ANIMACJA OD A DO Z. WYSTARTOWAŁA REKRUTACJA DO TRZECIEJ EDYCJI KURSU STOPMOLAB
Szlifowanie umiejętności zawodowych, poznanie zasad biznesowego funkcjonowania w branży animacji, zbudowanie świadomości własnych atutów i opieka mentorska. A do tego prawdziwe gwiazdy światowej animacji, które zna każdy twórca. To wszystko oferuje ośmiomiesięczny StopMoLab – jedyny na świecie kurs, który kompleksowo przygotowuje do pracy w branży animacji i ułatwia młodym twórcom funkcjonowanie w zawodowej rzeczywistości. Zapisy do trzeciej odsłony kursu organizowanego przez MOMAKIN właśnie ruszyły. Szczegóły i formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie stopmolab.com. Rekrutacja trwa do 14 kwietnia.
Skąd wziąć pieniądze na realizację animacji? Jak przygotować profesjonalne portfolio? I jak wygląda proces produkcji filmowej? To tylko kilka z zagadnień, które zgłębiać będą uczestnicy trzeciej edycji intensywnego kursu dla twórców animacji poklatkowej. StopMoLab rozpocznie się w maju i będzie trwał osiem miesięcy.
– Wielu osobom animacja kojarzy się z jedną samotną osobą, która buduje lalki i animuje je. Ale wcale tak nie jest. W procesie produkcji animacji mamy całe zespoły, tak jak w przypadku filmów akcji. Są operatorzy, animatorzy, zespoły tworzące lalki, podzielone na wiele różnych działów. Są reżyserzy, producenci czy art directorzy. I my tego uczymy podczas zajęć StopMoLab. W ciągu ośmiu miesięcy dajemy młodym twórcom z całego świata prawdziwie kompleksową wiedzę, która pozwoli im samodzielnie funkcjonować w branży animacji – wyjaśnia Paulina Zacharek z Momakin, pomysłodawczyni StopMoLab. – Branża animacji bardzo szybko się zmienia. Wymaga od specjalistów stałego podnoszenia swoich kwalifikacji i doskonalenia umiejętności. Chcemy twórcom dać nie tylko kompetencje zawodowe, ale przede wszystkim zawodową przyszłość i pomóc określić ich mocne strony.
Rekrutacja do kursu potrwa do 14 kwietnia. Uczestnictwo jest odpłatne i wynosi 3 250 euro za cały kurs przy płatności w jednej racie lub dwóch ratach po 1 875 euro. Więcej informacji o projekcie oraz formularz do zapisów znajduje się na stronie www.stopmolab.com. Program jest elitarny z liczbą zaledwie 36 miejsc, dla 9 osób z każdego zawodu: animatorów, lalkarzy, producentów i art directorów. A pierwsze zajęcia odbędą się już 20 maja.
Trzecia edycja StopMoLab opiera się na trzech filarach: umiejętnościach zawodowych, biznesowych oraz mentoringu. Zajęcia w każdym z filarów poprowadzą wiodący na świecie specjaliści w branży animacji.
Opieką mentorską młodych twórców obejmą najlepsi fachowcy w swojej dziedzinie. Tobias Fouracre – animator znany z takich produkcji, jak „Gnijąca panna młoda” Tima Burtona czy „Fantastyczny Pan Lis” Wesa Andersona w czasie zajęć wyjaśni, jak nadać lalkom płynne i realistyczne ruchy. Francesca Maxwell, znana między innymi z „Gnijącej panny młodej” czy „ParaNormana”, przedstawi podstawowe aspekty projektowania i reżyserii artystycznej w animacji poklatkowej. Razem z nią, jej podopieczni poznają proces projektowania, tworzenia scenografii i rekwizytów dla projektów animacyjnych. Z kolei uczestnicy zajęć z Kerdi Oengo, która pracuje w Nuku Film – czyli najstarszym europejskim studiu stop motion słynnym z koprodukcji „Kapitana Mortena i Królowej Pająków” – a w swoim producenckim dorobku ma ponad 40 projektów krótko i pełnometrażowych, poznają tajniki produkcji animacji. Paul Mathot, współtwórca cenionego na całym świecie studia Pedri Animation, wyjaśni tajniki budowania lalek.
W pakiecie poza zajęciami ze światowej klasy specjalistami branży stop motion oraz spotkaniami z przedstawicielami najważniejszych studiów stop motion, są także: akredytacja na ANIMARKT Stop Motion Forum i indywidualny program mentorsko-coachingowy.
Kurs został stworzony i będzie prowadzony przez specjalistów i profesjonalistów pracujących na co dzień przy produkcji animacji poklatkowej. Wśród prowadzących wykłady znaleźli się Simon Quinn, który pracował przy „Wyspie psów” Wesa Andersona czy „Frankenweenie” Tima Burtona; Melanie Coombs znana z „Harvie Krumpet", „Mary and Max", „Break & Enter", Niki Lindroth von Bahr znana z „Brzemienia” czy głośnego „Domu”.
StopMoLab to całe mnóstwo godzin spotkań mentorskich, prelekcji, studiów przypadku, warsztatów mistrzowskich i wykładów. Kurs będzie realizowany w formacie online i offline w Łodzi.
Więcej szczegółów dotyczących programu można znaleźć na stronie www.stopmolab.com.
Wydarzenie jest organizowane przez MOMAKIN, firmę łączącą świat twórców filmów animowanych z międzynarodowym rynkiem produkcji, dystrybucji i promocji, która specjalizuje się w projektach stop motion. Wspiera projekty animacyjne na każdym etapie ich rozwoju: od planowania i finansowania przez produkcję, aż po dystrybucję. Zajmuje się edukacją i profesjonalizacją branży filmowej.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.