Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Obligacje korporacyjne wyemitowane przez Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. zadebiutowały na rynku Catalyst 29 listopada. Papiery dłużne o wartości 6 mln złotych stanowią pierwszy etap nowego programu na łączną kwotę 30 mln złotych. Celem krakowskiej spółki jest pozyskanie środków na rozwój działalności, w tym na wdrożenie nowych technologii oraz poszerzenie oferty.
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. jest 17. emitentem debiutującym na rynku Catalyst w tym roku. Firma wprowadziła na rynek papierów dłużnych obligacje serii A1 o zmiennym oprocentowaniu WIBOR 3M plus 2%. Są to obligacje długoterminowe z terminem wykupu wynoszącym 12 lat. Istnieje możliwość wcześniejszego wykupu po upływie 18 miesięcy od przydziału obligacji, przy czym obowiązuje limit wykupu w wysokości 1/12 wartości emisji w kwartale. Emisje kolejnych serii obligacji w ramach programu o łącznej wartości 30 mln złotych będą oznaczane tym samym numerem ISIN. Ostatnie notowanie obligacji zaplanowane jest na 21 marca 2034 r.
Zastawy rejestrowe na samochodach i rachunku bankowym
„Po słabszym okresie papiery dłużne wróciły do łaski i w tym roku odnotowano rekordowo wysoki popyt na obligacje. Nawet mówi się, że jest to rok najlepszy. Czyli jest zainteresowanie, są chętni. Przede wszystkim są chętni na dług wiarygodny” - podkreśliła Agnieszka Gontarek, dyrektor działu emitentów GWP podczas uroczystości debiutu Internetowego Funduszu Leasingowego. Papiery dłużne niosą za sobą niższe ryzyko niż inne formy inwestowania, co nie znaczy, że obligatariusze nie oczekują zabezpieczenia kapitału.
Obligacje wyemitowane przez IFL zostały zabezpieczone zastawem rejestrowym na samochodach oraz zastawem rejestrowym na rachunku specjalnym. Wskaźnik zabezpieczenia wynosi minimum 150%, przy czym jest to stosunek zobowiązań pochodzących z umów do zobowiązań głównych pomniejszony o wartość środków na rachunku bankowym objętym zastawem.
Środki z obligacji zostaną przeznaczone na rozwój
Debiut Internetowego Funduszu Leasingowego na rynku Catalyst ma na celu pozyskanie środków na rozwój działalności. Firma chce w ten sposób zapewnić swoim klientom korzystniejsze warunki współpracy oraz szerszy zakres usług. Środki mają być przeznaczone na innowacje oraz zwiększenie udziału na rynku usług finansowych. Przedmiotem zainteresowania firmy jest m.in. „zielone finansowanie”, czyli wspieranie inwestycji związanych z ochroną środowiska. Tym samym emisja obligacji ma pomóc firmie w dostosowaniu swoich usług do realiów współczesnego rynku.
Dodatkowe informacje o emitencie
Internetowy Fundusz Leasingowy to spółka z siedzibą w Krakowie, która świadczy usługi finansowe dla przedsiębiorstw i osób fizycznych. Firma oferuje finansowanie pojazdów na zasadach leasingu operacyjnego, zwrotnego oraz konsumenckiego. Oprócz samochodów osobowych (w tym elektrycznych) leasingodawca finansuje samochody dostawcze do 3,5 t oraz samochody ciężarowe. Pojazdy mogą mieć maksymalnie 10 lat, przy czym w momencie zakończenia umowy leasingowej wiek pojazdu nie może przekraczać 12 lat. Przy podejmowaniu decyzji dotyczącej finansowania firma nie bierze pod uwagę wpisów w rejestrach BIK, BIG i KRD, o czym szerzej można przeczytać na jej stronie internetowej: https://iflsa.pl/
„Internetowy Fundusz Leasingowy istnieje na rynku od 10 lat. W tym czasie udzieliliśmy finansowania na kwotę ponad 26 milionów złotych, wspierając ponad 500 klientów, finansując ponad 600 pojazdów.” - informuje Paweł Bator, prezes zarządu IFL S.A.
Rozwój rynku leasingowego w Polsce
Obligacje wyemitowane przez firmę leasingową to ciekawe rozwiązanie dla inwestorów, którzy chcą zainwestować w prężnie rozwijający się biznes. Usługi leasingowe cieszą się bardzo dużą popularnością szczególnie w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Obecnie już 50% samochodów dostawczych po pierwszej rejestracji w Polsce pochodzi z leasingu. Przez ostatnie 18 lat wartość polskiego rynku leasingowego wzrosła sześciokrotnie. Przy zachowaniu obecnego tempa do 2030 roku wartość ta może sięgnąć nawet 200 miliardów złotych rocznie.
Źródło informacji: Internetowy Fundusz Leasingowy S.A.
Dzieci napisały książkę dla dzieci. O pożyczaniu i oddawaniu
Vivus zmienia się w Vivigo – nowa nazwa, ta sama wygoda i niezawodność
Przeciwdziałanie zatorom płatniczym i poprawa wskaźników ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Handel
Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.