Komunikaty PR

Alio, nowa marka na rynku kamer do wideokonferencji prezentuje swoją ofertę

2020-10-15  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Daniel Laskowski
LS Media Sp. z o.o.

Ul. Plac Kilińskiego 2
35-005 Rzeszów
hello|lsmedia.pl| |hello|lsmedia.pl
530998545
lsmedia.pl

Czasy, w których żyjemy zmusiły nas do drastycznej wręcz zmiany wielu rzeczy. Kiedyś wiele osób nie wyobrażało sobie pracy zdalnej. Dziś home office, czy nawet e-learning nie robi na nikim żadnego wrażenia. Ot, codzienność. Rzecz jasna przyzwyczajenie się do takiej sytuacji to jedno, a odpowiednie narzędzia ułatwiające nam “sprawne życie” to drugie. Z pomocą przychodzi Alio, nowa marka na polskim rynku, która oferuje kamery do wideokonferencji. Plusem produktów jest przede wszystkim wysoka jakość obrazu potwierdzona szeregiem testów, łatwość obsługi i atrakcyjna cena.

 

Na “normalność”, którą znamy sprzed kilku lat raczej nie możemy w nadchodzącym czasie liczyć. Niestety, należy przyzwyczaić się do tego, że COVID-19 będzie z nami jeszcze przez jakiś czas. Dlatego też coraz więcej osób przenosi się z pracą do domu, by w trybie home office wypełniać codzienne obowiązki. Zapewne często wiele osób będzie wykorzystywać do wideokonferencji kamery. Niestety, te, które posiadamy w swoich laptopach zazwyczaj nie pozwalają na komfortową wymianę zdań, na przykład z naszym przełożonym bądź klientem. Dotyczy to również tak zwanego e-learningu, który właśnie zaczynają studenci. Jeszcze gorzej mają posiadacze PC-tów, gdyż kamera w monitorze to absolutna rzadkość. Dlatego też warto zastanowić się nad zakupem dobrej kamery, oferującej wysoką jakość, odpowiedni obiektyw. Oczywiście, przy okazji taka kamera musi być przyjazna naszemu portfelowi. Na rynku kamer do wideokonferencji pojawił się nowy gracz - firma Alio. Producent ma w swojej ofercie trzy modele: FHD120, 4K120 oraz FHD84. Każda z nich różni się przede wszystkim podzespołami i wyglądem, jednak łączy je jedna, wspólna cena - wysoka jakość wykonana z zachowaniem atrakcyjnej dla klienta ceny.

 

Alio FHD120

Pierwszy z produktów cechuje się ultra szerokim kątem widzenia. Kamera oferuje rozdzielczość Full HD przy 30 klatkach na sekundę. Model ten zasilany jest gniazdem USB, który podpinamy na przykład do naszego laptopa lub PC-ta. Alio FHD120 cechuje się szerokim polem widzenia na poziomie 120 stopni, co przede wszystkim spisze się podczas na przykład prowadzenia wideokonferencji, gdzie obiektyw musi “zebrać” bardzo dużą ilość danych - nie tylko naszą twarz. Wbudowany mikrofon oferuje zasięg do trzech metrów. Plusem Alio FHD120 jest również możliwość pracy w słabym oświetleniu, gdyż producent zastosował algorytmy redukcji szumów 2D oraz 3D. Dlatego też nawet przy gorszym oświetleniu obraz jest czysty i wyraźny. To znacznie wpływa na komfort rozmowy. Ciekawie wypada również sam projekt obudowy, bowiem za sprawą specjalnego uchwytu możemy bez problemu kamerę umieścić na monitorze lub telewizorze. Posiadacze statywów również będą zadowoleni, bowiem uchwyt w Alio FHD120 oferuje gwint ¼ cala, który przyda się do montażu na tego typu elemencie. Kamera współpracuje zarówno z systemami Windows od 7 do 19, a także z komputerami Apple z macOS 10.10 lub nowszym. Model ten obsługuje również Google Chromeooki oraz komputery, na których zainstalowany jest Linux.

Kamera Alio FHD120 kosztuje około 349 zł. Dostępna jest w wielu sklepach online. Pełna specyfikacja tego modelu dostępna jest na stronie producenta: https://alio.com.pl/.

