CIECH Sarzyna z Marketing Cloud i B2B Commerce od Salesforce
CIECH Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin, w ramach współpracy z firmą Enxoo – ekspertem w dziedzinie wdrażania rozwiązań Salesforce, wdraża innowacyjne technologie i zwiększa sprawność biznesową. Dzięki temu spółka z segmentu Agro chemicznej grupy udoskonali współpracę z dystrybutorami i znacznie usprawni proces ich obsługi. Transformacja cyfrowa oraz wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań stanowią jedne z kluczowych elementów strategii biznesowej Grupy CIECH.
Kluczowe wyzwania
CIECH Sarzyna systematycznie zwiększa zarówno udziały rynkowe w Polsce, jak i wartość sprzedaży zagranicznej, a także wdraża innowacyjne rozwiązania marketingowo -informatyczne już od kilku lat. Wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom klientów, którzy oczekują kompleksowej i szybkiej obsługi oraz sprawnej komunikacji - dzięki wdrożeniu technologii Salesforce - CIECH Sarzyna chce nie tylko zbudować nowoczesny system sprzedaży, ale także móc sprawnie reagować na zmieniające się oczekiwania swoich kontrahentów.
Głównym celem projektu realizowanego z Enxoo było doskonalenie zarządzania relacjami z klientami i procesami obsługi, a także skrócenie czasu wymaganego do realizacji zamówień oraz zwiększenie efektywności planowania produkcji.
Spółka kwartalnie realizuje kilkaset zamówień od dystrybutorów, które składane są różnymi kanałami komunikacji i muszą być sprawnie, dokładnie i szybko obsłużone. Dystrybutorzy chcą dysponować pełną informacją związaną z realizacją swoich zamówień - zarówno w zakresie dostępności poszczególnych, czy statusów ich realizacji, zaś producent potrzebuje adekwatnie prognozować zapotrzebowanie jak i produkcję oraz płynnie obsłużyć wszystkie zamówienia, zyskując jednocześnie możliwość cross i up sellingu, które docelowo przełożą się na wzrost sprzedaży. Nowy system to gwarancja dostępu do wiarygodnych i ustrukturyzowanych danych w całym łańcuchu realizacji zamówienia, a także automatyzacja przebiegu postępowania.
Rozwiązanie
Rozwiązaniem wspierającym realizację celów biznesowych CIECH Sarzyna było wdrożenie przez Enxoo - eksperta w zakresie transformacji cyfrowej – platformy Manufacturing Cloud i B2B Commerce, z wykorzystaniem technologii Salesforce. Pozwoliło to na optymalizację procesu sprzedaży przez CIECH Sarzyna. Projekt został z sukcesem zrealizowany w trzy miesiące i uruchomiony na koniec pierwszego kwartału 2023 roku.
“Ten innowacyjny projekt stanowi doskonały przykład na to, jak wspólna praca i zaangażowanie mogą przynieść znaczące korzyści dla przedsiębiorstwa i branży jako całości. Digitalizacja, w tym ta dotycząca procesów sprzedaży celem zwiększenia efektywności, to kluczowe elementy strategii dla całej Grupy CIECH - powiedział Sebastian Kostrubała, Dyrektor Marketingu i Obsługi Sprzedaży w CIECH Sarzyna S.A.
“CIECH Sarzyna i Enxoo, działając jako zespół, doskonale współpracowali na każdym etapie realizacji projektu, koncentrując się na osiągnięciu wspólnego celu” - potwierdził Jerzy Kropiewnicki, Customer Executive w Enxoo.
Korzyści
Dzięki nowej platformie sprzedażowej spółka CIECH Sarzyna zyskała całkowitą i w pełni przejrzystą kontrolę nad procesem planowania i realizacji sprzedaży. Ponadto, może znacznie lepiej rozumieć i przewidywać potrzeby swoich klientów. Rozwiązanie Salesforce umożliwiło optymalizację procesów dystrybucyjnych oraz obsługi kontrahentów, co przyczyniło się do zwiększenia efektywności działania producenta. Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu CIECH Sarzyna posiada tzw. widok 360 stopni, dostępny na platformie Salesforce, który pozwala nie tylko na analizowanie danych, ale także umożliwia koordynację wszystkich aktywności, które dotyczą pozyskania i utrzymania klienta.
Z kolei dystrybutorzy środków ochrony roślin otrzymali dostęp do intuicyjnego i łatwego w obsłudze systemu zamówień online, co przekłada się na szybsze i bardziej efektywne zamawianie środków ochrony roślin.
Wynikiem współpracy między CIECH Sarzyna a Enxoo jest efektywne i innowacyjne rozwiązanie dla branży AGRO, które ma szansę przyczynić się do wzrostu efektywności i konkurencyjności CIECH Sarzyna na rynku.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.