Komunikaty PR

Aplikacja PlanRadar z nową funkcją modelowania BIM

2020-10-21  |  14:00
Biuro prasowe

Austriacka spółka PlanRadar, oferująca zaawansowane narzędzie informatyczne dla firm budowlanych i zarządców nieruchomości, wzbogaciła swój flagowy produkt o rozwiązanie zintegrowane z technologią BIM. Dzięki nowej funkcjonalności wprowadzonej do aplikacji użytkownicy mogą teraz w łatwy sposób przenosić realizowane projekty do modeli 3D oraz dzielić się danymi z innymi członkami zespołu. Tym samym rośnie dokładność i wydajność wykonywanej pracy. Nowa usługa to także szansa na dodatkowe oszczędności dla firm. Wszystkie osoby zaangażowane w projekt, w tym także podwykonawcy, mogą w prosty sposób przeglądać i pracować na współdzielonych modelach BIM w ramach dostępnych planów abonamentowych Pro i Enterprise, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.

Austriacka firma PlanRadar działa na rynku od 2013 roku i od tego czasu zdobyła zaufanie
blisko 8 000 klientów w 45 krajach na całym świecie. Jej flagowym produktem jest aplikacja, która ma zastosowanie na różnych etapach inwestycji – od fazy projektowej, poprzez budowę, aż po wykończenie – oraz skutecznie wspiera zarządzanie obiektem. Firma nawiązała już współpracę z pierwszymi klientami w Polsce, a w ostatnim czasie wzbogaciła także swoje rozwiązanie o kolejną funkcjonalność – moduł BIM Viewer.

Obserwujemy rynek i uważnie słuchamy potrzeb naszych użytkowników, aby na bieżąco ulepszać oprogramowanie PlanRadar oraz skutecznie odpowiadać na ich oczekiwania. Wzbogacając nasz produkt o nowy moduł, dajemy użytkownikom szereg nowych możliwości. Mogą bowiem używać aplikacji mobilnej i internetowej PlanRadar jako przeglądarki BIM i nie muszą już kupować w tym celu oddzielnego oprogramowania. Dane o obiektach budowlanych i nieruchomościach zostały przeniesione do PlanRadar i są wyświetlane bezpośrednio w samej aplikacji. Oznacza to, że wszystkie informacje o statusie prac i zrealizowanych lub niedokończonych zadaniach są dostępne także w widoku 3D obiektu i mogą być udostępnione wszystkim uprawnionym użytkownikom korzystającym z naszego oprogramowania. To duże ułatwienie, ale także oszczędność, na którą szczególnie liczą dziś nasi klienci” – przekonuje Bartek Pietruszewski, Country Manager PlanRadar w Polsce.

Modele BIM można importować do aplikacji zgodnie ze standardem IFC (Industry Foundation Classes), niezależnym i uznanym na całym świecie formatem danych. PlanRadar pozwala na pobieranie plików IFC bezpośrednio z programów Revit, ArchiCAD, AllPlan czy Navisworks i pracę na wygenerowanych w ten sposób modelach 3D w ramach jednej aplikacji. Po zaimportowaniu modelu użytkownicy oprogramowania mają do dyspozycji wszystkie szczegółowe cechy budynku zawarte w obiekcie BIM, w tym jego położenie, wymiary, rodzaje stosowanych materiałów budowalnych i wykończeniowych, a także wiele innych informacji.

Rozszerzenie oprogramowania PlanRadar pozwala także na jeszcze skuteczniejszą koordynację procesów towarzyszących pracom budowlanym czy zarządzaniu obiektem.  Każda usterka, komentarz czy zadanie robocze jest bowiem łatwo dostępne i wprowadzane bezpośrednio do dostępnych modeli BIM. Dzięki temu mogą być delegowane oraz komunikowane pozostałym członkom zespołu, którzy w łatwy sposób są w stanie zapoznać się z nimi, przełączając perspektywę 3D na 2D i odwrotnie. Narzędzie dodatkowo ułatwia też rejestrowanie braków i dystrybucję informacji niezależnie od formatu. Notatki z PlanRadar można ponownie przenieść do oprogramowania CAD, skutecznie zamykając cały cykl wymiany danych w ramach jednego projektu budowlanego.

***

PlanRadar to oparte na chmurze oprogramowanie dla branż budowlanej oraz nieruchomości. Powstało w Wiedniu w 2013 roku. Jak dotąd firma pozyskała już ponad 8 tysiący klientów
w 45 krajach na całym świecie i nawiązała współpracę z pierwszymi firmami w Polsce.

Aplikacja PlanRadar ma zastosowanie na różnych etapach inwestycji – od fazy projektowej, poprzez budowę, aż po wykończenie i zarządzanie obiektem. Aplikacja gromadzi w jednym miejscu kompletną dokumentację oraz informacje na temat stanu projektu. Umożliwia łatwe zarządzanie zadaniami związanymi z realizacją projektu i usuwaniem usterek. PlanRadar łączy dużą funkcjonalność z łatwością wdrożenia i obsługi. Z aplikacji można korzystać na komputerach oraz urządzeniach z systemami Windows, Android i iOS. Zarówno samo oprogramowanie, jak i wsparcie są dostępne w języku polskim. Pierwsze szkolenie pozwalające na rozpoczęcie efektywnego korzystania z narzędzia trwa tylko 10 minut.

PlanRadar działa w przejrzystym modelu abonamentowym, bez dodatkowych opłat za wdrożenie oraz ukrytych kosztów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.