mm długości i zajmuje dwa sloty. Dzięki temu montaż nawet w ciasnych obudowach nie powinien być wyzwaniem. Przez radiator, którym przykryto całą płytkę drukowaną, powietrze pompują dwa wentylatory o średnicy dziewięciu centymetrów. O sprawny transfer ciepła dbają z kolei cztery ciepłowody. Ich łączna długość przekracza jeden metr, a całkowita powierzchnia wymiany cieplnej to blisko 0,4 m kw.
Wyposażona w procesor GA104 karta Inno3D GeForce RTX 3060 Ti Twin X2 OC oferuje 4864 rdzenie CUDA. GPU sparowane z 8 GB pamięci VRAM typu GDDR6 (256-bit) ma osiągać w trybie Boost co najmniej 1680 MHz, a więc nieco więcej niż modele referencyjne. W dalszym ciągu konstrukcja zadowala się zasilaniem za pomocą pojedynczej wtyczki PCIe. Producent uprzedza jednak, że aby system działał stabilnie, wybrany zasilacz powinien dysponować mocą nie mniejszą niż 650 W.
W zamian karta ma zrewanżować się wysokimi osiągami i obsługą najnowszych technologii, w tym Ray Tracingu, DLSS 2.0 i Resizeable BAR. Ta ostatnia pozwala na lepsze wykorzystanie interfejsu PCI-Express, poprzez optymalizację przesyłu danych między kartą i kompatybilnym procesorem. W wybranych grach przekłada się to na dodatkowe klatki na sekundę, więc warto przeczytać na stronie producenta, jak skorzystać z tej funkcji.
Inno3D GeForce RTX 3060 Ti Twin X2 OC jest już dostępna w sprzedaży, a jej dostępność powinna się sukcesywnie poprawiać.
Dane techniczne:
- procesor graficzny: GA104 (4864 rdzeni CUDA)
- taktowanie rdzenia:
- bazowe: 1410 MHz
- tryb boost: 1680 MHz
- pamięć graficzna: 8 GB GDDR6
- przepustowość pamięci graficznej: 14 Gbps
- magistrala: 256-bit
- wyjścia wideo:
- HDMI 2.1
- 3 x DisplayPort 1.4a
- maks. rozdzielczość: 7680 x 4320 px
- interfejs: PCI-E 4.0 x16
- wymiary:
- długość: 240 mm
- szerokość: 120 mm
- wysokość: 2 sloty rozszerzeń
- zasilanie: 1 wtyczka 8-pin, zasilacz min. 650 W

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.