Cyfryzacja Interporto Padova z urządzeniami TOUGHBOOK
Powierzchnia ponad 1 100 000 m2 (część całości przekraczającej 2 miliony), 310 000 kontenerów i ponad 6 000 pociągów obsługiwanych co roku: to tylko niektóre z danych opisujących port Interporto Padova - włoskiego lidera w dziedzinie infrastruktury i zarządzania platformami logistycznymi i intermodalnymi obsługującymi transport towarowy. Założony w roku 1973 r. port zlokalizowany jest na kluczowych szlakach komunikacyjnych: drogowych, szynowych i portowych Północno-Wschodnich Włoch i Europy: codziennie wyrusza z niego i dociera około dwadzieścia transportów towarowych.
Główną misją Interporto jest rozwijanie transportu intermodalnego poprzez wykorzystanie dalekobieżnego ruchu szynowego jako alternatywy dla transportu wyłącznie drogowego - który pozostaje opcją podstawową na ostatnim odcinku (50-100 km). Model ten został zapożyczony od wielkich portów Europy Północnej, takich jak Rotterdam i Hamburg, w których ruch towarowy jest obsługiwany przede wszystkim drogami szynowymi i rzecznymi. Dzięki temu Interporto Padova należy do czołowych graczy wspierających ekologiczny transport, poprzez inwestycje w innowacje, nowoczesną infrastrukturę i technologie.
- Wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań informatycznych jest kluczowe z perspektywy usprawnienia działań w Interporto - mówi Cristiano Ruffini, IT Manager w Interporto Padova. - Transport intermodalny obejmuje wiele podmiotów, które muszą być skoordynowane w sposób płynny i sprawny. I tu do gry wkracza technologia: bez niej musielibyśmy stawić czoła poważnym komplikacjom biurokratycznym, narażającym na szwank wydajność transportu.
W ostatnich latach Interporto Padova został wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania, m.in. automatyczne bramy, które koordynują wjazdy i wyjazdy, i tym samym usprawniają przepływ pojazdów na ostatnim odcinku, umożliwiając znaczną redukcję kosztów i emisji gazów spalinowych.
Po przybyciu do portu kierowcy przejeżdżają przez portal wyposażony w kamerę, która wykrywa tablice rejestracyjne ciągnika i przyczepy, numer jednostki na pokładzie oraz obecność towarów niebezpiecznych. Dzięki tym informacjom obsługa Interporto może zweryfikować operacje, jakie musi wykonać pojazd. Po wykonaniu kilku prostych czynności w punktach samoobsługowych pojazdy kierują się w stronę terminala, gdzie są obsługiwane przez maszyny do przeładunku, po czym wyjeżdżają - znów przez bramy automatyczne.
Aby zapewnić pracownikom – zarówno tym na ziemi, jak i pracującym na maszynach przeładunkowych - możliwość podglądu i zarządzania operacjami w czasie rzeczywistym, w Interporto Padova wprowadzono do użytku profesjonalne wzmocnione urządzenia mobilne. Pracowników wyposażono w tablety TOUGHBOOK G1, które w połączeniu z dedykowanym oprogramowaniem pozwalają na płynne kierowanie pracami.
Panasonic TOUGHBOOK G1 to 10,1-calowy tablet klasy fully rugged z systemem operacyjnym Windows 10, o wysokiej mocy, zapewniający długi czas pracy baterii (do 11 godzin). To idealne urządzenie dla osób pracujących w terenie. Jego 10-punktowy pojemnościowy wyświetlacz typu multi-touch, certyfikowany wodoodporny rysik-digitizer IP55 i elastyczny port pozwalają na wykorzystanie go do przeglądania obrazów i dokumentów HD w dowolnym miejscu, zapewniając sprawną komunikację. Konfiguracja elastycznego portu pozwala użytkownikom biznesowym na używanie starszych urządzeń peryferyjnych w razie potrzeby.
