Komunikaty PR

ŁĄCZNOŚĆ BEZPRZEWODOWA DROGĄ DO WIĘKSZEJ PRODUKTYWNOŚCI BIZNESOWEJ

2024-02-28  |  15:30
Biuro prasowe

Europejskie przedsiębiorstwa spodziewają się średnio 32% wzrostu produktywności w ciągu trzech lat od wdrożenia najnowszej technologii bezprzewodowej.

Z nowego badania opublikowanego przez Panasonic Connect Europe wynika, że firmy spodziewają się zwiększenia swojej produktywności średnio o 32% w ciągu trzech lat od wdrożenia technologii bezprzewodowej. 36% respondentów uważa technologię 5G za kluczową inwestycję bezprzewodową dla swojego biznesu, preferując sieci prywatne od publicznych na terenach kampusów. Z kolei 22% ankietowanych jako najważniejszą technologię bezprzewodową postrzega WiFi 6. To znacząca poprawa w porównaniu do poprzednich wersji, oferująca szybsze połączenia i wyższą wytrzymałość sieci, zwłaszcza w przypadku obsługi dużej liczby urządzeń. Zainteresowanie Bluetoothem oraz Sieciami Długiego Zasięgu (LoRaWAN) było równie duże (po 21% dla każdej z technologii), ponieważ organizacje poszukują odpowiednich rozwiązań technologicznych dla specjalistycznych zastosowań w swoich branżach, na przykład w logistyce łańcucha dostaw czy produkcji. Inwestycje w technologie bezprzewodowe rosną dynamicznie, aż 41% decydentów już podjęło decyzję o zaangażowaniu w projekty bezprzewodowe lub aktualnie planuje ich realizację. Kolejne 38% respondentów znajduje się już w fazie wdrażania tych projektów.

Wciąż istniejące bariery

Nadal pojawiają się wyzwania do przezwyciężenia. 24% ankietowanych wyraziło obawy dotyczące bezpieczeństwa informatycznego, natomiast 22% wyraża zaniepokojenie kwestiami interoperacyjności i problemami związanymi z łącznością w obecnej infrastrukturze IT. 20% ankietowanych jest nieufna w stosunku do łatwości zarządzania technologią sieci bezprzewodowej, a podobny odsetek zgłasza brak zaufania do zasobów, wiedzy i umiejętności IT.

Badania podkreślają, że to decydujący moment dla inwestycji w technologię bezprzewodową i procesów decyzyjnych. Pojawienie się 5G, ewolucja Wi-Fi oraz innowacje związane z Bluetooth i LoRaWAN napędzają połączony świat w sposób, który jeszcze kilka lat wydawał się niemożliwy. Liderzy biznesu uważają, że łączność bezprzewodowa stwarza ogromne możliwości, ale są też wyzwania, którym trzeba sprostać, mówi Jan Kaempfer, Marketing Director w Panasonic Connect Europe. 

Rola, którą odegra przemysł 

W biznesach brakuje wewnętrznej wiedzy i zasobów, a dostawcy technologii mogą odegrać istotną rolę we wspieraniu organizacji poprzez dostarczanie swojej ekspertyzy i edukacji, aby wzmocnić pewność działania i zapełnić luki w zasobach. Perspektywy dla technologii bezprzewodowej są bardzo pozytywne, z silną chęcią do innowacji i zaawansowanego wdrożenia. W Panasonic Connect Europe jesteśmy zaangażowani w pomoc liderom biznesu w zrozumieniu głównych czynników napędzających inwestycje bezprzewodowe, kluczowych technologii i ich zastosowań, oraz jak przezwyciężyć bariery, tłumaczy mówi Jan Kaempfer, Marketing Director w Panasonic Connect Europe. 

Ankieta, przeprowadzona przez niezależną firmę badawczą Opinion Matters na zlecenie Panasonic Connect Europe, dotyczyła ponad 300 głównych decydentów odpowiedzialnych za technologie bezprzewodowe i sieciowe w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech w następujących sektorach: Handel detaliczny; Logistyka i łańcuch dostaw; Produkcja; Edukacja; Media i rozrywka oparte na lokalizacji; oraz Sektor publiczny i służby ratownicze.

Aby pobrać streszczenie książki Next Connections: Exploring Wireless Connectivity Investment and Adoption in Europe, kliknij tutaj: https://eu.connect.panasonic.com/gb/en/whitepapers/adoption-advanced-wireless-technologies?utm_content=buffer76ddc&utm_medium=social&utm_source=linkedin.com&utm_campaign=buffer

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne Biuro prasowe
2024-04-30 | 13:00

Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne

Śniadanie Technologiczne, które jest inicjatywą Forum Technologii Bankowych (FTB) oraz Związku Banków Polskich (ZBP), gromadzi przedstawicieli branży bankowej z obszarów
IT i technologie Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
2024-04-30 | 11:20

Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację

Laptopy i tablety Panasonic, wytrzymałe na trudne warunki, są certyfikowane dla wojsk NATO i mogą być dostosowywane do różnych potrzeb przez cały okres ich
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-04-30 | 11:00

Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.

Choć wydawać by się mogło, że internet i idący za nim dostęp do informacji, stał się dobrem powszechnym zaglądającym w każdy zakątek świata, rzeczywistość jest nieco inna. Dostęp do internetu posiada ponad 5 miliardów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.