Komunikaty PR

Iron VR od Carbon Studio zapowiada emisję akcji i plany debiutu na rynku NewConn

2020-10-15  |  13:00

 

IRON VR – spółka zależna notowanego na NewConnect Carbon Studio – zapowiada przeprowadzenie emisji akcji spółki w formule crowdinvestingu. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji będzie Dom Maklerski INC SA, a warunki emisji i nabycia akcji zostaną zaprezentowane na platformie CrowdConnect.pl jeszcze w tym roku. Wkrótce spółka przedstawi szczegóły emisji akcji, która poprzedzać będzie planowany na 2021 rok debiut spółki na rynku NewConnect. Także w przyszłym roku Carbon Studio planuje przeniesienie notowań akcji spółki z NewConnect na rynek główny GPW. Ponad to Iron VR zawarło umowę z Movie Games na wykonanie VR-owych wersji czołowych produkcji warszawskiego studia. Spółka zakłada produkcję kilku gier rocznie.

Iron VR powstało w styczniu 2020 w celu tworzenia mniejszych gier (na własnych IP) opartych o zaawansowany koncept rozgrywki oraz przenoszenie gier innych producentów do wirtualnej rzeczywistości. Spółka zakłada produkcję kilku gier rocznie.

- Ze względu na dynamicznie rozwijający się rynek wirtualnej rzeczywistości, planujemy w przyszłym roku dołączenie Iron VR do grona spółek notowanych na NewConnect, aby podnieść wiarygodność spółki w oczach inwestorów, kontrahentów i przyszłych partnerów biznesowych. Wcześniej jednak przeprowadzimy emisję akcji spółki, która  ma nam pomóc w dynamicznym rozwoju firmy. Emisja odbędzie się już niebawem. – mówi Karolina Koszuta, prezes Iron VR i członek zarządu Carbon Studio.

Szczegóły emisji oraz cele kampanii Iron VR przedstawi wkrótce. Warunki oferty zostaną zaprezentowane na platformie CrowdConnect.pl jeszcze w tym roku. W procesie tym wspierać studio będzie Dom Maklerski INC SA. – W przyszłym roku zamierzamy także przenieść notowania akcji Carbon Studio z NewConnect na GPW. Niewątpliwie 2021 rok będzie dla nas przełomowy. – mówi Karolina Koszuta. – Dodatkowo, jako Iron VR, liczymy na doświadczenie rynkowe Carbon Studio, które mam nadzieję pomoże spółce w płynnym procesie wejścia na parkiet. Zdradzę też, że w Iron będziemy wykorzystywać technologię Aurelius, którą używamy przy pracach Carbona. Ma ona na celu przyspieszyć pracę nad projektami studia. dodaje.

W sierpniu 2020 Iron VR zawarło umowę o ścisłej współpracy z Movie Games SA, która polega na stworzeniu czołowych gier z portfolio  warszawskiego studia do wirtualnej rzeczywistości. – Współpraca z Movie Games jest zgodna z założoną przez nas strategią, polegającą na pozyskiwaniu zewnętrznych gier. Projekty naszego partnera pozwolą nam tworzyć gry VR na sprawdzonych i uznanych tytułach, które powstały na klasycznym rynku PC-owym. Wkrótce przedstawimy tytuły, nad którymi będziemy pracować. – komentuje Karolina Koszuta.

Movie Games, której akcje są notowane na NewConnect, jest także akcjonariuszem spółki Iron VR. Posiada 10 proc. jej akcji. To wynik pozyskania przez studio akcjonariuszy związanych z branżą gier wideo, bowiem w 3Q br. do Iron VR trafiło ponad 0,91 mln zł. – Działalność spółki jest i będzie finansowana ze środków pochodzących od zewnętrznych partnerów – mówi Karolina Koszuta. – Natomiast nadal zachowujemy pełną kontrolę nad firmą. Carbon Studio posiada 43,9 proc. akcji Iron VR, a udział w głosach na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy wynosi 61 proc. – dodaje.

Jeszcze w październiku rozpocznie się kampania marketingowa największego projektu Carbon Studio – tytułu osadzonego w uniwersum Warhammera: Age of Sigmar.

Dodatkowo Carbon Studio w paźdzerniku br. zawarło umowę ze studiem Hypnotic Ants na grę Dreamo VR w wersji na gogle Oculus Quest. Tytuł z portfolio wydawniczego Carbon Studio będzie zawierał technologię sterowania dłońmi bez użycia elektronicznych kontrolerów ruchu. 

Kilka dni temu swoją premierę miał najnowszy sprzęt wirtualnej rzeczywistości. Na rynku pojawiły się gogle Oculus Quest 2, należące do marki Facebook. – Wraz z pojawieniem się OQ2 spodziewamy się napływu wielu nowych użytkowników VR – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.– Nasze produkcje będą gotowe do obsługi nowego sprzętu VR. – dodaje Aleksander Caban.

Szacuje się, że rynek gier w 2025 roku osiągnie wartość ponad 42 mld USD, a liczba graczy wyniesie 216 mln.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.