Komunikaty PR

AI, Google Analytics, Bard Google i więcej – SkyAgency podsumowuje Q3 2023

2023-09-27  |  19:00
Biuro prasowe

Trzeci kwartał 2023 roku okazał się dla agencji marketingowych niezwykle istotny. Rosnąca popularność sztucznej inteligencji dotarła już do wszystkich klientów, którzy wyrobili sobie na jej temat – jak się okazuje – skrajne opinie. Opóźniona premiera Bard Google, a także obowiązkowe przejście sklepów z Universal Analytics na Google Analytics 4 również odbiły swoje piętno w branży. Co jeszcze wydarzyło się w minionych miesiącach?

Nie da się ukryć, nie cichnie szum związany z rozwojem sztucznej inteligencji, który wciąż jest głośno komentowany przez wszystkie branże. Nie inaczej dzieje się w świecie marketingu, który sprawnie wykorzystuje narzędzie do udoskonalania swoich usług. O tym, o ile AI okazuje się pomocne, mieliśmy okazję przekonać się w ubiegłych miesiącach. A jakie obecnie nastroje panują wśród klientów agencji? Zdaniem Igora Walęckiego ze SkyAgency – skrajne. Nie brakuje zwolenników, którzy odnaleźli się w nowej rzeczywistości, ale pojawiają się również tacy, którzy kategorycznie sprzeciwiają się wdrażaniu tego typu rozwiązań.

– Wielu z nas wciąż uczy się, w jaki sposób korzystać z narzędzi AI, a to sprzyja budowaniu zupełnie skrajnych nastrojów konsumenckich. Pojawiają się osoby, które w moc sztucznej inteligencji wierzą bezgranicznie, polegając na niej niemalże wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. I oczywiście nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że czynnik ludzki – przynajmniej na tym etapie – wciąż jest niezwykle istotny, a kontrola nieunikniona. Z drugiej strony pojawiają się także osoby, które nawet nie przyjmują opierania pewnej części działań o dostępne narzędzia AI. Myślę, że jako społeczeństwo potrzebujemy jeszcze wielu miesięcy, jeśli nie lat, by dokładnie zrozumieć, o ile, w jaki sposób i w których aspektach sztuczna inteligencja okaże się naszym partnerem i sporym ułatwieniem codziennej pracy – komentuje Igor Walęcki, Head of SEO i właściciel Agencji Sky.

Premiera Chatu GPT okazała się prawdziwym przełomem w internetowym świecie. Tak naprawdę był to jeden z kluczowych momentów, w którym jako społeczeństwo zorientowaliśmy się, na jakim etapie rozwoju technologicznego jesteśmy. A przynajmniej, na jakim wydaje nam się, że jesteśmy. Należy natomiast przyznać, że „dziecko” Google, którego opóźniona premier w Polsce miała miejsce w lipcu, nie narobiło aż tak ogromnego szumu, jak konkurencja. Oczywistym jest, że kto pierwszy ten lepszy, jednak już dziś dostrzegamy spore różnice. Należy przyznać, że Chat GPT jest narzędziem dużo bardziej zaawansowanym, niż jego młodszy kolega Bard, co oczywiście może się w przyszłości zmienić. Rynek pokazuje jednak, że wbrew pozorom rozwój AI niekoniecznie musi być ulepszeniem. Wśród osób korzystających regularnie z Chatu GPT pojawia się dużo głosów, że wersja 4.0 jest o wiele gorsza od wersji 3.5. Należy więc bacznie obserwować Barda i przede wszystkim to, jaki pomysł na jego implementację w wyszukiwarce docelowo będzie miało Google.

Niesłabnącą popularnością cieszy się także platforma TikTok. Serwis internetowy z najwyższym przyrostem użytkowników mocno promuje się także w ramach obszaru B2B. To kolejna istotna kwestia, zauważalna wśród klientów agencji marketingowych. Zaczynamy się do TikToka po prostu przekonywać lub zrozumieliśmy, że nie możemy tej platformy lekceważyć, bez względu na grupę docelową produktu, który sprzedajemy.  