Skrócona specyfikacja:

  • Rozdzielczość wideo: 1080p@30fps/25fps, 720p@30fps/25fps, 960x540p@30fps/25fps, 640x360p@30fps/25fps
  • Sensor: 1/2.7'', CMOS, Efektywna ilość pixeli: 2.07M
  • Skanowanie: progresywne
  • Obiektyw: Focus: f=3.1 mm, FOV: 120°
  • Przysłona: 1/30s ~ 1/10000s
  • Minimalna jasność: 0.5 Lux @ (F1.8, AGC ON)
  • Balans bieli: Auto, Manual, VAR
  • Kompensacja tylnego oświetlenia: tak
  • Cyfrowa redukcja szumów: 2D i 3D
  • Mocowanie: uchwyt do montażu
  • Wymiary: 118 mm x 37,2 mm x 30,8 mm (bez uchwytu)
  • Waga: 0,093 kg (bez uchwytu)

 

Alio 4K120

Kolejnym modelem w ofercie producenta jest kamera Alio 4K120. Jak sama nazwa mówi, obsługuje 4K, a także 1080p i 720p. Ciekawą funkcją, jaką posiada ten model jest funkcja automatycznego śledzenia i kadrowania uczestników na podstawie rozpoznawania twarzy. Krótko mówiąc, kiedy używamy tego modelu w salce konferencyjnej, a w “wydarzeniu” bierze udział kilka osób, kamera automatycznie rozpoznaje osobę, która w danym momencie mówi i kieruje obraz na aktualnie prowadzącego dyskusję uczestnika. Funkcję tą możemy zobaczyć w testach praktycznych na kanale YouTube firmy Garets, oficjalnego dystrybutora kamer Alio. 4K120 korzysta z interfejsu USB 3.0, który oprócz przesyłania danych wykorzystywany jest również do zasilania urządzenia. Szerokokątny obiektyw 120 stopni sprawia, że pole widzenia jest przede wszystkim zoptymalizowane do wideokonferencji, w której bierze udział kilka osób, bądź chcemy pokazać na przykład tablicę naszemu klientowi, bądź… uczniom. Funkcja WDR oferuje uzyskanie naturalnego obrazu wideo, niezależnie od zmiennych warunków oświetlenia. Atutem Alio 4K120 jest również to, że kamera bez problemu radzi sobie podczas pracy w słabym oświetleniu, gdyż tak jak FHD120 posiada algorytmy redukcji szumów 2D oraz 3D. Z kolei wbudowany mikrofon oferuje zasięg do sześciu metrów. Kamera wyposażona jest w sensor 1/2,5”. Model ten współpracuje z praktycznie każdym systemem dostępnym na rynku. Mowa o Linuxie, Google Chromebook, macOS czy Windows. Warto zauważyć, że model ten oprócz USB 3.0 wyposażony jest w interfejs HDMI. Oczywiście, kamera posiada specjalny uchwyt, który ułatwia zamontowanie jej na przykład na telewizorze bądź laptopie. Pomimo sporego rozmiaru bez problemu można umieścić ją nawet na lekkich ultrabookach. Rzecz jasna, kamerę możemy wykorzystać do współpracy z dowolną aplikacją używaną do wideokonferencji. Mowa tutaj na przykład o programach takich jak Zoom, Skype dla Firm czy Microsoft Teams. Cena kamery wynosi w zależności od sklepu wynosi około 1300 zł. Tak jak w przypadku FHD120, również i specyfikację modelu Alio 4K120 można odnaleźć na stronie producenta: https://alio.com.pl/.

