Komunikaty PR

Bezpieczne przyśpieszenie wdrażania aplikacji z NGINX

2020-10-08  |  01:00
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Wdrożenie nowej aplikacji przed pandemią zajmowało średnio od pół roku do roku. Obecnie jest to ok. sześciu tygodni. Jak twierdzą nasi klienci: tak zadziałał kryzys. Wszystkie procesy i politykę odsunięto na bok, a firmy zwiększyły deweloperom oprogramowania tempo prac z marszowego na sprint. Planowanie, prototypowanie i wypuszczanie kodu do produkcji zaczęło zajmować ułamek tego, co było dotychczasowym standardem czasu ich pracy. Szybkie tempo wdrożenia nowego kodu może jednak zaburzyć pracę lub potencjalnie usunąć aplikacje o krytycznym znaczeniu dla firmy, wpływając na reputację, przychody czy nawet narażając dane klientów.

 

Bezpieczne są tu firmy natywne dla chmury – nieobciążone pozostałościami po zastanych architekturach. Zostały one zaprojektowane żeby wprowadzać wiele zmian dziennie.

Tymczasem pandemiczne przyśpieszenie prowadzi do tarcia między deweloperami a zespołami odpowiedzialnymi za infrastrukturę, których zadaniem jest poprawa niezawodności i czasu pracy oraz upewnienie się, że nie dojdzie do naruszeń. Obecnie te procesy nie wytrzymują presji czasu dyktowanej przez COVID-19, a manualne sposoby zarządzania nie są wystarczające aby utrzymać odpowiednie tempo. Szczęśliwie zespoły, narzędzia i wiedza potrzebne w tym zakresie są dostępne. DevOps już teraz pomagają automatyzować proces dostarczania, a narzędzia CI/CD i orkiestracji są do tego wystarczające. Również technologie ewoluujące w kontenery, Kubernety i architektury natywne dla chmury są gotowe do produkcji. Wystarczy złożyć to wszystko w całość.  

 

W epicentrum zmiany znajduje się koncepcja mikrousług – dzielenia aplikacji na małe, oddzielne funkcje wielokrotnego użytku zoptymalizowane dla zespołów, narzędzi i technologii opisanych powyżej. Jeśli deweloper popełni błąd, to mikrousługa zaburzy wyłącznie mały wycinek całej struktury, a zdecydowana większość aplikacji – a tym samym biznes, który się na nich opiera – będą działały bez zakłóceń. Przedsiębiorcy wdrażają więc środowiska mikrousług w swoim portfolio aplikacji tworząc architekturę hybrydową. Dla klientów F5 oznacza to umieszczenie technologii NGINX bliżej aplikacji w roli mechanizmu dostarczania mikrousług działającego jako komplementarna, oddzielna warstwa nad BIG-IP dostarczającym ich aplikacje dla starszego środowiska.

Wydzielenie ich z architektury umożliwia deweloperom samoobsługę w obszarze potrzebnym do testowania i wdrażania nowych funkcji wymagających zmian w zasadach ruchu. Dzięki temu mogą przeprowadzać bezpieczne testowanie (canary testing), ograniczyć przestoje (blue-green) czy porównywanie wersji (A/B testing) bez konieczności ustaleń z innymi zespołami czy otwierania zgłoszenia IT i oczekiwania na okienko czasowe do wprowadzenia zmian. NGINX, jak mikrousługi, dzieli te możliwości na małe składowe infrastruktury dostarczania, dając każdemu zespołowi jego własną, oddzielną część i ograniczając tylko do niej możliwość zmian w aplikacji. Zapewnia to stabilność warstwie infrastruktury BIG-IP ponieważ takie małe zmiany nie są w stanie zachwiać potencjałem wielu aplikacji wspieranych przez infrastrukturę jako całość.

 

Niemniej takie rozwiązanie sprawdza się połowicznie. Pozostaje wyzwanie widoczności i łączenia środowisk pracy tak, aby wszyscy w organizacji mieli ten sam obraz. Dla wielu firm ze złożonymi środowiskami prawie nie ma znaczenia, jak szybko deweloperzy mogą wprowadzać zmiany – i tak kończą one w poczekalni na audyt kodu czy zmianę zasad firewall wprowadzanych przez specjalistów od ochrony. Z naszego doświadczenia wynika, że nawet 50 odrębnych zespołów aplikacyjnych na raz – każdy pracujący ze swoimi mikrousługami – potrzebuje skoordynować zmiany z zespołem ochrony na zasadach centrum rozliczeniowego, co powoduje nowe wąskie gardła w procesie.

Inwestowanie w oddzielną warstwę usadowioną ponad infrastrukturą dostarczania aplikacji rozwiązuje kłopot integracji sieci z oprogramowaniem. Niemniej, jeśli te warstwy nie komunikują się ze sobą, tworzy się po prostu kolejny silos. Problem z warstwy hardware przenosi się jedynie do warstwy software – jedna połowa równania może przebiegać szybko, ale druga już nie[1]. Pełne rozwiązanie kwestii „manualnych opóźnień” wymaga dostarczenia widoczności, orkiestracji i automatyzacji eliminujących punkty przekazywania i tarcia we wszystkich zespołach programistów, DevOpsów, infrastruktury i operacji oraz ochrony – tak jak robią to firmy natywne dla chmury.

 

Integracja wertykalna vs horyzontalna

Dotychczas, rozwiązaniem było tworzenie platform zintegrowanych wertykalnie (Paas i SaaS), które wykonają za nas te czynności. Ich minusem pozostaje jednak ścisłe łączenie usług aplikacyjnych z infrastrukturą bazową. Początkowo pozwala to przyśpieszać, ale później może się okazać, że możliwości adaptacji zostały ograniczone. Jeśli dojdzie do dużej zmiany jak np. akwizycja firmy, nie będziemy mogli szybko połączyć systemów, zadokować się do nowej chmury czy dokonać repatriacji aplikacji.

Integrowanie poziome – poprzez czynnik ludzki – okazuje się bardziej wartościowe niż pionowe, ponieważ jest sposobem gwarantującym widoczność, przepływy pracy i API we wszystkich stadiach cyklu życiowego aplikacji.  

Szczęśliwie technologie zapewniające powyższe możliwości otwartego i luźno powiązanego modelu są dostępne. Tak więc dla firm ze spuścizną infrastruktury hybrydowej możliwości przyśpieszenia i konkurowania z firmami natywnymi dla chmury są w zasięgu ręki. Co więcej, nie wymagają zatrudnienia tysiąca deweloperów oprogramowania, aby było to możliwe.

Zastosowanie odrębnej, horyzontalnej dla organizacji warstwy, która automatyzuje i utrzymuje dostarczanie aplikacji oraz ochrony aplikacyjnej, pozwoli deweloperom działać szybciej.

 Rob Whiteley, vice president of marketing for NGINX, F5 Networks 

 


[1] Dla przykładu: dobrze jest skrócić czas reakcji aplikacji ze 100 ms do 10 ms, ale jeśli zespół ochrony potrzebuje 2 m-cy na akceptację kodu i wdrożenie nowych polityk – pozostajemy z 5 bln ms opóźnienia powodowanego przez czynnik ludzki. Wprowadzenie nawet 90% redukcji w opóźnieniu aplikacyjnym niweluje więc tylko maleńką cześć kłopotu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.