Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Obligacje korporacyjne wyemitowane przez Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. zadebiutowały na rynku Catalyst 29 listopada. Papiery dłużne o wartości 6 mln złotych stanowią pierwszy etap nowego programu na łączną kwotę 30 mln złotych. Celem krakowskiej spółki jest pozyskanie środków na rozwój działalności, w tym na wdrożenie nowych technologii oraz poszerzenie oferty.
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. jest 17. emitentem debiutującym na rynku Catalyst w tym roku. Firma wprowadziła na rynek papierów dłużnych obligacje serii A1 o zmiennym oprocentowaniu WIBOR 3M plus 2%. Są to obligacje długoterminowe z terminem wykupu wynoszącym 12 lat. Istnieje możliwość wcześniejszego wykupu po upływie 18 miesięcy od przydziału obligacji, przy czym obowiązuje limit wykupu w wysokości 1/12 wartości emisji w kwartale. Emisje kolejnych serii obligacji w ramach programu o łącznej wartości 30 mln złotych będą oznaczane tym samym numerem ISIN. Ostatnie notowanie obligacji zaplanowane jest na 21 marca 2034 r.
Zastawy rejestrowe na samochodach i rachunku bankowym
„Po słabszym okresie papiery dłużne wróciły do łaski i w tym roku odnotowano rekordowo wysoki popyt na obligacje. Nawet mówi się, że jest to rok najlepszy. Czyli jest zainteresowanie, są chętni. Przede wszystkim są chętni na dług wiarygodny” - podkreśliła Agnieszka Gontarek, dyrektor działu emitentów GWP podczas uroczystości debiutu Internetowego Funduszu Leasingowego. Papiery dłużne niosą za sobą niższe ryzyko niż inne formy inwestowania, co nie znaczy, że obligatariusze nie oczekują zabezpieczenia kapitału.
Obligacje wyemitowane przez IFL zostały zabezpieczone zastawem rejestrowym na samochodach oraz zastawem rejestrowym na rachunku specjalnym. Wskaźnik zabezpieczenia wynosi minimum 150%, przy czym jest to stosunek zobowiązań pochodzących z umów do zobowiązań głównych pomniejszony o wartość środków na rachunku bankowym objętym zastawem.
Środki z obligacji zostaną przeznaczone na rozwój
Debiut Internetowego Funduszu Leasingowego na rynku Catalyst ma na celu pozyskanie środków na rozwój działalności. Firma chce w ten sposób zapewnić swoim klientom korzystniejsze warunki współpracy oraz szerszy zakres usług. Środki mają być przeznaczone na innowacje oraz zwiększenie udziału na rynku usług finansowych. Przedmiotem zainteresowania firmy jest m.in. „zielone finansowanie”, czyli wspieranie inwestycji związanych z ochroną środowiska. Tym samym emisja obligacji ma pomóc firmie w dostosowaniu swoich usług do realiów współczesnego rynku.
Dodatkowe informacje o emitencie
Internetowy Fundusz Leasingowy to spółka z siedzibą w Krakowie, która świadczy usługi finansowe dla przedsiębiorstw i osób fizycznych. Firma oferuje finansowanie pojazdów na zasadach leasingu operacyjnego, zwrotnego oraz konsumenckiego. Oprócz samochodów osobowych (w tym elektrycznych) leasingodawca finansuje samochody dostawcze do 3,5 t oraz samochody ciężarowe. Pojazdy mogą mieć maksymalnie 10 lat, przy czym w momencie zakończenia umowy leasingowej wiek pojazdu nie może przekraczać 12 lat. Przy podejmowaniu decyzji dotyczącej finansowania firma nie bierze pod uwagę wpisów w rejestrach BIK, BIG i KRD, o czym szerzej można przeczytać na jej stronie internetowej: https://iflsa.pl/
„Internetowy Fundusz Leasingowy istnieje na rynku od 10 lat. W tym czasie udzieliliśmy finansowania na kwotę ponad 26 milionów złotych, wspierając ponad 500 klientów, finansując ponad 600 pojazdów.” - informuje Paweł Bator, prezes zarządu IFL S.A.
Rozwój rynku leasingowego w Polsce
Obligacje wyemitowane przez firmę leasingową to ciekawe rozwiązanie dla inwestorów, którzy chcą zainwestować w prężnie rozwijający się biznes. Usługi leasingowe cieszą się bardzo dużą popularnością szczególnie w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Obecnie już 50% samochodów dostawczych po pierwszej rejestracji w Polsce pochodzi z leasingu. Przez ostatnie 18 lat wartość polskiego rynku leasingowego wzrosła sześciokrotnie. Przy zachowaniu obecnego tempa do 2030 roku wartość ta może sięgnąć nawet 200 miliardów złotych rocznie.
Źródło informacji: Internetowy Fundusz Leasingowy S.A.

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.