Badanie AV-Comparatives: Bitdefender najpopularniejszy wśród użytkowników urządz
Ograniczenia w przemieszczaniu się obywateli, które obowiązują już od ponad roku, doprowadziły do bezprecedensowego wykorzystania Internetu. Miliony ludzi pracowało w domu organizując spotkania za pomocą Zooma czy Skype’a. O ile smartfony czy tablety i nie zyskały zbyt wiele w czasie pandemii, o tyle komputery PC w ubiegłym roku biły rekordy sprzedaży. To sprawia, że oprogramowanie zabezpieczające systemy operacyjne pecetów stało się ważniejsze niż kiedykolwiek. AV-Comparatives przeprowadził badanie wśród 2111 użytkowników komputerów z całego świata. Respondenci odpowiadali na pytania dotyczące produktów zabezpieczających (płatnych oraz darmowych), systemów operacyjnych i najczęściej używanych przeglądarek. Na uwagę zasługuje wyraźny wzrost popularności Windows 10, oprogramowanie Windows 7 pozostaje daleko w tyle - korzysta z niego co dwudziesty ankietowany. Natomiast wśród systemów operacyjnych dla smartfonów i tabletów króluje Android, którego używa trzy czwarte badanych, natomiast 22 proc. posiada urządzenia mobilne z iOS. Najpopularniejszą przeglądarką wciąż pozostaje Chrome z udziałem 35,7 proc., aczkolwiek w ubiegłorocznym badaniu ten wskaźnik sięgał około 50 proc. Na drugim miejscu znajduje się Mozilla Firefox z 34 proc, udziałem, a trzecim Microsoft Edge (15,6 proc.). Przy czym AV-Comparatives zwraca uwagę na wyraźny przyrost użytkowników ostatniej z wymienionych przeglądarek. Użytkownicy komputerów stacjonarnych najchętniej korzystają z systemów bezpieczeństwa Kaspersky, Bitdefender, Microsoft i ESET. Produkty tych firm znajdują się w pierwszej piątce najpopularniejszych rozwiązań na każdym kontynencie. Z kolei najczęściej używanym przez respondentów oprogramowaniem do ochrony urządzeń mobilnych jest Bitdefender.
Co ciekawe, z badania V-Comparatives wynika, iż użytkownicy wymieniają oprogramowanie bezpieczeństwa nie ze względu na jego właściwości, lecz praktyki marketingowe dostawcy, takie jak np. wysokie ceny odnowienia czy up-selling, czyli strategię polegającą na podwyższeniu wartości sprzedawanego produktu lub usługi.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.