Cooler Master Pi Case 40 - zbroja dla Raspberry Pi 4 już w sprzedaży

Łatwy dostęp do portów, lepsze chłodzenie, ochrona w podróży i oprogramowanie Pi Tool - to wszystko ma zaoferować użytkownikom “Malinki” obudowa Cooler Master Pi Case 40. Stworzona wraz ze społecznością konstrukcja właśnie trafiła do sprzedaży.
Cooler Master Pi Case 40 to stworzona w ramach crowdfundingu obudowa dla Raspberry Pi 4. Jest to konstrukcja typu premium, zapewniająca nie tylko ochronę miniaturowego komputera, lecz także dająca mu większe możliwości. Aluminiowy rdzeń pełni rolę radiatora, dzięki któremu „Malinka” ma pracować z pełną prędkością bez konieczności instalowania aktywnego chłodzenia. Co więcej, korzystając z narzędzia Pi Tool można pokusić się o lekki overclocking, a sam producent przygotował już podstawowe profile OC.
Wspomniany pakiet można użyć także do zmiany funkcji przycisku zasilania. Domyślnie pozwala on na włączanie i wyłączanie Raspberry bez odpinania kabla, ale może on pełnić inne funkcje. Pi Tool daje też możliwość monitorowania statusu i wydajności systemu. Wśród wyświetlanych danych są m.in. temperatura rdzenia, taktowanie, aktualne obciążenie czy ilość zajętej pamięci RAM. Gdyby ktoś potrzebował funkcji, której narzędzie nie oferuje, producent zachęca do zakładania wątków z sugestiami usprawnień i poprawek.
Wykonana z aluminium, TPU i tworzyw sztucznych obudowa Cooler Master Pi Case 40 jest dostarczana w pakiecie z uchwytami montażowymi VESA i adapterem GPIO. Te pierwsze pozwalają na montaż „Malinki” np. z tyłu monitora. Z kolei adapter ułatwia dostęp do portów poprzez szczelinę w jednej ze ścianek. W pudełku są jeszcze termopady i klucz imbusowy. Za taki komplet polscy sprzedawcy życzą sobie około 130 złotych.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.