Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Obligacje korporacyjne wyemitowane przez Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. zadebiutowały na rynku Catalyst 29 listopada. Papiery dłużne o wartości 6 mln złotych stanowią pierwszy etap nowego programu na łączną kwotę 30 mln złotych. Celem krakowskiej spółki jest pozyskanie środków na rozwój działalności, w tym na wdrożenie nowych technologii oraz poszerzenie oferty.
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. jest 17. emitentem debiutującym na rynku Catalyst w tym roku. Firma wprowadziła na rynek papierów dłużnych obligacje serii A1 o zmiennym oprocentowaniu WIBOR 3M plus 2%. Są to obligacje długoterminowe z terminem wykupu wynoszącym 12 lat. Istnieje możliwość wcześniejszego wykupu po upływie 18 miesięcy od przydziału obligacji, przy czym obowiązuje limit wykupu w wysokości 1/12 wartości emisji w kwartale. Emisje kolejnych serii obligacji w ramach programu o łącznej wartości 30 mln złotych będą oznaczane tym samym numerem ISIN. Ostatnie notowanie obligacji zaplanowane jest na 21 marca 2034 r.
Zastawy rejestrowe na samochodach i rachunku bankowym
„Po słabszym okresie papiery dłużne wróciły do łaski i w tym roku odnotowano rekordowo wysoki popyt na obligacje. Nawet mówi się, że jest to rok najlepszy. Czyli jest zainteresowanie, są chętni. Przede wszystkim są chętni na dług wiarygodny” - podkreśliła Agnieszka Gontarek, dyrektor działu emitentów GWP podczas uroczystości debiutu Internetowego Funduszu Leasingowego. Papiery dłużne niosą za sobą niższe ryzyko niż inne formy inwestowania, co nie znaczy, że obligatariusze nie oczekują zabezpieczenia kapitału.
Obligacje wyemitowane przez IFL zostały zabezpieczone zastawem rejestrowym na samochodach oraz zastawem rejestrowym na rachunku specjalnym. Wskaźnik zabezpieczenia wynosi minimum 150%, przy czym jest to stosunek zobowiązań pochodzących z umów do zobowiązań głównych pomniejszony o wartość środków na rachunku bankowym objętym zastawem.
Środki z obligacji zostaną przeznaczone na rozwój
Debiut Internetowego Funduszu Leasingowego na rynku Catalyst ma na celu pozyskanie środków na rozwój działalności. Firma chce w ten sposób zapewnić swoim klientom korzystniejsze warunki współpracy oraz szerszy zakres usług. Środki mają być przeznaczone na innowacje oraz zwiększenie udziału na rynku usług finansowych. Przedmiotem zainteresowania firmy jest m.in. „zielone finansowanie”, czyli wspieranie inwestycji związanych z ochroną środowiska. Tym samym emisja obligacji ma pomóc firmie w dostosowaniu swoich usług do realiów współczesnego rynku.
Dodatkowe informacje o emitencie
Internetowy Fundusz Leasingowy to spółka z siedzibą w Krakowie, która świadczy usługi finansowe dla przedsiębiorstw i osób fizycznych. Firma oferuje finansowanie pojazdów na zasadach leasingu operacyjnego, zwrotnego oraz konsumenckiego. Oprócz samochodów osobowych (w tym elektrycznych) leasingodawca finansuje samochody dostawcze do 3,5 t oraz samochody ciężarowe. Pojazdy mogą mieć maksymalnie 10 lat, przy czym w momencie zakończenia umowy leasingowej wiek pojazdu nie może przekraczać 12 lat. Przy podejmowaniu decyzji dotyczącej finansowania firma nie bierze pod uwagę wpisów w rejestrach BIK, BIG i KRD, o czym szerzej można przeczytać na jej stronie internetowej: https://iflsa.pl/
„Internetowy Fundusz Leasingowy istnieje na rynku od 10 lat. W tym czasie udzieliliśmy finansowania na kwotę ponad 26 milionów złotych, wspierając ponad 500 klientów, finansując ponad 600 pojazdów.” - informuje Paweł Bator, prezes zarządu IFL S.A.
Rozwój rynku leasingowego w Polsce
Obligacje wyemitowane przez firmę leasingową to ciekawe rozwiązanie dla inwestorów, którzy chcą zainwestować w prężnie rozwijający się biznes. Usługi leasingowe cieszą się bardzo dużą popularnością szczególnie w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Obecnie już 50% samochodów dostawczych po pierwszej rejestracji w Polsce pochodzi z leasingu. Przez ostatnie 18 lat wartość polskiego rynku leasingowego wzrosła sześciokrotnie. Przy zachowaniu obecnego tempa do 2030 roku wartość ta może sięgnąć nawet 200 miliardów złotych rocznie.
Źródło informacji: Internetowy Fundusz Leasingowy S.A.
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.