Komunikaty PR

Case study: drukarka do etykiet w branży medycznej

2020-10-13  |  12:00

Z problemem nieczytelnych kodów kreskowych na co dzień mierzy się wiele firm i instytucji. Istnieją jednak miejsca, w których czytelny druk kodów jest wyjątkowo istotny np. należące do branży medycznej. Każdy kod musi być wydrukowany sprawnie, bez ryzyka powstania wyblakłych plam lub zamazania cyfr. A drukarka do etykiet powinna wspierać ten proces. 

Wyzwanie – utrzymanie wysokiej jakości usług

Laboratoria, Centra Krwiodawstwa, czy placówki ogólnomedyczne są grupą podmiotów, które mają specyficzne potrzeby. Każde z nich na co dzień wykorzystuje dedykowane kody kreskowe, które często mają charakter indywidualny i są unikatowe w skali światowej. Jest to podstawa ich funkcjonowania, bowiem pobieranie, przetwarzanie, badania, przechowywanie i dystrybucja materiałów poddane są restrykcyjnym regulacjom. Największym wyzwaniem podmiotów z branży medycznej jest nie tylko utrzymanie wysokiej jakości badań, ale przede wszystkim eliminacja ryzyka doprowadzenia do błędu, czy pomyłki w oznaczeniu materiału. Od tego zależeć może bowiem zdrowie, a nawet życie pacjentów. Odpowiednio dobrana drukarka do etykiet może być rozwiązaniem, które spełnia potrzeby ww. podmiotów. Właśnie takie zadanie zostało postawione przed firmą Etisoft przez jedną z placówek medycznych.

 

Drukarka do etykiet – czy pogodzi jakość druku i wyeliminuje nieczytelne kody?

Kluczowym wyzwaniem było znalezienie rozwiązania, które m.in.:

  • wyeliminuje nieczytelne kody,
  • zapewni właściwą jakość druku,
  • automatycznie wydrukuje raport po druku serii etykiet, zawierający:
    • indywidualny numer operatora,
    • czas druku (datę, godzinę),
    • początek druku donacji,
    • liczbę donacji,
    • ostatni numer donacji,
    • liczbę błędnych wydruków,
    • automatycznie wydrukuje etykietę zbiorczą na opakowanie z wydrukowanymi kodami z informacją odnośnie zakresu numerów.
    • pozostałe informacje wymagane przez zlecającego

Jak mówi Marek Gaweł, przedstawiciel marki Etisoft:

Naszym celem było stworzenie nowego systemu, który współpracować będzie z dotychczasowym sposobem drukowania etykiet. Kluczowe było stworzenie środowiska, w którym dojdzie do synergii obydwu systemów. Docelowo bowiem powinny wymieniać się danymi, aby zapewnić poprawne wydruki w dowolnym czasie.

Natychmiastowe działanie

Rozwiązaniem, jakie zaproponowało Etisoft było oprogramowanie etiLABEL Professional, wraz z drukarką PRINTRONIX PTXT8000 z weryfikatorem kodów kreskowych. Na czym polega owa weryfikacja? Na czym polega owa walidacja? To obiektywne i natychmiastowe sprawdzanie poprawności kodów pod względem czytelności. W praktyce jest weryfikowana tuż po druku partii (w tym przypadku było to 20 etykiet w jednym bloku). Etykiety, które nie spełniają wytyczonych norm oznaczane są jako błędne, a następnie niszczone przez ich całkowity zadruk. Po zakończeniu procesu operator otrzymuje protokół kwalifikacji. Co istotne, wymieniona drukarka do etykiet pozwala indywidualnie ustawić elementy, które powinny podlegać weryfikacji.

Przedstawione rozwiązanie spełniło wymagania stawiane przez placówkę medyczną – drukarka do etykiet wraz z dobranym oprogramowaniem zapewniły szybki i skuteczny druk czytelnych etykiet.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.