Komunikaty PR

Iron VR od Carbon Studio zapowiada emisję akcji i plany debiutu na rynku NewConn

2020-10-15  |  13:00

 

IRON VR – spółka zależna notowanego na NewConnect Carbon Studio – zapowiada przeprowadzenie emisji akcji spółki w formule crowdinvestingu. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji będzie Dom Maklerski INC SA, a warunki emisji i nabycia akcji zostaną zaprezentowane na platformie CrowdConnect.pl jeszcze w tym roku. Wkrótce spółka przedstawi szczegóły emisji akcji, która poprzedzać będzie planowany na 2021 rok debiut spółki na rynku NewConnect. Także w przyszłym roku Carbon Studio planuje przeniesienie notowań akcji spółki z NewConnect na rynek główny GPW. Ponad to Iron VR zawarło umowę z Movie Games na wykonanie VR-owych wersji czołowych produkcji warszawskiego studia. Spółka zakłada produkcję kilku gier rocznie.

Iron VR powstało w styczniu 2020 w celu tworzenia mniejszych gier (na własnych IP) opartych o zaawansowany koncept rozgrywki oraz przenoszenie gier innych producentów do wirtualnej rzeczywistości. Spółka zakłada produkcję kilku gier rocznie.

- Ze względu na dynamicznie rozwijający się rynek wirtualnej rzeczywistości, planujemy w przyszłym roku dołączenie Iron VR do grona spółek notowanych na NewConnect, aby podnieść wiarygodność spółki w oczach inwestorów, kontrahentów i przyszłych partnerów biznesowych. Wcześniej jednak przeprowadzimy emisję akcji spółki, która  ma nam pomóc w dynamicznym rozwoju firmy. Emisja odbędzie się już niebawem. – mówi Karolina Koszuta, prezes Iron VR i członek zarządu Carbon Studio.

Szczegóły emisji oraz cele kampanii Iron VR przedstawi wkrótce. Warunki oferty zostaną zaprezentowane na platformie CrowdConnect.pl jeszcze w tym roku. W procesie tym wspierać studio będzie Dom Maklerski INC SA. – W przyszłym roku zamierzamy także przenieść notowania akcji Carbon Studio z NewConnect na GPW. Niewątpliwie 2021 rok będzie dla nas przełomowy. – mówi Karolina Koszuta. – Dodatkowo, jako Iron VR, liczymy na doświadczenie rynkowe Carbon Studio, które mam nadzieję pomoże spółce w płynnym procesie wejścia na parkiet. Zdradzę też, że w Iron będziemy wykorzystywać technologię Aurelius, którą używamy przy pracach Carbona. Ma ona na celu przyspieszyć pracę nad projektami studia. dodaje.

W sierpniu 2020 Iron VR zawarło umowę o ścisłej współpracy z Movie Games SA, która polega na stworzeniu czołowych gier z portfolio  warszawskiego studia do wirtualnej rzeczywistości. – Współpraca z Movie Games jest zgodna z założoną przez nas strategią, polegającą na pozyskiwaniu zewnętrznych gier. Projekty naszego partnera pozwolą nam tworzyć gry VR na sprawdzonych i uznanych tytułach, które powstały na klasycznym rynku PC-owym. Wkrótce przedstawimy tytuły, nad którymi będziemy pracować. – komentuje Karolina Koszuta.

Movie Games, której akcje są notowane na NewConnect, jest także akcjonariuszem spółki Iron VR. Posiada 10 proc. jej akcji. To wynik pozyskania przez studio akcjonariuszy związanych z branżą gier wideo, bowiem w 3Q br. do Iron VR trafiło ponad 0,91 mln zł. – Działalność spółki jest i będzie finansowana ze środków pochodzących od zewnętrznych partnerów – mówi Karolina Koszuta. – Natomiast nadal zachowujemy pełną kontrolę nad firmą. Carbon Studio posiada 43,9 proc. akcji Iron VR, a udział w głosach na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy wynosi 61 proc. – dodaje.

Jeszcze w październiku rozpocznie się kampania marketingowa największego projektu Carbon Studio – tytułu osadzonego w uniwersum Warhammera: Age of Sigmar.

Dodatkowo Carbon Studio w paźdzerniku br. zawarło umowę ze studiem Hypnotic Ants na grę Dreamo VR w wersji na gogle Oculus Quest. Tytuł z portfolio wydawniczego Carbon Studio będzie zawierał technologię sterowania dłońmi bez użycia elektronicznych kontrolerów ruchu. 

Kilka dni temu swoją premierę miał najnowszy sprzęt wirtualnej rzeczywistości. Na rynku pojawiły się gogle Oculus Quest 2, należące do marki Facebook. – Wraz z pojawieniem się OQ2 spodziewamy się napływu wielu nowych użytkowników VR – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.– Nasze produkcje będą gotowe do obsługi nowego sprzętu VR. – dodaje Aleksander Caban.

Szacuje się, że rynek gier w 2025 roku osiągnie wartość ponad 42 mld USD, a liczba graczy wyniesie 216 mln.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe
2024-07-10 | 12:30

Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023

Stabilność, bardzo dobre wyniki finansowe i otwarte drogi rozwoju – tak o sytuacji Grupy Kapitałowej GPW na progu zmian we władzach Giełdy Papierów Wartościowych
Giełda DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
2024-06-05 | 10:00

DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie

DNA Medical Group - firma medyczna działająca w branży badań genetycznych, planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej spółka chce pozyskać finansowanie od inwestorów na
Giełda Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
2024-05-29 | 10:30

Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?

Spółki amerykańskie reprezentowane w indeksie S&P 500 notowały wyniki lepsze od oczekiwań; tymczasem w europejskim indeksie Stoxx 600 również jest poprawa, ale niejednorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.