Komunikaty PR

Aplikacje adaptacyjne są oparte na danych - wsparcie biznesu

2020-12-15  |  01:00
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Aplikacje adaptacyjne można porównać do żywych organizmów, które w naturalny sposób mierzą parametry otoczenia i są szczególnie wrażliwe na dane informujące o zagrożeniach. Jednak za tę super moc reagowania na otoczenie, podobnie jak w organizmach żywych, nie jest odpowiedzialny żaden pojedynczy system. Składa się na nią współpraca setek wewnętrznych systemów generujących pomiary i analizujących uzyskane dane, aby w niezwykle krótkim czasie podjąć decyzję, np. „otoczenie jest niebezpieczne”.

 

Tak jak w organizmach żywych, to systemy odpornościowe i inne systemy wewnętrzne „w naszym imieniu” reagują na wszelkie zagrożenia, tak w świecie cyfrowym ich odpowiednikiem są usługi aplikacyjne i infrastruktura. Są to technologie stojące za interfejsem, które generują dane oraz działają w celu ochrony, skalowania i optymalizacji doświadczeń użytkownika. Najczęściej jednak gdy organizacje mówią o aplikacjach adaptacyjnych, odnoszą się do tego, co jest zauważalne dla ludzi. Jest to doświadczenie użytkownika, które powstaje, gdy korzystający z aplikacji kontaktują się celem zakupu produktu, opłacenia rachunku lub uzyskania pomocy technicznej. To, co znajduje się pod spodem: niezliczone infrastruktury, środowiska i usługi, które zabezpieczają i zapewniają to doświadczenie, pozostają dla użytkownika niewidzialne. Ale te elementy istnieją i mają kluczowe znaczenie dla przebiegu doświadczenia.

Użytkownik mierzy poziom usług

Istnieje znacząca różnica między świadomością, że coś działa nie tak, jak powinno, a wiedzą, jak temu zaradzić. Ma to szczególne znaczenie, gdy dotyczy doświadczeń użytkownika. Pierwszym krokiem, który firmy powinny podjąć, jest upewnienie się, czy zbierane przez nich dane są właściwe. Niestety, jak wskazuje Ankieta Turbonomic[1], aż 13% organizacji nie podejmuje takich działań, natomiast 60% ankietowanych robi to „w jakiejś formie”. Najczęściej wskazanym podejściem był jednak pomiar dostępności, a nie zarządzanie poprzez cele mierzące poziom usług (SLO – Service Level Objectives). Tymczasem to SLO pozwala kontrolować czas odpowiedzi lub przepustowości transakcji związanych z obsługą, a więc doświadczeniem użytkownika.

 

Mierzenie wskaźników związanych bezpośrednio z doświadczeniem użytkownika ma bardzo realny wpływ na biznes. Niezadowoleni konsumenci łatwo odchodzą[2], koszty pozyskania nowych są wysokie[3], a w końcu to lojalni klienci odpowiadają za wielkość koszyka. Utrzymanie doświadczenia użytkownika na najwyższym poziomie jest nie tyle korzystne dla firmy, co wręcz niezbędne do jej przetrwania. W świecie aplikacji budujących doświadczenia online, utrzymanie lojalnych klientów wymaga więc uwagi[4].

 

Mierzalność i dane tworzą aplikację adaptacyjną Bez wyraźnych bodźców do działania nie ma ona potrzeby dostosowywania się. Dopiero zrozumienie przepustowości i popytu zapewnią odpowiednią skalowalność, a identyfikacja złośliwej aktywności wyzwoli działania odpowiedzialne za bezpieczeństwo. Rozpoznanie pogorszenia wydajności natomiast – pobudzi optymalizację. Aplikacja reaguje na podstawie danych.

 

Wsparcie doświadczenia użytkownika oparte na danych.

Dane obejmujące pomiary z każdej warstwy stosu technologicznego, zebrane w całość i zmapowane w procesy biznesowe (cyfrowe przepływy pracy) mogą być analizowane i przekształcane żeby umożliwić automatyczne dostosowanie aplikacji. Wynikające z analizy relacje, wzorce i trendy służą biznesowi. Umożliwia to w kolejnych krokach dostosowanie architektur, infrastruktury i aplikacji do wzmacniania wyników biznesowych. Podobnie automatyzacja działań, jak zabezpieczenia oparte na sztucznej inteligencji i AIOps wnikają z analizy danych.

Aplikacje adaptacyjne umożliwiają ponadto telemetrię generowaną z usług aplikacyjnych, infrastruktury i systemów, istnieją też platformy zdolne do ich analizowania, tworzenia zautomatyzowanych reakcji[5]. Biznes może już łatwo tworzyć i wykorzystywać inteligentne aplikacje, co bezpośrednio przekłada się na jego zdolność do konkurowania na coraz bardziej scyfryzowanym rynku.

 

Ireneusz Wiśniewski, dyrektor zarządzający F5 Poland

 


[1] https://blog.turbonomic.com/new-survey-finds-application-performance-is-critical-to-any-business-and-over-60-are-measuring-it

[2] http://www.oracle.com/us/products/applications/cust-exp-impact-report-epss-1560493.pdf Aż 89% klientów decyduje się na współpracę z konkurencją, jeśli dotychczasowa obsługa klienta była nieodpowiednia

[3] http://www.oracle.com/us/products/applications/cust-exp-impact-report-epss-1560493.pdf Aż 89% klientów decyduje się na współpracę z konkurencją, jeśli dotychczasowa obsługa klienta była nieodpowiednia

[4] http://www.oracle.com/us/products/applications/cust-exp-impact-report-epss-1560493.pdf Aż 89% klientów decyduje się na współpracę z konkurencją, jeśli dotychczasowa obsługa klienta była nieodpowiednia

[5] https://www.f5.com/company/blog/f5s-path-to-a-multi-purpose-application-analytics-platform

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Polityka

Dramatyczna sytuacja ludności w Strefie Gazy. Pilnie potrzebna dobrze zorganizowana pomoc humanitarna

Według danych organizacji Nutrition Cluster w Strefie Gazy w lipcu br. u prawie 12 tys. dzieci poniżej piątego roku życia stwierdzono ostre niedożywienie. To najwyższa miesięczna liczba odnotowana do tej pory. Mimo zniesienia całkowitej blokady Strefy Gazy sytuacja w dalszym ciągu jest dramatyczna, a z każdym dniem się pogarsza. Przedstawiciele Polskiej Akcji Humanitarnej uważają, że potrzebna jest natychmiastowa pomoc, która musi być dostosowana do aktualnych potrzeb poszkodowanych i wsparta przez stronę izraelską.

Polityka

Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.