Komunikaty PR

40% firm wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy danych

2024-10-11  |  10:36
Biuro prasowe

Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej kluczowym elementem rozwoju technologicznego, przynosząc liczne korzyści zarówno firmom, jak i ich klientom. Badania pokazują, że 47% firm widzi w AI narzędzie do poprawy jakości usług i produktów[1]. Co więcej, europejskie przedsiębiorstwa coraz częściej sięgają po rozwiązania oparte na tej technologii, co wpisuje się w ambitne cele Unii Europejskiej dotyczące cyfrowej transformacji do 2030 roku.

Sztuczna inteligencja, odmieniana w dzisiejszych czasach przez wszystkie przypadki, budzi wiele emocji w kontekście jej wpływu na dalszy rozwój technologii. Nie da się jednak ukryć, że AI oferuje nieocenione udogodnienia w kwestii funkcjonalności narzędzi. Potwierdzają to również wyniki badania, w którym 47% ankietowanych wskazało, że wśród najważniejszych zastosowań generatywnej sztucznej inteligencji są ulepszone usługi i produkty stanowiące wartość dodaną dla klientów[2]. Ponadto dla 40% respondentów rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję są najbardziej pomocne przy analizie danych, a dla 29% – w czynnościach związanych z automatyzacją procesów[3].

Podczas wytwarzania produktów bazujących na sztucznej inteligencji ich wytwórcy muszą również uwzględniać wiele czynników strategicznych. Z jednej strony jest to powiązane z koniecznością zagwarantowania bezpieczeństwa danych dostępnych na różnych platformach, z drugiej – z wysokimi oczekiwaniami usługobiorców, gdyż technologia ta będzie miała bezpośredni wpływ na ich efektywność operacyjną czy biznesową, a także na zgodność z lokalną legislacją. W Iron Mountain, dzięki wieloletnim doświadczeniom z klientami na całym świecie, opracowaliśmy unikalne know-how, które pozwala nam skutecznie zaspokajać ich potrzeby poprzez efektywne wykorzystanie sztucznej inteligencji w codziennej pracy. Nasze autorskie narzędzie InSight Digital Experience Platform (DXP) wspiera organizacje w zarządzaniu fizycznymi i cyfrowymi danymi. Wykorzystując w bezpieczny sposób sztuczną inteligencję, ułatwia automatyzację workflow, przekształcanie nieustrukturyzowanych danych w przydatne informacje oraz zapewnia zgodność z przepisami prawa, regulacjami i branżowymi standardami. Dodatkowo InSight DXP dysponuje zaawansowaną funkcją przetwarzania dokumentów, umożliwiając użytkownikom szybkie wyodrębnianie, klasyfikowanie i wzbogacanie danych w różnych formatach, np. video, zdjęcia czy obrazy – podkreśla Dominik Wcibisz, Regional Implementations Lead w Iron Mountain.

Rozwiązania oparte na algorytmach sztucznej inteligencji mogą być stosowane w wielu dziedzinach – od finansów czy służbę zdrowia, po sektor publiczny. Jedno z badań przeprowadzonych przez Amazon Web Services (AWS) wykazało, że w 2023 roku sztuczną inteligencję wdrożyło 33% europejskich firm, przy czym rok wcześniej odsetek ten był jeszcze na poziomie 25%. Co więcej, celem Unii Europejskiej do 2030 roku jest obecność na rynku przedsiębiorstw korzystających z AI, rozwiązań chmurowych i analizy dużych zbiorów danych na poziomie 75%[4].

Cele wyznaczone przez UE wskazują na wyraźną konieczność inwestowania w innowacje oraz w cyfrowe kompetencje pracowników, co nadal pozostaje wyzwaniem, zwłaszcza w Polsce, gdzie istotnym ograniczeniem są braki w umiejętnościach cyfrowych. Choć wdrożenie nowoczesnych narzędzi to z pewnością największy i najbardziej przełomowy krok, nie możemy zapominać także o profesjonalnym wsparciu przedsiębiorstw w ich dalszym funkcjonowaniu. Pierwsze tygodnie to czas potrzebny na adaptację do nowego systemu, choć niekiedy oferowane rozwiązania zapewniają także możliwość dostosowania funkcjonalności do kluczowych potrzeb firmy. Tak jest właśnie w przypadku InSight DXP, który bazując na metodzie kodowania low code znacznie ułatwia implementację platformy, a dodatkowo zespół naszych ekspertów jest do stałej dyspozycji klientów – dodaje Dominik Wcibisz, Regional Implementations Lead w Iron Mountain.

Nie ulega wątpliwości, że sztuczna inteligencja wykazuje potencjał do kreowania nowych rozwiązań prowadzących do automatyzacji i optymalizacji, w związku z czym coraz więcej firm decyduje się na jej wdrożenie. Choć zainteresowanie AI nadal budzi pewne wątpliwości, warto pamiętać, że firmom technologicznym zależy na bezpiecznym wykorzystaniu oferowanych możliwości, mając na uwadze etyczne działanie, transparentność oraz rzeczywiste korzyści.

 


[1] Capitalizing on generative artificial intelligence. The role of a dedicated AI leader and a unified asset strategy. Badanie zrealizowane przez Iron Mountain i Vanson Bourne w 2023 r.

[2] Tamże

[3] Power of AI. Badanie zrealizowane przez BUZZcenter, 2023 r.

[4] Unlocking Europe’s AI Potential in the Digital Decade. Badanie zrealizowane przez AWS i Strand Partners, 2024 r.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.