Carbon Studio ogłasza globalną datę premiery The Wizards – Dark Times
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
The Wizards – Dark Times – nowa część nagradzanej i uznanej serii The Wizards autorstwa Carbon Studio – notowanego na NewConnect twórcy gier VR (wirtualna rzeczywistość) trafi do sprzedaży 4 czerwca br. Tytuł zadebiutuje na platformie Steam, Oculus Store i Viveport. Koszt produkcji gry to blisko 0,5 mln zł. Część środków pochodzi z przeprowadzonej w ubiegłym roku emisji akcji spółki, pozostały budżet studio finansuje z bieżącej działalności firmy. Rynek VR staje się coraz popularniejszy. Do tej pory liczba sprzedanych egzemplarzy gier z marki The Wizards – Trials of Meliora oraz Enhanced Edition – przekroczyła 100 tys. egzemplarzy. Ponadto VR i AR (rozszerzona rzeczywistość) tworzą wspólnie rynek wart około 20 mld USD.
- Z satysfakcją i radością ogłaszamy, że już za niespełna miesiąc – 4 czerwca – odbędzie się premiera wyczekiwanej premiery najnowszej części gry z serii The Wizards pod nazwą – Dark Times. Do tej pory odnotowaliśmy ponad 100 tys. sprzedanych egzemplarzy wszystkich gier z serii. Marka The Wizards zdobyła także wiele pozytywnych ocen krytyków branżowych. Gry otrzymały prestiżowe nagrody, m.in. na Indie Prize w Kolonii i Casual Connect w Azji. – mówi Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio. – Seria była także kilkakrotnie nominowana do nagrody w kilku kategoriach na White Nights w Pradze i Game Access w Brnie. Zdobywając nagrodę VDA (Viveport Developer Awards) zostaliśmy także bardzo docenieni i zaliczeni do grona najciekawszych deweloperów gier VR podczas jednych z największych targów branżowych GDC w San Francisco w 2018 roku. – dodaje Błażej Szaflik.
Spółka podjęła decyzję o produkcji The Wizards – Dark Times jako samodzielnego tytułu, w grudniu ubiegłego roku. Wcześniej studio planowało wydanie jedynie płatnego rozszerzenia do The Wizards. Koszt stworzenia tytułu opiewa na 0,5 mln zł. Część środków na stworzenie gry pochodzi z emisji akcji spółki, pozostałe z bieżącej działalności spółki.
Akcja The Wizards – Dark Times odbywa się w świecie fantasy znanym z podstawowej wersji projektu. Zmienia się otoczenie w grze, które zostało zaprojektowane z większym naciskiem na interakcję z użytkownikiem. Mechanika przywoływania czarów opiera się na intuicyjnym i immersyjnym systemie rzucania zaklęć za pomocą gestów rąk czarodziejów z krainy Meliora. Cena za grę The Wizards - Dark Times, w wersji na platformy PC VR, wynosić będzie 24,99 USD/EUR.
- Powrót do odległego świata pełnego panującej zarazy i niebezpieczeństw, to nowa przygodowa gra akcji VR z zabawnym narratorem Aureliuszem. – komentuje Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio. – Mamy nadzieję, że ta część serii zdobędzie równie dużą popularność wśród miłośników gier, tak jak poprzednie jej wersje. – dodaje.
Pierwsza część The Wizards zadebiutowała we wczesnym dostępie w lipcu 2017 r. na platformach Steam, Oculus Store i Viveport. Niespełna rok później, podczas pełnej premiery, The Wizards była już jedną z najlepiej ocenianych gier VR na platformie Steam oraz Metacritic. W połowie 2018 roku studio wprowadziło do sprzedaży nową odsłonę tytułu – The Wizards: Trials of Meliora, dedykowaną mobilnym goglom VR. Już w marcu 2019 r. pojawiła się udoskonalona odsłona gry – Enhanced Edition. Tytuł szybko znalazł się w rankingu najlepszych gier VR pod względem przychodów brutto w 2019 r. i zdobyła brąz na top liście opublikowanej przez platformę Steam. Edycja rozszerzona zawiera mnóstwo ulepszeń, w tym dopracowaną mechanikę gry, system punktów kontrolnych oraz nowe poziomy.
Carbon Studio pracuje także nad swoim głównym projektem VR Fantasy osadzonym w uniwersum Warhammera: Age of Sigmar. W uniwersum Warhammera, autorstwa brytyjskiej firmy Games Workshop, zaangażowane są miliony graczy na świecie.
Branża VR staje się też coraz popularniejsza. Obecnie VR i AR (rozszerzona rzeczywistość) tworzą wspólnie rynek wart około 20 mld USD. W grudniu 2019 r. liczba aktywnych użytkowników gogli VR na platformie Steam osiągnęła rekordową liczbę blisko 1,5 mln użytkowników, a rynek w zeszłym roku odnotował sprzedaż 705 000 zestawów gogli Oculus Quest.
Trailer gry The Wizards – Dark Times:
https://www.youtube.com/watch?v=cd8wqYF4lfQ&feature=youtu.be
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.