Komunikaty PR

5 najlepszych narzędzi w branży TSL, które zapewnią efektywność sprzedaży

2023-10-02  |  13:00

Według raportu Global State of Sales 2022 sprzedawcy mniej niż jedną trzecią swojego czasu (30%) poświęcają na to, co jest podstawą ich pracy. Resztę ich dnia wypełniają chociażby obowiązki administracyjne. Rozwiązaniem jest korzystanie z technologii pomagających w usprawnianiu procesów, komunikacji z klientem, automatyzacji czy zarządzaniu dużym zbiorem danych. Poznajcie 5 narzędzi, które pozwolą rozpoznać potrzeby, przygotować odpowiednią ofertę oraz osiągnąć satysfakcjonującą sprzedaż.

1. Qlik Sense

Qlik Sense to platforma służąca do wizualizacji i analizy danych. Według raportu Gartnera jest liderem wśród dostępnych na rynku systemów zakresie Business Intelligence. Platforma pokazuje podsumowanie danych w formie wykresów i tabel. Sprzedawcy mogą zobaczyć zestawienie swoich wyników, takich jak liczba wykonanych połączeń, sprzedanych umów czy postęp w realizacji miesięcznego celu. Mają też możliwość porównania ich na tle współpracowników oraz szybkiego przeliczenia, ile kontraktów zostało do zrealizowania wspólnego celu kwartalnego. Qlik Sense zapewnia niezależność – sprzedawcy mogą za jego pomocą samodzielnie pobierać raporty i eksportować bazy klientów bez konieczności kontaktu z innymi działami.

2. System CRM (Customer Relationship Management)

Obecnie trudno wyobrazić sobie efektywne działanie bez CRM. Jest to system wspierający codzienną pracę zespołów sprzedaży i obsługi klienta, który służy między innymi do zarządzania kontami klientów i ich dostępem do produktów, fakturowania, zawierania umów oraz zarządzania danymi. W CRM sprzedawcy mają łatwy wgląd do informacji o firmach oraz do całej historii rozmowy. Jest to ogromne źródło danych o klientach, zawartych w jednym miejscu.

3. Jira Service Management

Jira Service Management jest narzędziem ułatwiającym kategoryzowanie zgłoszeń serwisowych, incydentów oraz zmian poprzez organizowanie ich w jednym miejscu. Podczas napotkanych problemów technicznych, zarówno u pracowników, jak i klientów, można w szybki i prosty sposób utworzyć zgłoszenie w Jirze. System skupia je w jednym miejscu, co także usprawnia pracę oraz przyśpiesza cały proces.

4. Next Call

Oprócz korzystania z narzędzi dostępnych na rynku, firmy technologiczne często wdrażają własne rozwiązania. Tak jest w działającej w branży TSL firmie Trans.eu, która w 2020 roku uruchomiła narzędzie Next Call.

– Dzięki niemu nasi sprzedawcy mogą zobaczyć panel z informacjami zbiorczymi wraz z podpowiedziami, jaki ruch mają wykonać w następnej kolejności. Next Call informuje o działaniach klienta oraz podaje sugestie, kiedy i w jaki sposób możemy mu pomóc. To bardzo przyśpiesza oraz optymalizuje pracę: nie ma potrzeby ręcznego przeszukiwania koszyków, a system sam pokazuje potrzebne w danej chwili informacje i pomaga w skutecznym wspieraniu klientów tłumaczy Katarzyna Terlecka, Sales & Support Expert w Trans.eu.

5. Centralna Baza Leadów (CBL) 

To kolejne rozwiązanie stosowane przez wrocławską firmę IT. Powstało w 2016 roku, odpowiadając na potrzebę stworzenia narzędzia usprawniającego tworzenie dopasowanych usług i szytych na miarę rozwiązań. CBL pomogła w krystalizacji procesu zakupowego, ustaleniu transparentnych zasad oraz komunikacji z klientami. Dzięki niej zautomatyzowano też część prac.

– Znając potrzeby klienta, możemy szybciej i sprawniej proponować rozwiązania, które będą do niego jak najlepiej dopasowane. Rozpoznajemy osoby, które wyrażają zainteresowanie usługami oferowanymi przez nasze spółki. CBL pomaga nam w identyfikowaniu tych potrzeb oraz dalszym procesie. Jeśli zauważamy taką u klienta, to za pomocą systemu inicjujemy bezpośrednią rozmowę między nim a odpowiednim przedstawicielem spółki. W przypadku sukcesu, sprzedawca odpowiedzialny za skierowanie klienta otrzymuje prowizję. W efekcie nasi klienci mają dostęp do dedykowanych rozwiązań, a sprzedawcy dodatkową motywację do osiągania jeszcze lepszych wyników – mówi Małgorzata Zdybel, Carriers Sales Team Leader w Trans.eu.

Odpowiednie wykorzystanie technologii jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w branży TSL. Dobrze dobrane narzędzia usprawniają procesy, komunikację oraz zarządzanie dużymi zbiorami danych, co pomaga sprzedawcom w nawiązywaniu i budowaniu trwałych relacji z klientami.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.

Polityka

P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – ​To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.