ŁĄCZNOŚĆ BEZPRZEWODOWA DROGĄ DO WIĘKSZEJ PRODUKTYWNOŚCI BIZNESOWEJ
Europejskie przedsiębiorstwa spodziewają się średnio 32% wzrostu produktywności w ciągu trzech lat od wdrożenia najnowszej technologii bezprzewodowej.
Z nowego badania opublikowanego przez Panasonic Connect Europe wynika, że firmy spodziewają się zwiększenia swojej produktywności średnio o 32% w ciągu trzech lat od wdrożenia technologii bezprzewodowej. 36% respondentów uważa technologię 5G za kluczową inwestycję bezprzewodową dla swojego biznesu, preferując sieci prywatne od publicznych na terenach kampusów. Z kolei 22% ankietowanych jako najważniejszą technologię bezprzewodową postrzega WiFi 6. To znacząca poprawa w porównaniu do poprzednich wersji, oferująca szybsze połączenia i wyższą wytrzymałość sieci, zwłaszcza w przypadku obsługi dużej liczby urządzeń. Zainteresowanie Bluetoothem oraz Sieciami Długiego Zasięgu (LoRaWAN) było równie duże (po 21% dla każdej z technologii), ponieważ organizacje poszukują odpowiednich rozwiązań technologicznych dla specjalistycznych zastosowań w swoich branżach, na przykład w logistyce łańcucha dostaw czy produkcji. Inwestycje w technologie bezprzewodowe rosną dynamicznie, aż 41% decydentów już podjęło decyzję o zaangażowaniu w projekty bezprzewodowe lub aktualnie planuje ich realizację. Kolejne 38% respondentów znajduje się już w fazie wdrażania tych projektów.
Wciąż istniejące bariery
Nadal pojawiają się wyzwania do przezwyciężenia. 24% ankietowanych wyraziło obawy dotyczące bezpieczeństwa informatycznego, natomiast 22% wyraża zaniepokojenie kwestiami interoperacyjności i problemami związanymi z łącznością w obecnej infrastrukturze IT. 20% ankietowanych jest nieufna w stosunku do łatwości zarządzania technologią sieci bezprzewodowej, a podobny odsetek zgłasza brak zaufania do zasobów, wiedzy i umiejętności IT.
Badania podkreślają, że to decydujący moment dla inwestycji w technologię bezprzewodową i procesów decyzyjnych. Pojawienie się 5G, ewolucja Wi-Fi oraz innowacje związane z Bluetooth i LoRaWAN napędzają połączony świat w sposób, który jeszcze kilka lat wydawał się niemożliwy. Liderzy biznesu uważają, że łączność bezprzewodowa stwarza ogromne możliwości, ale są też wyzwania, którym trzeba sprostać, mówi Jan Kaempfer, Marketing Director w Panasonic Connect Europe.
Rola, którą odegra przemysł
W biznesach brakuje wewnętrznej wiedzy i zasobów, a dostawcy technologii mogą odegrać istotną rolę we wspieraniu organizacji poprzez dostarczanie swojej ekspertyzy i edukacji, aby wzmocnić pewność działania i zapełnić luki w zasobach. Perspektywy dla technologii bezprzewodowej są bardzo pozytywne, z silną chęcią do innowacji i zaawansowanego wdrożenia. W Panasonic Connect Europe jesteśmy zaangażowani w pomoc liderom biznesu w zrozumieniu głównych czynników napędzających inwestycje bezprzewodowe, kluczowych technologii i ich zastosowań, oraz jak przezwyciężyć bariery, tłumaczy mówi Jan Kaempfer, Marketing Director w Panasonic Connect Europe.
Ankieta, przeprowadzona przez niezależną firmę badawczą Opinion Matters na zlecenie Panasonic Connect Europe, dotyczyła ponad 300 głównych decydentów odpowiedzialnych za technologie bezprzewodowe i sieciowe w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech w następujących sektorach: Handel detaliczny; Logistyka i łańcuch dostaw; Produkcja; Edukacja; Media i rozrywka oparte na lokalizacji; oraz Sektor publiczny i służby ratownicze.
Aby pobrać streszczenie książki Next Connections: Exploring Wireless Connectivity Investment and Adoption in Europe, kliknij tutaj: https://eu.connect.panasonic.com/gb/en/whitepapers/adoption-advanced-wireless-technologies?utm_content=buffer76ddc&utm_medium=social&utm_source=linkedin.com&utm_campaign=buffer
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.