5 najlepszych narzędzi w branży TSL, które zapewnią efektywność sprzedaży
Według raportu Global State of Sales 2022 sprzedawcy mniej niż jedną trzecią swojego czasu (30%) poświęcają na to, co jest podstawą ich pracy. Resztę ich dnia wypełniają chociażby obowiązki administracyjne. Rozwiązaniem jest korzystanie z technologii pomagających w usprawnianiu procesów, komunikacji z klientem, automatyzacji czy zarządzaniu dużym zbiorem danych. Poznajcie 5 narzędzi, które pozwolą rozpoznać potrzeby, przygotować odpowiednią ofertę oraz osiągnąć satysfakcjonującą sprzedaż.
1. Qlik Sense
Qlik Sense to platforma służąca do wizualizacji i analizy danych. Według raportu Gartnera jest liderem wśród dostępnych na rynku systemów zakresie Business Intelligence. Platforma pokazuje podsumowanie danych w formie wykresów i tabel. Sprzedawcy mogą zobaczyć zestawienie swoich wyników, takich jak liczba wykonanych połączeń, sprzedanych umów czy postęp w realizacji miesięcznego celu. Mają też możliwość porównania ich na tle współpracowników oraz szybkiego przeliczenia, ile kontraktów zostało do zrealizowania wspólnego celu kwartalnego. Qlik Sense zapewnia niezależność – sprzedawcy mogą za jego pomocą samodzielnie pobierać raporty i eksportować bazy klientów bez konieczności kontaktu z innymi działami.
2. System CRM (Customer Relationship Management)
Obecnie trudno wyobrazić sobie efektywne działanie bez CRM. Jest to system wspierający codzienną pracę zespołów sprzedaży i obsługi klienta, który służy między innymi do zarządzania kontami klientów i ich dostępem do produktów, fakturowania, zawierania umów oraz zarządzania danymi. W CRM sprzedawcy mają łatwy wgląd do informacji o firmach oraz do całej historii rozmowy. Jest to ogromne źródło danych o klientach, zawartych w jednym miejscu.
3. Jira Service Management
Jira Service Management jest narzędziem ułatwiającym kategoryzowanie zgłoszeń serwisowych, incydentów oraz zmian poprzez organizowanie ich w jednym miejscu. Podczas napotkanych problemów technicznych, zarówno u pracowników, jak i klientów, można w szybki i prosty sposób utworzyć zgłoszenie w Jirze. System skupia je w jednym miejscu, co także usprawnia pracę oraz przyśpiesza cały proces.
4. Next Call
Oprócz korzystania z narzędzi dostępnych na rynku, firmy technologiczne często wdrażają własne rozwiązania. Tak jest w działającej w branży TSL firmie Trans.eu, która w 2020 roku uruchomiła narzędzie Next Call.
– Dzięki niemu nasi sprzedawcy mogą zobaczyć panel z informacjami zbiorczymi wraz z podpowiedziami, jaki ruch mają wykonać w następnej kolejności. Next Call informuje o działaniach klienta oraz podaje sugestie, kiedy i w jaki sposób możemy mu pomóc. To bardzo przyśpiesza oraz optymalizuje pracę: nie ma potrzeby ręcznego przeszukiwania „koszyków”, a system sam pokazuje potrzebne w danej chwili informacje i pomaga w skutecznym wspieraniu klientów – tłumaczy Katarzyna Terlecka, Sales & Support Expert w Trans.eu.
5. Centralna Baza Leadów (CBL)
To kolejne rozwiązanie stosowane przez wrocławską firmę IT. Powstało w 2016 roku, odpowiadając na potrzebę stworzenia narzędzia usprawniającego tworzenie dopasowanych usług i szytych na miarę rozwiązań. CBL pomogła w krystalizacji procesu zakupowego, ustaleniu transparentnych zasad oraz komunikacji z klientami. Dzięki niej zautomatyzowano też część prac.
– Znając potrzeby klienta, możemy szybciej i sprawniej proponować rozwiązania, które będą do niego jak najlepiej dopasowane. Rozpoznajemy osoby, które wyrażają zainteresowanie usługami oferowanymi przez nasze spółki. CBL pomaga nam w identyfikowaniu tych potrzeb oraz dalszym procesie. Jeśli zauważamy taką u klienta, to za pomocą systemu inicjujemy bezpośrednią rozmowę między nim a odpowiednim przedstawicielem spółki. W przypadku sukcesu, sprzedawca odpowiedzialny za skierowanie klienta otrzymuje prowizję. W efekcie nasi klienci mają dostęp do dedykowanych rozwiązań, a sprzedawcy dodatkową motywację do osiągania jeszcze lepszych wyników – mówi Małgorzata Zdybel, Carriers Sales Team Leader w Trans.eu.
Odpowiednie wykorzystanie technologii jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w branży TSL. Dobrze dobrane narzędzia usprawniają procesy, komunikację oraz zarządzanie dużymi zbiorami danych, co pomaga sprzedawcom w nawiązywaniu i budowaniu trwałych relacji z klientami.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.