Cyfrowa Polska i Women Go Tech będą działać na rzecz wspierania kobiet w IT
Aktywizacja społeczna i zawodowa w dziedzinie nowych technologii, ze szczególnym uwzględnieniem roli kobiet – to główny cel współpracy Związku Cyfrowa Polska z inicjatywą Women Go Tech. W środę (6 marca) podpisano list intencyjny, w którym obie organizacje deklarują wsparcie między innymi na polu edukacyjnym oraz transgranicznej współpracy biznesowej.
Women Go Tech to inicjatywa z Litwy, która wspiera rozwój kobiet w biznesie w sektorze cyfrowym. Organizacja odpowiada między innymi za program mentorski i szkoleniowy, który jest prowadzony dzięki wsparciu globalnych firm technologicznych, jak i lokalnych partnerów korporacyjnych. W ciągu ostatnich sześciu lat w szkoleniach udział wzięło niemal 11 tys. kobiet, a ponad 600 z nich rozpoczęło karierę w sektorze IT.
Teraz polska branża cyfrowa reprezentowana przez Związek Cyfrowa Polska łączy siły z Women Go Tech. Główny cel? Wesprzeć kobiety w kraju w rozwoju ich kariery w świecie technologii. Jak przekonuje Marta Kokoszka, Członkini Zarządu Cyfrowej Polski, większy udział kobiet jest niezbędny do odpowiedniego rozwoju sektora ICT. – Wśród kobiet znajduje się wiele talentów, które mogą pomóc w rozwoju branży cyfrowej. Trzeba wydobyć ten potencjał, dlatego tak ważne jest zachęcanie kobiet, aby częściej wybierały zawody techniczne i angażowały się w wykorzystanie własnych pasji oraz umiejętności – mówi Marta Kokoszka.
Jarūnė Preikšaitė, CEO Women Go Tech, wymienia główne cele, jakie przyświecają organizacji: - W sytuacji pilnego zapotrzebowania na talenty w sektorze ICT, jesteśmy liderem w promowaniu kariery kobiet. W ten sposób wspieramy różnorodność, ale także wnosimy świeże spojrzenie na innowacje i rozwiązania. Wzmocnienie pozycji kobiet w branży technologicznej to nie tylko słuszna sprawa; to także ruch niezbędny do napędzania przyszłych rozwiązań w gospodarce cyfrowej – podkreśla Jarūnė Preikšaitė.
Inicjatywy edukacyjne podstawą współpracy
Jak czytamy w liście intencyjnym, obie organizacje będą działać na rzecz tworzenia i promocji otwartego środowiska w pracy i na uczelniach, wspierając kobiety do rozwijania swoich technologicznych umiejętności, a także wzmacniając rolę kobiet w nowopowstających zawodach przyszłości.
– Nasza współpraca będzie opierać się między innymi na organizacji wspólnych warsztatów, konferencji, sesji mentoringowych. Będziemy podejmować różnorodne inicjatywy edukacyjne, a dodatkowo zacieśniać współpracę pomiędzy polskim a litewskim środowiskiem biznesowym – wylicza Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska. I zapowiada, że w ramach jego organizacji powstanie Komitet zadaniowy do spraw inkluzywności w branży ICT. Przedstawicielki firm należących do Cyfrowej Polski będą wspólnie koordynować projekty w zakresie wzmacniania obecności kobiet w sektorze cyfrowym oraz – szerzej – w biznesie.
Związek Cyfrowa Polska i Women Go Tech planują również rozszerzyć współpracę na inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej w ramach zainicjowanej przez Cyfrową Polskę koalicji branży cyfrowej z 14 krajów naszego regionu – CEE Digital Coalition.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.