Komunikaty PR

5 najlepszych narzędzi w branży TSL, które zapewnią efektywność sprzedaży

2023-10-02  |  13:00

Według raportu Global State of Sales 2022 sprzedawcy mniej niż jedną trzecią swojego czasu (30%) poświęcają na to, co jest podstawą ich pracy. Resztę ich dnia wypełniają chociażby obowiązki administracyjne. Rozwiązaniem jest korzystanie z technologii pomagających w usprawnianiu procesów, komunikacji z klientem, automatyzacji czy zarządzaniu dużym zbiorem danych. Poznajcie 5 narzędzi, które pozwolą rozpoznać potrzeby, przygotować odpowiednią ofertę oraz osiągnąć satysfakcjonującą sprzedaż.

1. Qlik Sense

Qlik Sense to platforma służąca do wizualizacji i analizy danych. Według raportu Gartnera jest liderem wśród dostępnych na rynku systemów zakresie Business Intelligence. Platforma pokazuje podsumowanie danych w formie wykresów i tabel. Sprzedawcy mogą zobaczyć zestawienie swoich wyników, takich jak liczba wykonanych połączeń, sprzedanych umów czy postęp w realizacji miesięcznego celu. Mają też możliwość porównania ich na tle współpracowników oraz szybkiego przeliczenia, ile kontraktów zostało do zrealizowania wspólnego celu kwartalnego. Qlik Sense zapewnia niezależność – sprzedawcy mogą za jego pomocą samodzielnie pobierać raporty i eksportować bazy klientów bez konieczności kontaktu z innymi działami.

2. System CRM (Customer Relationship Management)

Obecnie trudno wyobrazić sobie efektywne działanie bez CRM. Jest to system wspierający codzienną pracę zespołów sprzedaży i obsługi klienta, który służy między innymi do zarządzania kontami klientów i ich dostępem do produktów, fakturowania, zawierania umów oraz zarządzania danymi. W CRM sprzedawcy mają łatwy wgląd do informacji o firmach oraz do całej historii rozmowy. Jest to ogromne źródło danych o klientach, zawartych w jednym miejscu.

3. Jira Service Management

Jira Service Management jest narzędziem ułatwiającym kategoryzowanie zgłoszeń serwisowych, incydentów oraz zmian poprzez organizowanie ich w jednym miejscu. Podczas napotkanych problemów technicznych, zarówno u pracowników, jak i klientów, można w szybki i prosty sposób utworzyć zgłoszenie w Jirze. System skupia je w jednym miejscu, co także usprawnia pracę oraz przyśpiesza cały proces.

4. Next Call

Oprócz korzystania z narzędzi dostępnych na rynku, firmy technologiczne często wdrażają własne rozwiązania. Tak jest w działającej w branży TSL firmie Trans.eu, która w 2020 roku uruchomiła narzędzie Next Call.

– Dzięki niemu nasi sprzedawcy mogą zobaczyć panel z informacjami zbiorczymi wraz z podpowiedziami, jaki ruch mają wykonać w następnej kolejności. Next Call informuje o działaniach klienta oraz podaje sugestie, kiedy i w jaki sposób możemy mu pomóc. To bardzo przyśpiesza oraz optymalizuje pracę: nie ma potrzeby ręcznego przeszukiwania koszyków, a system sam pokazuje potrzebne w danej chwili informacje i pomaga w skutecznym wspieraniu klientów tłumaczy Katarzyna Terlecka, Sales & Support Expert w Trans.eu.

5. Centralna Baza Leadów (CBL) 

To kolejne rozwiązanie stosowane przez wrocławską firmę IT. Powstało w 2016 roku, odpowiadając na potrzebę stworzenia narzędzia usprawniającego tworzenie dopasowanych usług i szytych na miarę rozwiązań. CBL pomogła w krystalizacji procesu zakupowego, ustaleniu transparentnych zasad oraz komunikacji z klientami. Dzięki niej zautomatyzowano też część prac.

– Znając potrzeby klienta, możemy szybciej i sprawniej proponować rozwiązania, które będą do niego jak najlepiej dopasowane. Rozpoznajemy osoby, które wyrażają zainteresowanie usługami oferowanymi przez nasze spółki. CBL pomaga nam w identyfikowaniu tych potrzeb oraz dalszym procesie. Jeśli zauważamy taką u klienta, to za pomocą systemu inicjujemy bezpośrednią rozmowę między nim a odpowiednim przedstawicielem spółki. W przypadku sukcesu, sprzedawca odpowiedzialny za skierowanie klienta otrzymuje prowizję. W efekcie nasi klienci mają dostęp do dedykowanych rozwiązań, a sprzedawcy dodatkową motywację do osiągania jeszcze lepszych wyników – mówi Małgorzata Zdybel, Carriers Sales Team Leader w Trans.eu.

Odpowiednie wykorzystanie technologii jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w branży TSL. Dobrze dobrane narzędzia usprawniają procesy, komunikację oraz zarządzanie dużymi zbiorami danych, co pomaga sprzedawcom w nawiązywaniu i budowaniu trwałych relacji z klientami.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.