– TikTok stał się kluczowym narzędziem podczas budowania strategii marketingowej dla wielu marek. Klienci zaczęli rozumieć, że nie jest to platforma zrzeszająca wyłącznie młode osoby, a kanał, który dociera niemalże do każdej z grup wiekowych. Co ważne, z ogromnym potencjałem zarówno sprzedażowym, jak i wizerunkowym. Ciężko jest dzisiaj wyobrazić sobie budowanie silnej marki bez promocji na TikToku – dodaje Igor Walęcki.

Trzeci kwartał 2023 roku wiązał się także z obowiązkowym przejściem sklepów z Universal Analytics na Google Analytics 4. Co istotne, godny zastępca jest znacznie bardziej precyzyjny. Universal Analytics analizował zachowanie użytkowników tylko w witrynach. Google Analytics 4 pozwala natomiast na analizę zarówno stron internetowych, jak i aplikacji. W nowej wersji Google nie skupia się wyłącznie na sesji, ale na samych użytkownikach i ich wirtualnym zachowaniu. W związku z tym wszystkie analizy są oparte o zdarzenia. Obecnie możemy więc śledzić ścieżkę użytkownika, zbierając te same dane ze wszystkich urządzeń i platform. Co istotne, nowa odsłona narzędzia jest pozbawiona widoków, a za pozyskiwanie danych ze strony lub aplikacji odpowiadają tzw. strumienie danych.

– Przejście sklepów z Universal Analytics na Google Analytics 4 jest dla branży marketingowej istotne, gdyż pozwoli na udoskonalenie działań, dostosowując z jeszcze większą precyzją reklamy do potrzeb użytkowników. Mając do dyspozycji dostęp do tak szczegółowych zachowań konsumenckich, jesteśmy w stanie zaproponować im to, czego oczekują. Tym samym przełoży się to na wzrost sprzedaży produktów naszych klientów. Warto jednak podkreślić, że Google Analytics 4 jest narzędziem cały czas aktualizowanym i rozwijanym. W Universal Analytics byliśmy w stanie mierzyć zachowania konsumenckie, ale cały proces wyglądał nieco inaczej. Co więcej, po wielu latach pracy z tym narzędziem możemy wytypować kilka funkcji, których wciąż nam brakuje, a następca jeszcze ich nie oferuje. Pojawiają się również zupełnie nowe rozwiązania - zastępujące te, do których byliśmy już przyzwyczajeni (m.in. raportowanie, system filtrów) – komentuje Igor Walęcki ze SkyAgency360.

Mówiąc o wzroście sprzedaży, dotyczy on również agencji marketingowych. Rozwój nowych technologii sprzyja korzystaniu ze wsparcia agencji digitalowych. SkyAgency, która obecnie zarządza kampaniami o łącznym budżecie na poziomie blisko 1 miliona, w ostatnim czasie rozpoczęła współpracę z 6 nowymi klientami. Ponadto wprowadzono 4 marki, które nigdy wcześniej nie promowały swojego sklepu internetowego, a zespół agencji zwiększył się niedawno o 6 nowych osób.

Więcej praktycznych informacji na temat branży marketingowej znajdziemy m.in. na stronie https://skyagency360.pl/blog/.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic Biuro prasowe
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że
IT i technologie SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
2024-07-23 | 10:00

SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie

SOFTSWISS, międzynarodowa firma IT z biurami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, obchodzi 21 lipca 15-lecie swojej działalności. Na przestrzeni tych lat firma osiągnęła znaczące sukcesy i nadal
IT i technologie realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży
2024-07-23 | 06:00

realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży

Główny aparat realme 12 o rozdzielczości 50MP oraz matryca SONY LYT-600 z optyczną stabilizacją obrazu (OIS) zapewnia doskonałą jakość zdjęć, zwłaszcza w warunkach słabego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.