Bitdefender wprowadza model usługowy MDR (Managed Detection and Response)
Małe i średnie firmy coraz częściej są „ogrywane” przez hakerów. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest brak specjalistów, którzy potrafią szybko wykryć pojawiające się zagrożenia.
Choć firmy wydają duże pieniądze na cyberbezpieczeństwo, w ubiegłym roku globalne wydatki na ten cel według Gartnera wyniosły 124 mld USD, hakerzy nadal omijają zabezpieczenia, siejąc spustoszenie w firmowych sieciach. Nie bez przyczyny dostawcy systemów bezpieczeństwa poszukują nowych, bardziej skutecznych narzędzi. Już od kilkunastu miesięcy coraz głośniej mówi się o systemach EDR (Endpoint Detection and Protection), które zmieniają reguły gry w tym segmencie rynku. Większość firm bazuje na standardowych rozwiązaniach, które reagują, kiedy wykryją złośliwe oprogramowanie. Natomiast rola systemów EDR polega na detekcji wszelkich pojawiających się w sieci anomalii. Specjaliści od bezpieczeństwa dzięki wykorzystaniu tego narzędzia mogą wyprzedzać działania napastników. EDR dostarcza wielu cennych informacji, aczkolwiek do ich analizy potrzebni są specjaliści. Nie wszyscy czują się na siłach lub po prostu nie znajdują czasu, aby obsługiwać tego typu narzędzia. Bitdefeneder z myślą o tej grupie użytkowników uzupełnia swoją ofertę o usługę MDR (Managed Detection and Response). Producent przejmuje na siebie wszelkie obowiązki związane z ochroną sieci i urządzeń końcowych klienta przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Bitdefender, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa, wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego, a także zatrudnia wysokiej klasy specjalistów rekrutowanych do obsługi systemu. Usługa Bitdefendera obejmuje ochronę punktów końcowych, analizę sieci oraz ochronę przed phishingiem. System monitoruje zmiany w rejestrze, a także pliki i skrypty uruchamiane na punktach końcowych. Ponadto pozwala na zamykanie podejrzanych procesów, dodaje pliki do kwarantanny, przechwytuje podejrzane połączenia oraz blokuje adresy IP lub porty komunikacyjne. Realizuje również funkcje korygujące błędy popełniane przez pracowników klienta, takie jak chociażby tworzenie słabych haseł czy udostępnianie ich w niezabezpieczonych zasobach. Na uwagę zasługuje też analiza sieci Darknet prowadzona przez pracowników Bitdefendera pod kątem wycieków i upubliczniania skradzionych danych. Firma oferuje usługę MDR w trzech opcjach: Core, Advanced oraz Enterprise, różniących się pomiędzy sobą zakresem realizowanych usług.
- Specjaliści od IT zatrudnieni przez MŚP realizują mnóstwo różnych zadań i nie zawsze mają czas na szczegółową analizę tego co dzieje się w sieci. Natomiast specjaliści z Bitdefendera nie tylko usuwają zagrożenia, ale udzielają wielu cennych wskazówek. Usługi MDR łączą w sobie cyberbezpieczeństwo dla punktów końcowych, analizę sieci z doświadczeniem operacyjnych centrów bezpieczeństwa, w których pracują analitycy z globalnych agencji wywiadowczych. - podsumowuje Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl
Watson-Marlow wzbogaca swoje rozwiązanie do montażu panelowego DriveSure™
Newline Interactive łączy odpowiedzialność środowiskową z sukcesem rynkowym
Sony nawiązało współpracę z AMERIA AG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok
Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.
Problemy społeczne
Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami
Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.