5 technologicznych trendów na rok 2021 w branży wyświetlaczy
Ekrany już od dawna stały się częścią naszej codzienności. Każdy z nas korzysta z telefonu komórkowego, telewizora czy posiada smart watch. Sri Peruvemba, „hegemon” rynku wyświetlaczy OLED związany z Noctiluca S.A., przygotował 10 trendów technologicznych na 2021 rok, które z pewnością zmienią jakość naszego życia.
- Nadchodzą duże zmiany w dziedzinie technologii wyświetlania w 2021 r. Urządzenia będą mniejsze, inteligentniejsze i bardziej intuicyjne. Od telefonów po samochody po sztuczną inteligencję, technologia wyświetlania przyniesie zmiany w każdej dziedzinie życia - zmieni sposób, w jaki pracujemy, żyjemy i bawimy się - Sri Peruvemba, CEO, Marketer International Inc.
- Rozwój technologii VR i AR
Technologia VR i AR czasy świetności ma zdecydowanie jeszcze przed sobą. Rozwój wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości AR/VR jest ściśle związany z rozwojem technologii wyświetlania. Obecnie wykorzystuje się głównie ekrany LCD, które nie dają pełnego odbioru doświadczeń. Powszechne wdrożenie wyświetlaczy OLED w AR/VR podniesie jakość wyświetlanego obrazu nawet 10-krotnie.
- Zautomatyzowane kioski z antybakteryjnymi ekranami
Obostrzenia i obawy związane z pandemią Covid-19 sprawiły, że część usług została zautomatyzowana. Przyczyniło się to do wzrostu popularności samoobsługowych kiosków, które minimalizują kontakt międzyludzki i dysponują antybakteryjnymi ekranami dotykowymi. Na rynku pojawia się również coraz więcej urządzeń sterowanych głosowo. Samoobsługowe punkty będą coraz częściej wykorzystywane do dostarczania wskazówek, informacji medycznych, liczenia osób czy monitorowania temperatury.
- Skok IQ - Sztuczna Inteligencja
Coraz bardziej polegamy na sztucznej inteligencji. To prowokuje rozwój szerokiej gamy nowych, konkurencyjnych produktów – firmy, takie jak Apple, Lenovo, Alibaba, Amazon, Google, LG i Samsung, poszukują swojego udziału w tym lukratywnym rynku. Ta walka będzie trwać, zwłaszcza, że interakcje i łączność z różnymi systemami bezpieczeństwa, rozrywki i sterowania w domu będzie się umacniać i stawać bardziej intuicyjna. Ludzie chcą łączyć się i wizualnie wchodzić interakcje, i to jest coś, co będziemy mogli zaobserwować coraz częściej w dziedzinie rozwoju wyświetlaczy.
- Rewolucja w dziedzinie wyświetlaczy samochodowych
Zdominowana przez LCD branża samochodowa zaczyna zauważać potencjał technologii OLED, która ma wiele niekwestionowanych przewag konkurencyjnych, a przede wszystkim zwiększa bezpieczeństwo i wygodę. Na przykład „wirtualne lusterka zewnętrzne” w Audi wyposażone są w ekrany boczne zamiast konwencjonalnych lusterek. Strategicznie rozmieszczone kamery oraz wyświetlacze OLED zapewniają kierowcom wgląd w to, co dzieje się na zewnątrz, bez żadnych opóźnień.
Nowości technologiczne planuje wdrożyć również Tesla. Pojedynczy, portretowy, 17-calowy ekran dotykowy, praktycznie eliminuje potrzebę używania przycisków w samochodzie. Udogodnieniem ma być również cyfrowy kokpit z pojedynczym zintegrowanym ECU (Electronic Control Unit). Będzie on sterować wszystkim, od systemu informacyjno-rozrywkowego dla przednich i tylnych siedzeń, zaawansowanych funkcji wspomagania, cyfrowego zestawu wskaźników i nie tylko.
- Czytanie przyjemniejsze dla oczu
Czytanie na urządzeniach cyfrowych ma coraz większą rzeszę zwolenników. Kindle Amazona pracuje nad tym, aby czytanie mogło być jeszcze przyjemniejsze dla oczu zarówno w dzień jak i w nocy dzięki automatycznemu dopasowywaniu oświetlenia. Temu zadaniu ma sprostać 7-calowy, ostrzejszy ekran z podświetlanym wyświetlaczem z 300 ppi i 32 GB pamięci.
Technologie wyświetlaczy są absolutnie fascynujące. Mamy z ekranami do czynienia codziennie i zmiany w tym sektorze zmieniają to jak funkcjonują całe grupy społeczne. Obserwując trendy w tym obszarze, możemy przewidywać to, jak będą w przyszłości wyglądały całe potężne obszary ludzkiej działalności – od architektury, przez model pracy i rozrywki po transport i medycynę. To dlatego Noctiluca tyle wysiłku wkłada w przesuwanie horyzontu możliwości technologii OLED – CEO i CTO Noctiluca

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.