TOUGHBOOK G1 został zaprojektowany (i przetestowany), aby umożliwiać pracę w najtrudniejszych warunkach, co potwierdzają certyfikaty MIL-STD 810G i IP65. Dodatkowe akcesoria sprawiają, że jest idealnym urządzeniem do pracy w każdym środowisku, niezależnie od tego, czy jest przenoszony ręcznie czy montowany w pojazdach za pomocą dedykowanej stacji dokującej. W Interporto Padova tablety są użytkowane w ciągu dnia i w nocy przez pracowników terenowych wykonujących kontrole pojazdów i wózków na torach, w deszczu, śniegu i ostrym słońcu. Operatorzy nieustannie odbierają i nadają wiadomości za pomocą tabletów G1, które zapewniają ciągły przepływ informacji dzięki połączeniu LTE, również pomiędzy wysokimi metalowymi konstrukcjami takimi, jak dźwigi i ściany kontenerów. Urządzenie jest także wykorzystywane w kokpicie pojazdów obsługujących kontenery: w ten sposób informacje związane z prowadzonymi operacjami są przekazywane kierowcom w czasie rzeczywistym bez obaw o silne wibracje lub ekstremalne temperatury.
- Wprowadzenie profesjonalnych, wzmocnionych tabletów pozwoliło nam na digitalizację wielu operacji i ograniczenie dokumentacji papierowej. To znaczący krok naprzód z perspektywy produktywności, niezawodności i transmisji danych, a także oszczędności materiałów eksploatacyjnych - dodaje Cristiano Ruffini.
Niby cała Polska żyje footballem, a jednak Polacy w czasie meczów reprezentacji
![Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1775852870,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu
![Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1210675995,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/josh-appel-netpasr-bmq-unsplash_1,w_274,_small.jpg)
Samorządowe budżety będą niezależne od rządowych zmian w podatkach. Nowe przepisy mają zacząć obowiązywać od 2025 roku
Obniżenie podatków, zwłaszcza PIT-u, zubożyło w ostatnich latach budżety polskich samorządów, szczególnie dużych miast. Nowy rząd po konsultacjach z jednostkami samorządu terytorialnego przedstawił w połowie lipca projekt nowej ustawy, zgodnie z którą dochody miast, gmin, powiatów i województw miałyby się opierać na udziale w dochodzie osób mieszkających i pracujących na danym obszarze, a nie w samych podatkach od osób fizycznych i prawnych. W ten sposób zmiany w opodatkowaniu nie będą się przekładać na wysokość wpływów do lokalnych budżetów i ułatwią planowanie inwestycji.
Finanse
Investors TFI: Hossa na giełdach nie skończy się przed 2026 rokiem. Wszystko będzie zależeć od trendu na Wall Street
![](https://www.newseria.pl/files/11111/investors-tfi-trendy-gospodarka-foto,w_133,_small.jpg)
Polska gospodarka w tym roku urośnie o 3–4 proc. po minimalnym wzroście w 2023 roku. To powinno się przełożyć na dobre wyniki polskich spółek, czyli również ich pozytywne notowania na giełdzie. Trend może zmienić jedynie wolta na Wall Street. Na nią jednak na razie się nie zanosi. Jednak za mniej więcej półtora roku amerykańscy przedsiębiorcy zaczną odczuwać skutki wysokich stóp procentowych, nawet jeśli Fed do tego czasu zdecyduje się na ich obniżki. Wtedy nastroje inwestorów mogą się odwrócić.
Konsument
Nie tylko Zielony, ale też Niebieski Ład. UE intensyfikuje wysiłki na rzecz ochrony zasobów wodnych
![](https://www.newseria.pl/files/11111/kozlowski-blue-deal-foto,w_133,r_png,_small.png)
Europejski Komitet Regionów wezwał niedawno tworzącą się nową Komisję Europejską do prac nad Europejska Strategią Wodną i powołania komisarza odpowiedzialnego za zasoby wodne w UE. Impulsem do planowania zmian w tym obszarze ma być Blue Deal, czyli Niebieski Ład – inicjatywa stworzona w ubiegłym roku na wzór Zielonego Ładu. Przyspieszenie działań na rzecz ochrony zasobów wodnych to zdaniem ekspertów konieczność w obliczu coraz częstszych i poważniejszych susz, powodzi i problemów z dostępem do wody pitnej. Niebieski Ład ma być istotnym elementem dostosowywania się do zmian klimatu.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.