Komunikaty PR

2/3 Polaków rozważa zakup smartwacha - wynika z badań Ipsos dla Huawei

2020-09-14  |  14:20

Co piąty Polak (21%) deklaruje, że korzysta już z inteligentnego zegarka, a 63% polskich konsumentów rozważa jego zakup – wynika z badania Ipsos przeprowadzonego na zlecenie Huawei. Aż 42% spośród osób myślących o zakupie uważa, że smartwatch może całkowicie zastąpić tradycyjny zegarek. Według respondentów, idealny smartwatch powinien wyróżniać się atrakcyjną ceną, długim czasem pracy na jednym ładowaniu oraz zaawansowanymi funkcjami sportowymi.

Co skłania do zakupu smartwatcha?

42% osób deklarujących zamiar zakupu smartwatcha przyznaje, że całkowicie zastąpiłby im on tradycyjny zegarek, a 39% badanych korzystałoby głównie z niego, a tradycyjny zegarek pojawiałby się na ich ręce okazjonalnie.

Dla osób ciągle rozważających zakup inteligentnego zegarka, najważniejszą cechą pozostaje długi czas pracy baterii – aż 75% badanych zaznaczyło ten aspekt jako „zdecydowanie istotny”. Atrakcyjna cena urządzenia „zdecydowanie istotna” jest dla 61% respondentów, a odporność na pył i wodę - dla 59%.

Kim są posiadacze smartwatchy?

Aż 94% badanych deklaruje, że wie, czym jest smartwatch. Użytkownicy smartwatcha to najczęściej osoby między 25. a 34. rokiem życia, z wykształceniem wyższym lub średnim, a także dochodem między 2201 zł a 5600 zł netto. 36% respondentów korzysta z inteligentnego zegarka od roku lub krócej. Smartwatch jest urządzeniem równie chętnie noszonym przez mężczyzn, jak i przez kobiety, które wśród zadeklarowanych użytkowników stanowiły aż 49%.

Według badanych, niezależnie czy już korzystających ze smartwatcha czy rozważających zakup, użytkownik tego typu urządzeń, uważany jest za gadżeciarza. Jednak to osoby już posiadające inteligentny zegarek, częściej wskazują na jego aspekt sportowy – noszący go według nich częściej uprawiają sport i dbają o swój wygląd.

Aż 80% badanych uważa swój smartwatch za modny dodatek – podobnie sądzi aż 86% osób, które dopiero rozważają zakup urządzenia.

Badani zostali również poproszeni o wskazanie pięciu cech idealnego smartwatcha. Dla osób, które już z niego korzystają, pierwszym wyborem była długość pracy baterii – aż 69% badanych wybrało tę cechę jak jedną z najważniejszych. Ten sam odsetek badanych, czyli 69%, w swoim „Top 5” idealnego zegarka wskazało jego aspekt sportowy, czyli funkcje monitorujące i analizujące trening. Okazuje się, że dla posiadających smartwatch ważne są również funkcje monitorowania zdrowia oraz odporność na wodę i kurz – te cechy docenia aż 66% badanych.

Badanie zostało wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei w sierpniu 2020 roku.

Huawei na rynku smartwatchy

Huawei konsekwentnie umacnia swój udział w rynku smartwatchy i rozbudowuje tę kategorię produktową. Jak wynika z raportu firmy Canalys za pierwszy kwartał 2020 roku, Huawei zwiększył swój globalny udział w tej kategorii z 7,9% w 2019 roku do 14,9% w 2020 roku. Ponad trzykrotnie wzrósł też udział Huawei w rynku smartwatchy w Polsce – w pierwszej połowie roku wyniósł on 35,3% w ujęciu ilościowym wobec 11,2% w tym samym okresie przed rokiem, wynika z danych GfK Polonia. W samym czerwcu, udział rynkowy Huawei sięgnął 40,7% wobec 26,8% w grudniu zeszłego roku, wynika z danych GfK Polonia.

 

Huawei intensywnie rozbudowuje kategorię smartwatchy w swoim portfolio. W listopadzie 2018 roku marka wprowadziła do sprzedaży Huawei Watch GT – smartwatch został doceniony przez konsumentów i sprzedał się w liczbie trzech milionów egzemplarzy w ciągu zaledwie roku od premiery. Kolejna generacja inteligentnych zegarków, Huawei Watch GT 2, została zaprezentowana i wprowadzona do sprzedaży w październiku zeszłego roku. Zegarki wyróżniły się na rynku długim czasem pracy baterii, do dwóch tygodni na jednym ładowaniu, atrakcyjnym designem i rozbudowanymi funkcjami sportowymi. W marcu tego roku marka uzupełniła portfolio o sportowy model Watch GT 2e. Podczas wydarzenia Huawei Developer Conference, które odbyło się 10 września, marka zaprezentowała dwa nowe modele – Huawei Watch GT 2 Pro i Watch Fit.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć