APA Group przewodzi debacie o AI podczas Europejskiego Kongresu MŚP
Panel zatytułowany "Sztuczna Inteligencja w Biznesie", przyciągnął uwagę wielu uczestników kongresu, w tym czołowych przedstawicieli świata biznesu, polityki i gospodarki. Dyskusję moderował Michał Zwyrtek, dyrektor finansowy APA Group oraz właściciel kancelarii Zwyrtek & Wspólnicy.
Firmy, które były w stanie z powodzeniem zautomatyzować swoje procesy, zazwyczaj uzyskiwały przewagę konkurencyjną. Podobnie, organizacje, które są w stanie wykorzystać potencjał AI, mogą uzyskać przewagę na rynku poprzez lepszą efektywność, innowacyjność i zdolność do podejmowania lepszych decyzji biznesowych. Podczas naszego panelu na Europejskim Kongresie MŚP, eksperci podkreślili rolę AI w kształtowaniu przyszłości polskiego sektora MŚP oraz wyzwań technologicznych, prawnych i psychologicznych związanych z jej implementacją.
-Michał Zwyrtek, dyrektor finansowy APA Group, właściciel kancelarii Zwyrtek & Wspólnicy
Wśród prelegentów znaleźli się znakomici eksperci i praktycy biznesu, tacy jak Paweł Gąsiorowski z Velo Banku, Aleksandra Magiera z Uniwersytetu im. J. Kochanowskiego, Maciej Malik z Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości, Krzysztof Plis z Brand You Much, dr Jonasz Staszek z Technische Universität Nurnberg, a także współwłaścicielka APA Group, dr Anita Pollak, prof. UŚ reprezentująca Uniwersytet Śląski.
Podczas panelu eksperci omówili kluczowe kwestie związane z transformacją cyfrową MŚP, prezentując korzyści płynące z adaptacji nowych technologii, a także potencjalne ryzyka związane ze stagnacją. Uczestnicy mieli również okazję dowiedzieć się więcej o dostępnych narzędziach bazujących na AI, ich zastosowaniach w różnych branżach oraz o wpływie AI na rynek pracy.
Dyskusja była również poświęcona praktycznym aspektom wdrażania rozwiązań opartych na AI, z konkretnymi wskazówkami, jak przeprowadzić ten proces krok po kroku. Eksperci podkreślali znaczenie inwestowania w rozwój kompetencji pracowników, aby maksymalnie wykorzystać potencjał oferowany przez sztuczną inteligencję.
Organizacja panelu wpisała się w misję edukacji społecznej, realizowaną przez APA Group.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.