Komunikaty PR

Inwestowanie na rynku nieruchomości - jak znaleźć prawdziwą perełkę?

2021-08-09  |  01:00
Biuro prasowe

Inwestowanie na rynku nieruchomości - jak znaleźć prawdziwą perełkę?

Pomimo pandemii rynek nieruchomości wciąż ma się dobrze i stale rośnie w siłę. To sprawia, że inwestowanie na rynku nieruchomości staje się coraz lepszym sposobem na bezpieczne ulokowanie kapitału nie tylko dla osób działających w branży od wielu lat.

Już w pierwszym kwartale 2021 roku powróciła wysoka aktywność na rynku mieszkaniowym. Z czerwcowego raporty NBP wynika, że do użytku oddano rekordową liczbę mieszkań – o 7,4% więcej niż w roku ubiegłym. Wzrosły też ceny transakcyjne na rynku wtórnym, a wartość wypłat nowych kredytów mieszkaniowych wyniosła 17,4 mld zł, czyli o 1,2 mld (7,5%) więcej niż w ubiegłym kwartale.

Jeśli spojrzeć na ostatni kwartał ubiegłego roku, okazuje się, że wynajem mieszkań jest najbardziej opłacalną formą lokowania kapitału. W porównaniu do lokat bankowych czy inwestycji w obligacje skarbowe, pozwala osiągnąć zdecydowanie większe zyski – informuje Marcin Kuryło, ekspert z Horyzontu Inwestycji. Obserwujemy, że zarabianie na nieruchomościach staje się coraz bardziej popularne. Inwestorzy już nie tylko interesują się mieszkaniami czy domami, ale także chętniej angażują się także w np. projekty deweloperskie.- dodaje ekspert Horyzontu Inwestycji.

Inwestowanie na rynku nieruchomości - okazja czyni inwestora

Inwestowanie w nieruchomości powinno opierać się na wszechstronnym zrozumieniu rynku, wraz z rzetelną oceną własnych zasobów finansowych i celów. Cena zakupu jest niezwykle ważna i to na jej podstawie warto zrobić wstępny rekonesans oraz odsiać nieruchomości, za które sprzedawca chce zbyt wygórowaną cenę. Oczywiście w grę wchodzą też negocjacje, więc jeśli trafia się perełka, która nieznacznie wykracza poza maksymalny budżet, można spróbować się targować. Jak tłumaczy Paweł Kuczera z Horyzontu Inwestycji - Na dobrej inwestycji zarabia się już w momencie zakupu, przez co tak ważne jest, aby kupić nieruchomość poniżej ceny rynkowej.

Kalkulacja dla zminimalizowania ryzyka

Odpowiednio przeprowadzona kalkulacja pozwala zminimalizować ryzyko słabego zwrotu z inwestycji i oszacować zyski. Pod uwagę należy wziąć cenę zakupu, koszt remontu lub home stagingu, opłaty notarialne czy podatek od sprzedaży – wszystko, za co przyjdzie zapłacić inwestorowi zanim znajdzie kupca. Mając szacunkowe koszty, wystarczy dołożyć do kalkulacji czas i energię potrzebną na przygotowanie mieszkania i na tej podstawie ocenić, czy finalny zysk będzie dla nas zadowalający.

Stan techniczny mieszkania

Żaden inwestor nie chce dać się zaskoczyć zakupem nieruchomości, która przekroczy budżet założony na remont mieszkania. Oceny stanu technicznego można dokonać samodzielnie, ale do tego potrzeba sporej wiedzy. Lepszym rozwiązaniem są oględziny mieszkania wraz ze specjalistą, który wie, na co zwrócić uwagę. Niektóre usterki mogą być nie tylko kosztowne w naprawie, ale i czasochłonne – lepiej się przed tym zabezpieczyć.

Potencjał nieruchomości

Zakup nieruchomości w wyjątkowo atrakcyjnej cenie nie zawsze musi przynieść duże zyski, zwłaszcza jeśli źle określimy grupę odbiorców. Lokalny potencjał pozwala określić kto i dlaczego chciałby wynająć lub kupić mieszkanie. Podniesienie wartości nieruchomości do klasy premium nie ma sensu, jeśli zainteresowanymi będą wyłącznie studenci. Inwestowanie na rynku nieruchomości wymaga znajomości potrzeb potencjalnego kupca.

 

Inwestowanie na rynku nieruchomości, czyli zarabianie na poważnie

Wiele czynników wpływa na udaną inwestycję, jednak to inwestor musi wykazać się wiedzą i znajomością rynku, aby bezpiecznie ulokować kapitał.

Doświadczenie można zdobyć na dwa sposoby: ucząc się na własnych błędach (co może być kosztowne) lub czerpać wiedzę od najlepszych z branży. Przydatne będą zdolności do analitycznego myślenia, umiejętna obserwacja rynku i cierpliwość. Decyzje podejmowane pochopnie nie muszą – ale mogą – prowadzić do strat finansowych, zawsze warto odłożyć emocje na bok i dokonać chłodnej analizy. - reasumuje Michał Chimko z Horyzontu Inwestycji.

Horyzont Inwestycji to firma, która specjalizuje się w wąskiej dziedzinie inwestowania pieniędzy, jaką jest rynek nieruchomości. Inwestuje w mieszkania, grunty, buduje całe osiedla oraz przeprowadza rewitalizacje całych obiektów. Na przełomie ostatniego, kryzysowego roku, firma zrealizowała ponad 100 inwestycji, na łączną kwotę blisko 60.000.000 złotych.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone Biuro prasowe
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.