Innowacyjny miejski filtr oczyści powietrze ze smogu
Żabka w ramach partnerstwa ze startupami Oxygen City i Airly postawiła w centrum Poznania filtr, który oczyści ze smogu przeszło 9 000 000 m3 powietrza w ciągu miesiąca. Taka ilość powietrza pozwoliłaby wypełnić całą bryłę Stadionu Narodowego aż 9 razy. Żabka walczy ze smogiem i bilansuje zanieczyszczenia wprowadzane poprzez eksploatację własnej floty samochodowej na terenie stolicy Wielkopolski. Filtr antysmogowy został postawiony przy ul. Matyi 8 w Poznaniu, przy Centrali firmy Żabka. Jego uruchomienie nastąpi 12 stycznia br.
Sieć Żabka w swojej Strategii Odpowiedzialności określiła szereg założeń, mających na celu pozytywny wpływ na otoczenie. Jednym z założeń jest budowanie partnerstw na rzecz pozytywnego wpływu na otoczenie. W tym celu Żabka Polska nawiązała współpracę ze startupami – Oxygen City i Airly, której efektem jest zlokalizowany w Poznaniu miejski filtr powietrza wyposażony w sensor mierzący aktualny poziom zanieczyszczenia.
– Jako firma odpowiedzialna społecznie poszukujemy partnerstw, dzięki którym możliwe jest wypełnianie naszych zobowiązań dotyczących zrównoważonego rozwoju. Cieszymy się, że dzięki współpracy z Oxygen i Airly przyczynimy się do poprawy jakości powietrza w stolicy Wielkopolski, zwłaszcza, że filtr został postawiony blisko naszego biura w centrum miasta, obok dworca PKP, gdzie każdego dnia przechodzi kilkadziesiąt tysięcy ludzi – mówi Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich Grupa Żabka.
– Stworzyliśmy miejski filtr powietrza, ponieważ nie chcemy biernie patrzeć jak zatruwane są polskie miasta. Cieszymy się, że wspólnie z Żabką możemy realizować ten projekt w Poznaniu, po to aby ludziom żyło się lepiej – mówi Krzysztof Baranowski, prezes Oxygen City.
– Jesteśmy partnerem projektu i odpowiadamy za urządzenia do pomiaru oraz prognozowania jakości powietrza w miastach. Będziemy w stanie dokładnie określić poziom zanieczyszczeń, co zapewni urządzeniu Oxygen optymalizację w oczyszczaniu. Dzięki naszym sensorom jakości powietrza oraz aplikacji mobilnej „inaczej widzisz powietrze, którym oddychasz” – mówi Marta Szemraj, Country Manager Airly.
Do 12 stycznia br. przy urządzeniu Oxygen zostanie zainstalowany sensor, który na bieżąco będzie wskazywał poziom zanieczyszczenia powietrza pyłami: PM2.5 oraz PM10. Tryb pracy urządzenia Oxygen zostanie zaprogramowany zależnie od stopnia zanieczyszczenia powietrza zbadanego przez czujnik Airly oraz zależnie od pory dnia po to, aby zoptymalizować działanie urządzenia, umożliwiając oczyszczanie powietrza w sposób najbardziej efektywny. Filtr służy do skutecznej walki ze smogiem, oczyszczając powietrze z zanieczyszczeń przedostających się do atmosfery. Likwiduje przeszło 80% pyłów zawieszonych PM2,5 i PM10, jak również kurz, pyłki, grzyby, roztocza, bakterie i wirusy. Urządzenie emituje dźwięk o natężeniu poniżej 65 dB, czyli na poziomie głośności ruchu ulicznego, porównywalny także z hałasem związanym z pracą w biurze czy dźwiękiem głośnej rozmowy. Należy również podkreślić, że stacja filtrująca zasilana jest w całości energią z odnawialnych źródeł. Dodatkowo na filtrze zainstalowane zostaną panele fotowoltaiczne.
________________________
Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7900 placówek prowadzonych przez ponad 6500 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/
____________________________
Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.