Komunikaty PR

Armatis wdraża generatywną AI, aby wspomóc pracę agentów

2024-01-18  |  10:20
Biuro prasowe
Kontakt
PR Solutions
Agencja PR

ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl

Armatis, wiodący outsourcer usług związanych z obsługą klienta i sprzedaży, wdrożył system generatywnej AI wspomagający pracę agentów pracujących w contact center dla jednego z klientów firmy - globalnej firmy z branży transportu lotniczego. W planach na 2024 roku jest wdrożenie podobnych systemów dla wszystkich innych klientów Armatis, wykorzystanie AI do kontroli jakości rozmów, a także zaoferowanie na rynku stworzonego rozwiązania jako narzędzia do samoobsługi, wspomagającego pracę wewnętrznych działów call i contact center.

Wdrożone narzędzie ma postać czatu, który ułatwia pracownikom obsługi odnajdywanie odpowiedzi na pytania klientów. Do jego stworzenia Armatis wykorzystał system LLM, który został podpięty pod bazę wiedzy klienta Armatis. Dzięki temu udało się zminimalizować czas oczekiwania na nietypowe odpowiedzi do kilku sekund.

„Do tej pory wyglądało to tak, że jeśli pracownik obsługi nie znał odpowiedzi na pytanie klienta, to musiał samodzielnie przeszukiwać bazę wiedzy, albo konsultować się ze starszym stażem pracownikiem contact center. Takie wyszukiwania bywają czasochłonne, a w skali miesiąca jest ich na każdym projekcie dziesiątki tysięcy. Teraz ten czas udało się nam zredukować dzięki temu, że pracownik może od razu zadać pytanie do czata” – tłumaczy Przemysław Paliszewski, który odpowiada za obszar inteligentnej automatyzacji w firmie Armatis Polska.

Jak wyjaśnia przedstawiciel Armatis, w grudniu zakończyła się pilotażowa wersja wdrożenia, w czasie której agenci Armatis zadali przez czata znaczącą liczbę pytań. Te doświadczenia wykorzystano do dalszego poprawienie algorytmu i uczenie bota.

Narzędzie dodatkowo wyposażono w moduł raportowy, który rejestruje każde zadane pytanie przez agenta. Dzięki temu łatwo sprawdzić, którzy agenci mają najwięcej pytań oraz jakie pytania na projekcie są najczęściej zadawane. Wszystko to w podziale na doświadczenie agenta, poziom jego roli w zespole, sezonowość ruchu itp. 

„Dzięki tak szczegółowej analizie możemy teraz znacznie lepiej dostosowywać i usprawniać nasze szkolenia, precyzyjniej dobierać dodatkowe kursy, jak i znacznie celniej aktualizować bazę wiedzy. Powyższe działania mają oczywiście swój znaczący wpływ na jakość, ilość spraw rozwiązanych podczas pierwszego kontaktu, a co za tym idzie zadowolenie klienta końcowego” – dodaje Przemysław Paliszewski.

AI już w tym roku będzie w Armatis nasłuchiwać rozmów i nie tylko

Plany dot. wykorzystania AI w Armatis zakładają wdrożenie stworzonego narzędzia we wszystkich projektach prowadzonych przez Armatis dla zewnętrznych klientów. Firma chce także, aby czat był w stanie nasłuchiwać na żywo rozmów prowadzonych przez agentów z klientami, tak aby samodzielnie wychwytywał zadawane pytania i natychmiast podsuwał odpowiedzi. To pozwoliłoby na jeszcze większą redukcję czasu, który teraz jest potrzebny na samodzielne wpisanie do czata pytania przez pracownika obsługi.

„Nasze plany zakładają także wykorzystanie AI do ewaluacji rozmów prowadzonych przez naszych agentów z klientami. W tym momencie zajmuje się tym kilkuosobowy dział, który jednak jest w stanie przesłuchać jedynie frakcję wszystkich rozmów. Dzięki wykorzystaniu AI będziemy mogli wykrywać łatwiej i szybciej rozmowy, w których pojawiło się coś niepokojącego, i dopiero takie wychwycone przez AI nagrania kierować do naszych pracowników do dalszej weryfikacji. Umożliwi nam to znaczne wzmocnienie procesu zapewniania jakości świadczonych usług, bo procent odsłuchanych rozmów znacząco wzrośnie” – mówi Przemysław Paliszewski.

Armatis ma również w planach zaoferowanie stworzonego narzędzia wspomagającego pracę agentów jako kanału do samoobsługi. Z tej oferty będą mogli skorzystać zarówno obecni klienci firmy, jak i zewnętrzne firmy, które do tej pory nie korzystały z usług Armatis. Częścią nowej usługi ma być wdrożenie takiego czata, a także jego wytrenowanie na danych klienta, a dopiero potem udostępnienie go jako kanału do samoobsługi.

Duża akceptacja dla AI wśród pracowników contact center

Branża contact center należy do tych, który wydają się najszybciej adoptować narzędzia oparte o AI, Co ważne, odbywa się to za pełną aprobatą pracowników zatrudnionych w tej branży. Według niedawnych badań firmy Kore.ai, 84% agentów z działów obsługi zgadza się ze stwierdzeniem, że korzystanie z narzędzi AI znacząco ułatwia rozmowy z klientami, automatyzując takie czynności, jak podsumowywanie kluczowych informacji z rozmowy czy tworzenie dokładnych notatek. Dodatkowo, aż 59% z nich przyznaje, że oczekiwałoby od swojej firmy wdrożenia jeszcze lepszych wirtualnych asystentów, z szerszymi możliwościami automatyzacji. Pracownicy contact center uważają także, że korzystanie z wirtualnych asystentów jest dobre zarówno dla klientów, jak i dla nich samych.

Dodatkowe informacje o Armatis

Armatis to firma wywodząca się z Francji, która od ponad 30 lat tworzy rozwiązania outsourcingowe dla przedsiębiorstw. Dotyczą one wielokanałowego wsparcia klienta, sprzedaży, helpdesku oraz innych rozwiązań B2C i B2B, które są dostarczane w ponad 14 językach i zgodnie z wizją zawartą w haśle „Your customer first”. Ofertę Armatis wyróżnia przede wszystkim elastyczność, która umożliwia klientom łatwe i szybkie skalowanie zespołu obsługi klienta i sprzedaży stosowanie do potrzeb, ale także know-how wynikający z ponad 30 lat działalności na rynku, innowacyjność i wypracowane procesy zarządzania. Armatis aktualnie zatrudnia na całym świecie ok. 9000 osób, a w Polsce ok. 2000. Dodatkowe informacje na temat Armatis Polska są dostępne na stronie: https://www.armatis.com/pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Panasonic TOUGHBOOK G2 nominowany do konkursu branżowego Biuro prasowe
2024-07-22 | 14:00

Panasonic TOUGHBOOK G2 nominowany do konkursu branżowego

TOUGHBOOK G2 firmy Panasonic został wyróżniony w konkursie Best of Industry Award – MM Poland, którego nominacje ogłoszono 8 lipca przez MM Magazyn Przemysłowy. Konkurs
IT i technologie PowerWalker VFI 1000 LICR IoT — zaawansowany zasilacz UPS o niewielkich gabaryta
2024-07-22 | 11:00

PowerWalker VFI 1000 LICR IoT — zaawansowany zasilacz UPS o niewielkich gabaryta

Marka PowerWalker ma w swojej ofercie wiele sprawdzonych zasilaczy awaryjnych. Najnowszy jej produkt skierowany jest dla tych, którzy wymagają nie tylko niezawodności, ale również
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.