Chmura podbija branżę handlową
Nowe technologie mają duży wpływ na biznes. Najważniejszym trendem jest postępująca digitalizacja wielu procesów wspierających sprzedaż. W konsekwencji coraz więcej zadań zostaje zinformatyzowanych. Widać postęp i wejście kolejnych sektorów retail do sprzedaży w świecie online. Tutaj należy się spodziewać dalszej transformacji i coraz większego wolumenu handlu w Internecie.
Komentarz Piotra Kaweckiego, Prezesa Zarządu ITBoom Sp. z o.o.
Od dłuższego czasu obserwujemy stały, płynny proces przejścia z usługami do chmury. Spada sprzedaż serwerów w modelu On-premise, a wzrasta sprzedaż usług związanych z chmurą. Tutaj decydująca okazuje się przewaga chmury w kontekście łatwiejszej skalowalności rozwiązań, szybszego wdrożenia, jak i możliwość zarządzania ilością licencji w sposób dynamiczny. Dzięki czemu handel zyskuje możliwość dostosowania się do nagłych zmian w zachowaniach rynkowych, takich jak zwiększenie wolumenu sprzedaży lub jego czasowe ograniczenie. Zarówno mali, jak i duzi gracze na rynku retail w znaczący sposób rozwinęli swoją sprzedaż przez Internet. Przyczyniła się do tego pandemia COVID-19, która już dzisiaj odeszła w zapomnienie, ale pozwoliła przekonać nowe grupy klientów do zakupów w sieci. Zniesienie ograniczeń związanych z pandemią tylko częściowo odwróciło ten trend. Wielu klientów przyzwyczaiło się do wygody, prostoty i bezpieczeństwa zakupów w Internecie. Trudno będzie namówić ich do powrotu do sieci handlowych w wymiarze sprzed pandemii. To napędza kolejne wdrożenia i sprzedaż usług IT dla tej grupy klientów.
Pandemia pokazała, że chmura jest rozwiązaniem na miarę naszych czasów. Stale obserwujemy rozwój narzędzi IT w chmurze. Zaczęło się od spotkań i rozmów w Internecie, a dzisiaj mamy do czynienia z przeniesieniem znacznej części procesów w biznesie do chmury. Mimo, iż jest ona dalej za droga, jej sprzedaż systematycznie wzrasta. Ma wiele zalet, dzięki, którym biznes łatwiej akceptuje jej cenę. Należy pamiętać, że tak nie będzie zawsze. Widmo recesji staje się coraz bardziej realne, a dostawcy chmury powinni umożliwić transformację na szerszą skalę i obniżyć ceny
***
ITBoom Sp. z o.o. to polska firma technologiczna, która istnieje od 2005 roku. Projektowane rozwiązania opiera o platformę Microsoft Dynamics 365, Microsoft Azure oraz autorskie narzędzia. Zakres wdrożeń obejmuje cyfrową transformację przedsiębiorstw, począwszy od fazy analizy i optymalizacji procesów, po wdrażanie narzędzi oraz zarządzanie zmianą w organizacji. Działania zespołu ITBoom koncentrują się na adaptacji biznesu Klientów do warunków pracy zdalnej oraz intensyfikacją sprzedaży poprzez projektowanie i wdrażanie nowoczesnych systemów CRM, BI i e-commerce. Pozostałe wdrożenia obejmują m.in. systemy komunikacji wewnętrznej, elektronicznego obiegu dokumentów oraz kompleksowe doradztwo o obszarze wykorzystania wysokich technologii.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.