Komunikaty PR

ŁĄCZNOŚĆ BEZPRZEWODOWA DROGĄ DO WIĘKSZEJ PRODUKTYWNOŚCI BIZNESOWEJ

2024-02-28  |  15:30
Biuro prasowe

Europejskie przedsiębiorstwa spodziewają się średnio 32% wzrostu produktywności w ciągu trzech lat od wdrożenia najnowszej technologii bezprzewodowej.

Z nowego badania opublikowanego przez Panasonic Connect Europe wynika, że firmy spodziewają się zwiększenia swojej produktywności średnio o 32% w ciągu trzech lat od wdrożenia technologii bezprzewodowej. 36% respondentów uważa technologię 5G za kluczową inwestycję bezprzewodową dla swojego biznesu, preferując sieci prywatne od publicznych na terenach kampusów. Z kolei 22% ankietowanych jako najważniejszą technologię bezprzewodową postrzega WiFi 6. To znacząca poprawa w porównaniu do poprzednich wersji, oferująca szybsze połączenia i wyższą wytrzymałość sieci, zwłaszcza w przypadku obsługi dużej liczby urządzeń. Zainteresowanie Bluetoothem oraz Sieciami Długiego Zasięgu (LoRaWAN) było równie duże (po 21% dla każdej z technologii), ponieważ organizacje poszukują odpowiednich rozwiązań technologicznych dla specjalistycznych zastosowań w swoich branżach, na przykład w logistyce łańcucha dostaw czy produkcji. Inwestycje w technologie bezprzewodowe rosną dynamicznie, aż 41% decydentów już podjęło decyzję o zaangażowaniu w projekty bezprzewodowe lub aktualnie planuje ich realizację. Kolejne 38% respondentów znajduje się już w fazie wdrażania tych projektów.

Wciąż istniejące bariery

Nadal pojawiają się wyzwania do przezwyciężenia. 24% ankietowanych wyraziło obawy dotyczące bezpieczeństwa informatycznego, natomiast 22% wyraża zaniepokojenie kwestiami interoperacyjności i problemami związanymi z łącznością w obecnej infrastrukturze IT. 20% ankietowanych jest nieufna w stosunku do łatwości zarządzania technologią sieci bezprzewodowej, a podobny odsetek zgłasza brak zaufania do zasobów, wiedzy i umiejętności IT.

Badania podkreślają, że to decydujący moment dla inwestycji w technologię bezprzewodową i procesów decyzyjnych. Pojawienie się 5G, ewolucja Wi-Fi oraz innowacje związane z Bluetooth i LoRaWAN napędzają połączony świat w sposób, który jeszcze kilka lat wydawał się niemożliwy. Liderzy biznesu uważają, że łączność bezprzewodowa stwarza ogromne możliwości, ale są też wyzwania, którym trzeba sprostać, mówi Jan Kaempfer, Marketing Director w Panasonic Connect Europe. 

Rola, którą odegra przemysł 

W biznesach brakuje wewnętrznej wiedzy i zasobów, a dostawcy technologii mogą odegrać istotną rolę we wspieraniu organizacji poprzez dostarczanie swojej ekspertyzy i edukacji, aby wzmocnić pewność działania i zapełnić luki w zasobach. Perspektywy dla technologii bezprzewodowej są bardzo pozytywne, z silną chęcią do innowacji i zaawansowanego wdrożenia. W Panasonic Connect Europe jesteśmy zaangażowani w pomoc liderom biznesu w zrozumieniu głównych czynników napędzających inwestycje bezprzewodowe, kluczowych technologii i ich zastosowań, oraz jak przezwyciężyć bariery, tłumaczy mówi Jan Kaempfer, Marketing Director w Panasonic Connect Europe. 

Ankieta, przeprowadzona przez niezależną firmę badawczą Opinion Matters na zlecenie Panasonic Connect Europe, dotyczyła ponad 300 głównych decydentów odpowiedzialnych za technologie bezprzewodowe i sieciowe w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech w następujących sektorach: Handel detaliczny; Logistyka i łańcuch dostaw; Produkcja; Edukacja; Media i rozrywka oparte na lokalizacji; oraz Sektor publiczny i służby ratownicze.

Aby pobrać streszczenie książki Next Connections: Exploring Wireless Connectivity Investment and Adoption in Europe, kliknij tutaj: https://eu.connect.panasonic.com/gb/en/whitepapers/adoption-advanced-wireless-technologies?utm_content=buffer76ddc&utm_medium=social&utm_source=linkedin.com&utm_campaign=buffer

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.