Komunikaty PR

Branża rozrywkowa spodziewa się kłopotów. 39% klientów uważa, że przepłaca

2023-04-13  |  10:43
Biuro prasowe

Branża medialna i rozrywkowa nieustannie się zmienia. Rozwój streamingu, mediów społecznościowych i modeli subskrypcji w ciągu ostatniej dekady wywrócił branżę do góry nogami i zasadniczo zmienił oczekiwania klientów.  Podczas gdy sytuacja makroekonomiczna jest niepewna, a konsumenci coraz częściej oceniają, co jest dla nich wartościowe i przydatne, branża znajduje się pod mocną presją — firmy będą musiały walczyć o każdą złotówkę.

Aby zapewnić wgląd w ten zmieniający się krajobraz, Salesforce przeprowadził ankietę wśród 350 decydentów z branży mediów i rozrywki. W ten sposób powstał nowy raport Media and Entertainment Industry Insights Report . Oto kluczowe ustalenia.

 

Branża koncentruje się na doświadczeniach klientów w mocno konkurencyjnym otoczeniu

Doświadczenie klienta ma kluczowe znaczenie dla każdej strategii biznesowej, a już 86% konsumentów twierdzi, że doświadczenie jest równie ważne jak jakość produktu. Usługi przesyłania strumieniowego, nadawcy, platformy gier, e-sport i wiele innych - doświadczenie klienta jest krytycznym wyróżnikiem branży mediów i rozrywki. 

Profesjonaliści z branży medialnej i rozrywkowej ankietowani przez Salesforce wymieniają rosnącą konkurencję jako swoje największe wyzwanie - przewyższające czynniki, takie jak deprecjacja plików cookie stron trzecich, malejąca wartość subskrypcji i rosnące koszty wynikające z presji inflacyjnej. W związku z tym poprawa satysfakcji klienta (CSAT) jest najwyższym priorytetem w branży. 

Przykład: niedawna ankieta konsumencka Salesforce wykazała, że ​​podczas gdy 65% ​​konsumentów subskrybuje co najmniej jedną usługę wideo, 39% z nich uważa, że ​​nie jest ona warta swojej ceny. Zadowolenie z wartości było jeszcze niższe w przypadku subskrypcji audio, publikacji cyfrowych i gier.

W rezultacie firmy medialne i rozrywkowe odnotowują znaczne roczne wskaźniki rezygnacji klientów - średnio 17% - przy czym wyższe wartości odnotowują dostawcy usług transmisji strumieniowej oraz operatorzy telewizji kablowej/satelitarnej. W przypadku usług strumieniowania odsetek ten wynosi już 20%.

Dywersyfikacja strumienia przychodów

Oprócz zapewniania zróżnicowanych doświadczeń, które satysfakcjonują klientów, firmy medialne i rozrywkowe muszą zapewniać solidne wyniki finansowe. Reklama pozostaje wiodącym źródłem przychodów firm medialnych i rozrywkowych, zarówno pod względem udziału firm zbierających przychody z reklam, jak i średniego przychodu na użytkownika (ARPU). Perspektywy dotyczące wydatków na reklamę są jednak dalekie od pozytywnych – zaledwie 15% respondentów spodziewa się ich wzrostu w ciągu najbliższych 18 miesięcy.

Aż 39% decydentów z branży rozrywki i mediów spodziewa się spadków przychodów z reklam. 25% uważa, że pozostaną one na obecnym poziomie, a zaledwie 15% uważa, iż wzrosną. 21% respondentów nie umie przewidzieć w jakim kierunku pójdą zmiany.

Chcąc przeciwdziałać spadkowi wydatków na reklamę i wykorzystać nowe technologie, firmy medialne i rozrywkowe aktywnie dążą do dywersyfikacji swoich strategii biznesowych.

Przykładem tego trendu jest influencer marketing. 65% specjalistów z branży mediów i rozrywki twierdzi, że ich firmy współpracują z influencerami w celu promowania produktów i usług, przyciągania użytkowników do ich platform i nie tylko.

Firmy z branży medialnej i rozrywkowej poważnie rozważają także inwestycje w Web3 upatrując tutaj zdolność do zwiększania przychodów i oferowania zróżnicowanych doświadczeń. Wykorzystanie Web3 związane z programami lojalnościowymi, rzeczywistym zarządzaniem zasobami i monetyzacją treści są postrzegane jako najbardziej obiecujące dla branży.

Inicjatywy zwiększające wydajność stanowią podstawę inwestycji w automatyzację

Podczas gdy ogólne perspektywy makroekonomiczne pozostają wciąż niepewne, branża medialna już doświadcza spowolnienia, które prowadzi do ostrożności w wydatkach. Znajduje to odzwierciedlenie w perspektywach budżetowych — 64% respondentów spodziewa się wzrostu netto ogólnych budżetów operacyjnych w nadchodzących 18 miesiącach, jednak zwiększenie wydatków, takich jak budżety marketingowe i zatrudnienie, jest mniej prawdopodobne.

W obliczu konieczności robienia więcej za mniej w tym samym czasie, firmy medialne i rozrywkowe koncentrują się w dużej mierze na inicjatywach zwiększających wydajność. Ma to pomóc w zdobyciu odpowiedniej liczby klientów, o których firmy zaciekle walczą konkurencją.

Przepływ pracy i automatyzacja procesów to duża część tego równania, ale pozostaje jeszcze wiele do zrobienia. Przykładowo zaledwie 37% respondentów twierdzi, że dany proces w ich firmie jest całkowicie zautomatyzowany. Zadania takie jak przewidywanie rezygnacji klienta i tworzenie treści są całkowicie lub w większości wykonywane ręcznie.

Nasycony rynek mediów, dający konsumentom nieskończone możliwości wyboru, w połączeniu z trudnymi warunkami ekonomicznymi, wymaga od firm medialnych i rozrywkowych wyróżnienia się przy jednoczesnym znalezieniu sposobów na obniżenie kosztów” — powiedział Christopher Dean, starszy wiceprezes i dyrektor generalny ds. komunikacji, mediów i rozrywki. w Salesforce. „Technologie takie jak automatyzacja, dane w czasie rzeczywistym i generatywna sztuczna inteligencja, które mogą zwiększać wydajność i poprawiać doświadczenia klientów, będą miały kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o zachowanie elastyczności i wyróżnianie się na zatłoczonym rynku”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.