Badanie AV-Comparatives: Bitdefender najpopularniejszy wśród użytkowników urządz
Ograniczenia w przemieszczaniu się obywateli, które obowiązują już od ponad roku, doprowadziły do bezprecedensowego wykorzystania Internetu. Miliony ludzi pracowało w domu organizując spotkania za pomocą Zooma czy Skype’a. O ile smartfony czy tablety i nie zyskały zbyt wiele w czasie pandemii, o tyle komputery PC w ubiegłym roku biły rekordy sprzedaży. To sprawia, że oprogramowanie zabezpieczające systemy operacyjne pecetów stało się ważniejsze niż kiedykolwiek. AV-Comparatives przeprowadził badanie wśród 2111 użytkowników komputerów z całego świata. Respondenci odpowiadali na pytania dotyczące produktów zabezpieczających (płatnych oraz darmowych), systemów operacyjnych i najczęściej używanych przeglądarek. Na uwagę zasługuje wyraźny wzrost popularności Windows 10, oprogramowanie Windows 7 pozostaje daleko w tyle - korzysta z niego co dwudziesty ankietowany. Natomiast wśród systemów operacyjnych dla smartfonów i tabletów króluje Android, którego używa trzy czwarte badanych, natomiast 22 proc. posiada urządzenia mobilne z iOS. Najpopularniejszą przeglądarką wciąż pozostaje Chrome z udziałem 35,7 proc., aczkolwiek w ubiegłorocznym badaniu ten wskaźnik sięgał około 50 proc. Na drugim miejscu znajduje się Mozilla Firefox z 34 proc, udziałem, a trzecim Microsoft Edge (15,6 proc.). Przy czym AV-Comparatives zwraca uwagę na wyraźny przyrost użytkowników ostatniej z wymienionych przeglądarek. Użytkownicy komputerów stacjonarnych najchętniej korzystają z systemów bezpieczeństwa Kaspersky, Bitdefender, Microsoft i ESET. Produkty tych firm znajdują się w pierwszej piątce najpopularniejszych rozwiązań na każdym kontynencie. Z kolei najczęściej używanym przez respondentów oprogramowaniem do ochrony urządzeń mobilnych jest Bitdefender.
Co ciekawe, z badania V-Comparatives wynika, iż użytkownicy wymieniają oprogramowanie bezpieczeństwa nie ze względu na jego właściwości, lecz praktyki marketingowe dostawcy, takie jak np. wysokie ceny odnowienia czy up-selling, czyli strategię polegającą na podwyższeniu wartości sprzedawanego produktu lub usługi.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
Szybki rozwój gospodarczy ostatnich 20–30 lat Polska zawdzięcza dobrze wykwalifikowanej, ale i taniej sile roboczej, dzięki której produkty i usługi z naszego kraju konkurowały ceną z zachodnimi przy nie gorszej, a czasem i lepszej jakości. Ten etap dobiega końca. Polscy pracownicy zarabiają coraz więcej, muszą więc wnieść większą wartość dodaną, by rozwój mógł postępować, a same firmy podjąć walkę o konsumenta z globalnymi markami.
Polityka
Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat

Wybuch wojny w Ukrainie i obecna sytuacja geopolityczna oznaczają dla UE konieczność podnoszenia swojego bezpieczeństwa. Zwłaszcza że atak Rosji na kraj unijny nie jest niemożliwy. Oceny NATO, Niemiec, Polski, Danii i państw bałtyckich wskazują, że Rosja jest gotowa do ataku w ciągu od trzech do dziesięciu lat. – Priorytetem Europy powinno być dalsze wspieranie Ukrainy – przekonuje europoseł Dariusz Joński.
Handel
Kaucja na butelki i puszki już od października tego roku. Eksperci ostrzegają: to może podnieść koszty gospodarki odpadami

Polska przygotowuje się do jednej z największych zmian w systemie gospodarowania odpadami – od 1 października br. zacznie obowiązywać system kaucyjny. Wprowadzenie kaucji na butelki PET, puszki aluminiowe i szklane butelki wielorazowe ma na celu zwiększenie poziomu recyklingu i ograniczenie ilości odpadów w środowisku. Jednak, jak wskazują eksperci, nowe przepisy mogą się wiązać z wieloma wyzwaniami, w tym z wysokimi kosztami wdrożenia oraz możliwymi konsekwencjami dla konsumentów i samorządów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.