Komunikaty PR

Coraz więcej złośliwych linków w e-mailach

2023-12-05  |  01:00

Pomimo rosnącej popularności komunikatorów internetowych, poczta elektroniczna wciąż jest podstawowym kanałem komunikacji. To nie umyka uwadze cyberprzestępców, którzy bardzo często wykorzystują e-maile do dystrybucji złośliwego oprogramowania. Według analizy przeprowadzonej przez Hornetsecurity na bazie 45 miliardów wiadomości, napastnicy najchętniej stosują phishing, aż 43 proc. ataków wykorzystujących pocztę e-mail bazuje na tej socjotechnice.  To niemal 4 proc. wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Na szczególną uwagę zasługuje inna aktywność, a mianowicie umieszczenie w wiadomościach złośliwych adresów URL. Odsetek e-maili zawierających szkodliwe linki internetowe wzrósł o 144 proc. O ile w 2022 roku stanowił on 12,5 proc. wszystkich zagrożeń związanych z przesyłaniem poczty elektronicznej, o tyle w bieżącym roku wskaźnik ten osiągnął już 30,5 proc.

 

Hakerzy wykazują się dużą elastycznością, co najlepiej widać na przykładzie stosowanych przez nich załączników e-mail. Kiedy w ubiegłym roku Microsoft domyślnie wyłączył makra w pakiecie Office, napastnicy szybko przestawili się z plików Word i Excel (odpowiednio 9,5 proc oraz 6,7 proc.) na HTML (37,1 proc.), PDF (23,3 proc.) oraz pliki archiwalne (20,8 proc.).

 

-  Cyberprzestępcy od lat z dużą skutecznością stosują różne socjotechniki, jednym z popularniejszych jest phishing. Choć dostawcy systemów bezpieczeństwa wprowadzają różne rozwiązania mające zapobiec tego rodzajowi ataków, napastnikom wciąż udaje się przedrzeć przez systemy chroniące pocztę elektroniczną. Newralgicznym czynnikiem jest tutaj zachowanie odbiorców wiadomości., których należy cały czas edukować. W ostatnim czasie część firm szkoli swoich pracowników w zakresie rozpoznawania takich ataków, wysyłając testy phishingowe. To dobre rozwiązanie – mówi – Bartosz Kwiatkowski, Technical Director w Senetic.

 

Wysyłając złośliwe e-maile hakerzy zazwyczaj podszywają się pod popularne marki. Najczęściej wybierają DHL (26,1 proc), następne pozycje zajmują Amazon (7,7 proc.), Microsoft (2,4 proc.), LinkedIn (2,4 proc.), FedEx (2,3 proc.) oraz Netflix (2,2 proc.).

Cyberprzestępcy nie wydają się być szczególnie zainteresowani konkretną branżą lub biznesem. Nie ma żadnego sektora gospodarki, który byłby wolny od ataków realizowanych za pośrednictwem e-maili.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic Biuro prasowe
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że
IT i technologie SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
2024-07-23 | 10:00

SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie

SOFTSWISS, międzynarodowa firma IT z biurami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, obchodzi 21 lipca 15-lecie swojej działalności. Na przestrzeni tych lat firma osiągnęła znaczące sukcesy i nadal
IT i technologie realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży
2024-07-23 | 06:00

realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży

Główny aparat realme 12 o rozdzielczości 50MP oraz matryca SONY LYT-600 z optyczną stabilizacją obrazu (OIS) zapewnia doskonałą jakość zdjęć, zwłaszcza w warunkach słabego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.