2. edycja Dnia kariery kobiety w IT
Bez względu na miejsce zamieszkania, wiek i doświadczenie zawodowe każda kobieta, która jest zdecydowana przenieść się do świata IT, będzie miała do tego idealną okazję. Już 28 października odbędzie się druga edycja Dnia kariery kobiety w IT w ramach kampanii Woman Update – tym razem w nowej formule. Podczas całodniowej, bezpłatnej konferencji online uczestniczki wezmą udział w warsztatach doradztwa kariery, spotkaniach z pracodawcami, mentorkami i ekspertkami, które odkryją przed nimi różnorodność ról i stanowisk, jakie daje branża IT oraz możliwości rozwoju zawodowego w tym obszarze.
- Pierwsza edycja przerosła nasze oczekiwania, ponieważ pokazała nam i naszym partnerom, jak wiele kobiet chciałoby spróbować swoich sił w branży IT. W spotkaniu wzięło udział ponad 300 pań, które przyjechały na wykłady, warsztaty, sesje mentoringowe – wszystko po to, żeby dowiedzieć się, jak mogą zmienić swoje życie zawodowe. W tym roku wydarzenie odbędzie się online i mamy nadzieję, że spotka się z równie dużym, a nawet większym zainteresowaniem – mówi Beata Jarosz, Prezes Future Collars, inicjatorka wydarzenia.
- Ostatnie, trudne miesiące na rynku pracy pokazały nam, że trzeba mówić o nowych formach zatrudnienia, możliwościach rozwoju i kompetencjach przyszłości, których będą oczekiwać pracodawcy. Raport przygotowany w ramach #Woman Update przez instytut badawczy Uniwersytetu Warszawskiego Digital Economy Lab (DELab) oraz Instytut Innowacyjna Gospodarka (INGOS) pokazuje, że w branżach zagrożonych kryzysem pracuje w Polsce 3 mln kobiet. W samym handlu, to aż 1,2 miliona kobiet, czyli większość tej branży. Między innymi dlatego trzeba budować wśród nich świadomość zachodzących zmian i wskazywać nowe ścieżki i możliwości zawodowe dla kobiet w IT - dodaje Joanna Pruszyńska-Witkowska, wiceprezes Future Collars, inicjatorka wydarzenia.
W programie 2. edycji Dnia kariery kobiety w IT zaplanowano m.in. sesje speed mentoringu, czyli spotkania z mentorkami różnych zawodów, ról i stanowisk w IT, które podzielą się swoją wiedzą. O swoich doświadczeniach opowiedzą prezeski firm, członkinie zarządów, dyrektorki, managerki i ekspertki branży. Nie zabraknie również interesujących warsztatów, np. z programowania, sztucznej inteligencji, personal brandingu czy doradztwa kariery. W wirtualnej Strefie Pracy i Rozwoju będzie okazja do poznania pracodawców, którzy stawiają na rozwój kompetencji cyfrowych i chcą wspierać kobiety w ich rozwoju.
Aby wziąć udział w wydarzeniu wystarczy zarejestrować się na stronie: https://futurecollars.com/pl/dzien-kariery-kobiety-w-it/
Praca w IT to bezpieczniejsza przyszłość
Raport „Cyfrowy klucz do przyszłości zawodowej. Kobiety na rynku pracy w kontekście kryzysu gospodarczego”, opracowany w ramach kampanii #WomanUpdate, pokazał, że musimy być gotowi na zmiany. W tym przypadku, bardzo korzystny jest fakt, że kobiety na ogół mają wysoko rozwinięte kompetencje emocjonalne, które pozwalają im radzić sobie właśnie ze zmianami i niepewnością. Przy odpowiednim informowaniu i komunikacji możliwe jest, że odsetek kobiet w IT - będący na poziomie ok. 15% - zwiększy się.
Z kolei według tegorocznego raportu „Kobiety w IT 2020”, przygotowanego przez No Fluff Jobs, ponad 40% kobiet pracujących obecnie w IT, przebranżowiło się, aby znaleźć zatrudnienie w branży nowych technologii. Także właśnie 28 października będzie można poznać panie, które odważyły się na taką zmianę i pozytywnie odmieniły swoje życie zawodowe.
Wiele firm z branży IT w czasie pandemii przeszło na całkowity tryb pracy zdalnej, dzięki czemu rynek ten otworzył się na grupy, które do tej pory wydawały się „wykluczone”. Trudnym wyzwaniem jest na przykład powrót do pracy po urlopie macierzyńskim bądź wychowawczym. Mamy obawiają się, że ciężko im będzie znaleźć zajęcie, które będą mogły połączyć z wychowywaniem dziecka. Praca w nowych technologiach, zwłaszcza w formie zdalnej, to także dobre rozwiązanie dla osób z mniejszych miejscowości, które czasem borykają się z różnymi trudnościami.
- Widzimy, że pandemia jeszcze pogarsza sytuację kobiet na rynku pracy, dokładając im z jednej strony dodatkowych obowiązków opiekuńczych, a z drugiej - przyspieszając negatywne zmiany w sektorach, które do tej pory przede wszystkim je zatrudniały, takich jak np. handel czy turystyka. Potrzeba podnoszenia kompetencji cyfrowych jako narzędzia do poprawy sytuacji życiowej kobiet jest więc teraz dla nas jeszcze bardziej widoczna niż przed wybuchem kryzysu – mówi Filip Wadowski z NESsT, współorganizator wydarzenia.
Szczegółowy program całej konferencji dostępny jest na stronie: https://futurecollars.com/pl/dzien-kariery-kobiety-w-it-2/
Druga edycja Dnia Kariery Kobiety w IT realizowana jest w ramach kampanii społecznej #Woman Update przez Future Collars z Fundacją Mamo Pracuj i NESst Polska.
Wydarzenie wspierają:
Partnerzy Główni: Orange, PKO BP, Credit Suisse, BNP Paribas, Santander.
Partnerzy Wspierający: Microsoft, Totalizator Sportowy, Absolut Systems
www.womanupdate.org

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

TOUGHBOOK G2 z wyróżnieniem w konkursie Best of Industry MM Poland Award 2024

Sztuczna inteligencja siłą napędową dla polskiego biznesu.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.