CIECH Sarzyna z Marketing Cloud i B2B Commerce od Salesforce
CIECH Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin, w ramach współpracy z firmą Enxoo – ekspertem w dziedzinie wdrażania rozwiązań Salesforce, wdraża innowacyjne technologie i zwiększa sprawność biznesową. Dzięki temu spółka z segmentu Agro chemicznej grupy udoskonali współpracę z dystrybutorami i znacznie usprawni proces ich obsługi. Transformacja cyfrowa oraz wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań stanowią jedne z kluczowych elementów strategii biznesowej Grupy CIECH.
Kluczowe wyzwania
CIECH Sarzyna systematycznie zwiększa zarówno udziały rynkowe w Polsce, jak i wartość sprzedaży zagranicznej, a także wdraża innowacyjne rozwiązania marketingowo -informatyczne już od kilku lat. Wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom klientów, którzy oczekują kompleksowej i szybkiej obsługi oraz sprawnej komunikacji - dzięki wdrożeniu technologii Salesforce - CIECH Sarzyna chce nie tylko zbudować nowoczesny system sprzedaży, ale także móc sprawnie reagować na zmieniające się oczekiwania swoich kontrahentów.
Głównym celem projektu realizowanego z Enxoo było doskonalenie zarządzania relacjami z klientami i procesami obsługi, a także skrócenie czasu wymaganego do realizacji zamówień oraz zwiększenie efektywności planowania produkcji.
Spółka kwartalnie realizuje kilkaset zamówień od dystrybutorów, które składane są różnymi kanałami komunikacji i muszą być sprawnie, dokładnie i szybko obsłużone. Dystrybutorzy chcą dysponować pełną informacją związaną z realizacją swoich zamówień - zarówno w zakresie dostępności poszczególnych, czy statusów ich realizacji, zaś producent potrzebuje adekwatnie prognozować zapotrzebowanie jak i produkcję oraz płynnie obsłużyć wszystkie zamówienia, zyskując jednocześnie możliwość cross i up sellingu, które docelowo przełożą się na wzrost sprzedaży. Nowy system to gwarancja dostępu do wiarygodnych i ustrukturyzowanych danych w całym łańcuchu realizacji zamówienia, a także automatyzacja przebiegu postępowania.
Rozwiązanie
Rozwiązaniem wspierającym realizację celów biznesowych CIECH Sarzyna było wdrożenie przez Enxoo - eksperta w zakresie transformacji cyfrowej – platformy Manufacturing Cloud i B2B Commerce, z wykorzystaniem technologii Salesforce. Pozwoliło to na optymalizację procesu sprzedaży przez CIECH Sarzyna. Projekt został z sukcesem zrealizowany w trzy miesiące i uruchomiony na koniec pierwszego kwartału 2023 roku.
“Ten innowacyjny projekt stanowi doskonały przykład na to, jak wspólna praca i zaangażowanie mogą przynieść znaczące korzyści dla przedsiębiorstwa i branży jako całości. Digitalizacja, w tym ta dotycząca procesów sprzedaży celem zwiększenia efektywności, to kluczowe elementy strategii dla całej Grupy CIECH - powiedział Sebastian Kostrubała, Dyrektor Marketingu i Obsługi Sprzedaży w CIECH Sarzyna S.A.
“CIECH Sarzyna i Enxoo, działając jako zespół, doskonale współpracowali na każdym etapie realizacji projektu, koncentrując się na osiągnięciu wspólnego celu” - potwierdził Jerzy Kropiewnicki, Customer Executive w Enxoo.
Korzyści
Dzięki nowej platformie sprzedażowej spółka CIECH Sarzyna zyskała całkowitą i w pełni przejrzystą kontrolę nad procesem planowania i realizacji sprzedaży. Ponadto, może znacznie lepiej rozumieć i przewidywać potrzeby swoich klientów. Rozwiązanie Salesforce umożliwiło optymalizację procesów dystrybucyjnych oraz obsługi kontrahentów, co przyczyniło się do zwiększenia efektywności działania producenta. Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu CIECH Sarzyna posiada tzw. widok 360 stopni, dostępny na platformie Salesforce, który pozwala nie tylko na analizowanie danych, ale także umożliwia koordynację wszystkich aktywności, które dotyczą pozyskania i utrzymania klienta.
Z kolei dystrybutorzy środków ochrony roślin otrzymali dostęp do intuicyjnego i łatwego w obsłudze systemu zamówień online, co przekłada się na szybsze i bardziej efektywne zamawianie środków ochrony roślin.
Wynikiem współpracy między CIECH Sarzyna a Enxoo jest efektywne i innowacyjne rozwiązanie dla branży AGRO, które ma szansę przyczynić się do wzrostu efektywności i konkurencyjności CIECH Sarzyna na rynku.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.