Skrócona specyfikacja:

  • Rozdzielczość (HDMI): 4K@30fps/25fps, 1080P@60/50/30/25fps, 1080I@60/50fps, 720P@60/50fps
  • Sensor: 1/2.5'', CMOS, Efektywne pixele: 8.51M
  • Skanowanie: progresywne
  • Obiektyw: Focus: f=2.8mm, FOV: 120°
  • Minimalna jasność: 0.05 Lux @ (F1.8, AGC ON)
  • Przysłona: 1/30s ~ 1/10000s
  • Balans bieli: Auto, Indoor, Outdoor, One Push, Manual
  • Cyfrowa redukcja szumów: 2D i 3D
  • Kompensacja tylnego oświetlenia: Tak
  • Wymiary: 194mm x 34mm x 42mm (bez uchwytu)
  • Waga: 0,5 kg

 

Alio FHD84

Ostatnim modelem, który bardzo mocno przypomina Alio FHD120 jest model FHD84. Jak nietrudno się domyślić, kamera wyposażona jest obiektyw oferujący pole widzenia na poziomie 84 stopni. Węższy kąt zapewnia nam prywatność podczas prowadzenia wideokonferencji. Krótko mówiąc - uczestnicy rozmowy “po drugiej stronie” nie widzą tego, co dzieje się wokół nas, a skupiają się na rozmówcy. Kamera oferuje rozdzielczość Full HD 1080p, korzysta z interfejsu USB 2.0, który oczywiście wykorzystywany jest nie tylko do przesyłu danych, ale również zasila sprzęt. Alio FHD84 wyposażona jest w mikrofon, który oferuje zasięg do trzech metrów. Algorytmy dbają o to, by redukować szumy 2D i 3D, co zwiększa komfort rozmów przy słabszym oświetleniu. Kamera może być za sprawą specjalnego uchwytu zainstalowana na ekranie monitora, bądź też na statywie za sprawą gwintu 1/4. Alio FHD84 wyceniona została na około 320 zł. Oczywiście, jest to model, jak i pozostałe w ofercie marki pozwalający na komfortowe prowadzenie wideokonferencji za pomocą np Skype, Zoom, Hangouts, FaceTime i tym podobnych. Kamera działa na systemach Windows, Linux, MacOS, czy ChromeOS. Szczegóły na temat tego modelu można znaleźć na stronie producenta: https://alio.com.pl/.

Skrócona specyfikacja:

  • Rozdzielczość wideo: 1080p@30fps/25fps, 720p@30fps/25fps, 960x540p@30fps/25fps, 640x360p@30fps/25fps
  • Sensor: 1/2.7'', CMOS, Efektywna ilość pixeli: 2.07M
  • Skanowanie: progresywne
  • Obiektyw: Focus: f=3.5 mm, FOV: 84°
  • Przysłona: 1/30s ~ 1/10000
  • Minimalna jasność: 0.5 Lux @ (F1.8, AGC ON)
  • Balans bieli: Auto, Manual, VAR
  • Kompensacja tylnego oświetlenia: tak
  • Cyfrowa redukcja szumów: 2D i 3D
  • Mocowanie: Uchwyt do montażu na monitorze
  • Wymiary: 118 mm x 37,2 mm x 30,8 mm (bez uchwytu)
  • Waga: 0,093 kg (bez uchwytu)
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie AWS wprowadza asystenta spotkań na żywo opartego na sztucznej inteligencji Biuro prasowe
2024-05-17 | 09:00

AWS wprowadza asystenta spotkań na żywo opartego na sztucznej inteligencji

AWS (Amazon Web Services) ogłosił wprowadzenie Live Meeting Assistant (LMA) – opartego na sztucznej inteligencji (AI) asystenta spotkań na żywo i po nich, który uwalnia od
IT i technologie PREZENTACJA STRATEGII THORIUM SPACE
2024-05-16 | 10:30

PREZENTACJA STRATEGII THORIUM SPACE

UNLEASH SPACE CONNECTIVITY WITH THORIUM SPACE - PREZENTACJA OSIĄGNIĘĆ I STRATEGII SPÓŁKI Już 21 maja w gmachu Muzeum Wojska Polskiego na warszawskiej Cytadeli, odbędzie
IT i technologie Antonio La Rosa nowym B2B Sales Lead firmy Motorola na rynku EMEA
2024-05-16 | 10:00

Antonio La Rosa nowym B2B Sales Lead firmy Motorola na rynku EMEA

16 maja 2024 r. - Motorola ogłosiła, że Antonio La Rosa został mianowany na stanowisko B2B Sales Lead grupy MBG (Mobile Business Group) na region EMEA (Europa, Bliski Wschód oraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.