APA Group przewodzi debacie o AI podczas Europejskiego Kongresu MŚP
Panel zatytułowany "Sztuczna Inteligencja w Biznesie", przyciągnął uwagę wielu uczestników kongresu, w tym czołowych przedstawicieli świata biznesu, polityki i gospodarki. Dyskusję moderował Michał Zwyrtek, dyrektor finansowy APA Group oraz właściciel kancelarii Zwyrtek & Wspólnicy.
Firmy, które były w stanie z powodzeniem zautomatyzować swoje procesy, zazwyczaj uzyskiwały przewagę konkurencyjną. Podobnie, organizacje, które są w stanie wykorzystać potencjał AI, mogą uzyskać przewagę na rynku poprzez lepszą efektywność, innowacyjność i zdolność do podejmowania lepszych decyzji biznesowych. Podczas naszego panelu na Europejskim Kongresie MŚP, eksperci podkreślili rolę AI w kształtowaniu przyszłości polskiego sektora MŚP oraz wyzwań technologicznych, prawnych i psychologicznych związanych z jej implementacją.
-Michał Zwyrtek, dyrektor finansowy APA Group, właściciel kancelarii Zwyrtek & Wspólnicy
Wśród prelegentów znaleźli się znakomici eksperci i praktycy biznesu, tacy jak Paweł Gąsiorowski z Velo Banku, Aleksandra Magiera z Uniwersytetu im. J. Kochanowskiego, Maciej Malik z Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości, Krzysztof Plis z Brand You Much, dr Jonasz Staszek z Technische Universität Nurnberg, a także współwłaścicielka APA Group, dr Anita Pollak, prof. UŚ reprezentująca Uniwersytet Śląski.
Podczas panelu eksperci omówili kluczowe kwestie związane z transformacją cyfrową MŚP, prezentując korzyści płynące z adaptacji nowych technologii, a także potencjalne ryzyka związane ze stagnacją. Uczestnicy mieli również okazję dowiedzieć się więcej o dostępnych narzędziach bazujących na AI, ich zastosowaniach w różnych branżach oraz o wpływie AI na rynek pracy.
Dyskusja była również poświęcona praktycznym aspektom wdrażania rozwiązań opartych na AI, z konkretnymi wskazówkami, jak przeprowadzić ten proces krok po kroku. Eksperci podkreślali znaczenie inwestowania w rozwój kompetencji pracowników, aby maksymalnie wykorzystać potencjał oferowany przez sztuczną inteligencję.
Organizacja panelu wpisała się w misję edukacji społecznej, realizowaną przez APA Group.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.