Komunikaty PR

4 istotne elementy współczesnego przywództwa

2020-12-17  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt

Agnieszka Łukasiak
Citrix

ul. Marszałkowska 126/134
00-008 Warszawa
a.lukasiak|ntpr.pl| |a.lukasiak|ntpr.pl
0-503-173-656
www.citrix.com.pl

Cyfryzacja to w głównej mierze przyspieszenie. Dla przywództwa oznacza to konieczność szybszego podejmowanie decyzji, by móc sprostać tempu życia biznesowego. To jednak nie jedyny wymóg - dzisiejsi liderzy muszą skupić się na jasnej wizji, zaangażowaniu, pokorze i wspieraniu rozwoju swoich zespołów.

Ogromny postęp cyfryzacji jest siłą napędową różnorodności biznesowej. I choć jej rosnąca siła wpływa na komunikację, dostęp do informacji i analizę danych, wywołuje także różne konsekwencje. Współczesny świat biznesu to połączeni ze sobą za pomocą technologii ludzie, często działający w oparciu o chmurę obliczeniową, rożne modele wzajemnej współpracy i różne procesy. To, co uległo zmianie, to tempo, które ma wpływ na wiele procesów: od projektowania produktu po kontrolę jakości, ostatecznie tworząc  dynamiczny krajobraz.

Sytuacja ta wywiera nacisk na firmy i ludzi, by działali i reagowali szybciej niż w poprzednich dekadach. I choć cyfryzację można zastosować do przyspieszenia podejmowania decyzji, to wiąże się z tym biznesowy dylemat: z jednej strony firmy potrzebują zbudować stabilną, silną i rozpoznawalną markę z jasno skomunikowaną wizją, z drugiej nieustannie muszą dostosowywać się do szybko zmieniających się okoliczności, technologii i warunków rynkowych.

Obecna sytuacja wzmogła zapotrzebowanie na taki rodzaj przywództwa, który potrafi sprostać nowym wyzwaniom cyfrowego świata. Jednak by tak się stało, warto przyjrzeć się własnemu stylowi zarządzania, koncentrując się na następujących elementach:

Wizja: jasna wizja zawsze była koniecznością w biznesie, ale nigdy nie była narażona na większe wyzwania z zewnętrz, niż to ma miejsce obecnie. Warto jednak ich szukać i przygotować się do elastycznego dostosowywania wizji do pojawiających się zmian, jednocześnie nie tracąc z oczu głównego celu. Z kolei, by przekazywać pracownikom, partnerom oraz klientom informacje odnośnie tego, czym się kieruje firma warto uruchomić wszelkie obecnie dostępne narzędzia i kanały komunikacji.

Nastawienie na rozwój: w dzisiejszym świecie odniesienie sukcesu wymaga pracy zespołowej. Zarządzanie nimi wymaga uznania, że ​​sukces nie polega na kontroli - chodzi o rozwój firmy osiągany przez zespół. Kadra zarządzająca powinna zmienić podejście z zarządzania opartego na kontroli na nastawienie oparte na rozwój. To właśnie zaangażowanie w rozwój ludzi, by osiągali oni swoje cele, zarówno jako zespół, jak i indywidualnie daje najlepsze efekty dla firm. W tych firmach, w których zespoły są rozproszone na ogromnym obszarze regularna obecność w biurach jest fizycznie niemożliwa. Umożliwienie zespołom samodzielnej pracy i rozwoju zmniejsza zarówno granice geograficzne, kulturowe jak i językowe. Ogromną pomoc stanowią w tym nowe technologie, które pozwalają współpracować efektywnie i bez zakłóceń, niezależnie od lokalizacji czy strefy czasowej.

Zaangażowanie: nastawienie na wzrost oznacza, że kadra zarządzająca powinna być odpowiednio przygotowana i zaangażowana we współpracę z członkami zespołu. Warto zidentyfikować ludzki potencjał, być otwartym na nowe pomysły i zadbać o ich szybką realizację. Jednocześnie należy mieć otwarte oczy na ludzkie obawy i zmieniającą się dynamikę zespołów. I choć plusem może być to, że manager czy przedstawiciel kadry zarządzającej jest dobrym mówcą, przede wszystkim powinien być dobrym słuchaczem - szczególnie mając pod sobą zróżnicowane zespoły. Wysoki poziom ich różnorodności oznacza, że czasami będą istnieć bardzo różne punkty widzenia i silna potrzeba dyskusji. Wysłuchanie szerokiego spektrum punktów widzenia i zebranie ich wszystkich razem jest bardzo istotnym sposobem znajdowania lepszych i bardziej innowacyjnych rozwiązań.

Pokora: dzisiejsi managerowie muszą być bardziej pokorni niż poprzednie pokolenia. We wcześniejszych dekadach bardzo często przywództwo opierało się na autorytecie i zaufaniu, które z kolei często wynikały z charakteru, wiedzy i doświadczenia lidera. Jednak obecnie wiedza i doświadczenie szybciej się dezaktualizują, stąd też managerowie powinni być otwarci na opinie, sugestie i inicjatywę osób, z którymi pracują. Dzisiejsze środowisko biznesowe charakteryzuje się wysokim poziomem złożoności, nie jest zatem możliwe by wiedzieć wszystko, a prawidłowo ocenić każdą sytuację. Dlatego zaakceptowanie faktu, że inni mogą posiadać lepszą wiedzę w danym zakresie, jest bardzo ważną umiejętnością i istotnym elementem w podejmowaniu decyzji zapewniających długoterminowy sukces.

 

Równowaga między postępem technologicznym, a przywództwem skoncentrowanym na ludziach jest niezbędna do odniesienia sukcesu. I choć technologia jest dzisiaj jednym z kluczowych czynników  biznesowych, pomagając nam wydajnie pracować i komunikować się, musi być połączona z otwartą kulturą firmy, jasną i przejrzystą komunikacją oraz wspólnymi wartościami. Tylko wtedy można uwolnić ludzki potencjał, zwiększyć produktywność zespołów i odpowiednio wspierać firmę.

Amir Sohrabi, wiceprezes Citrix na rynki wschodzące

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Technics i Automobili Lamborghini przedstawiają system gramofonowy SL-1200M7B Biuro prasowe
2024-05-09 | 10:00

Technics i Automobili Lamborghini przedstawiają system gramofonowy SL-1200M7B

SL-1200M7B sprzedawany będzie w zestawie z płytą winylową zawierającą dźwięki silnika V12 sześciu super sports cars Lamborghini, a także z matą antypoślizgową i naklejkami z
IT i technologie tesa na IX Międzynarodowych Targach Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack
2024-05-08 | 12:00

tesa na IX Międzynarodowych Targach Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack

Targi Warsaw Pack to wydarzenie dla branży opakowań, którego celem jest zgromadzenie czołowych firm, ekspertów i praktyków związanych z tym sektorem w Polsce i w całym
IT i technologie Drukarka może być bardziej SMART niż myślisz
2024-05-08 | 10:10

Drukarka może być bardziej SMART niż myślisz

Konsumenci stają się coraz bardziej otwarci na rozwiązania SMART, które – dzięki podłączeniu do sieci – umożliwiają zbieranie i przetwarzanie danych oraz podejmowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.