Komunikaty PR

Czy biura mogą funkcjonować bez drukarki?

2024-02-16  |  10:00
Biuro prasowe

W dobie tak dynamicznej i powszechnej digitalizacji wiele osób zastanawia się, czy drukarki wciąż są niezbędnym narzędziem w dzisiejszych biurach. Jednak papier od zawsze pełnił istotną funkcję w świecie biznesu. Wydrukowane dokumenty były i nadal są nieodłącznym elementem wielu procesów formalnych. Nadal istnieją sytuacje, w których to właśnie drukowane materiały są wymagane, jak np. umowy, raporty finansowe czy dokumenty urzędowe, jednak coraz częściej pracujemy na materiałach online. Czy w takim razie, biura i sektor administracji mógłby sprawnie funkcjonować bez urządzeń do druku?

 

Należy przyznać, że rola drukarek ulega zmianie – szczególnie że posiadają one obecnie bardzo pomocne funkcje. Urządzenia drukujące są bardziej zaawansowane technologicznie, oferują możliwość wydruków w jakości zbliżonej do druku offsetowego, skanowanie, kopiowanie, a także bezpośrednie przesyłanie dokumentów do chmury czy integracji z systemami zarządzania materiałami. Warto podkreślić rolę digitalizacji zasobów przy pracy rozproszonej, zwłaszcza że w erze cyfrowej, firmy coraz częściej decydują się na przechowywanie dokumentów w formie elektronicznej. Dzięki temu pracownicy bez względu na swoją lokalizację mogą wykonywać służbowe zobowiązania i mieć dostęp do zasobów organizacji. W tym kontekście skanery odgrywają kluczową rolę, umożliwiając przekształcenie materiałów papierowych w wersję cyfrową, co ułatwia zarządzanie danymi, ich wyszukiwanie i udostępnianie. Tworzenie cyfrowych wersji dokumentów jest bardzo ważne nie tylko z perspektywy nowego modelu współpracy, ale również przy budowaniu bezpieczeństwa biznesu. Nowoczesne urządzenia wielofunkcyjne chronią firmę przed cyber-naruszeniami – zmniejszając podatność na ataki poprzez ograniczenie dostępu użytkownika oraz uprawnień na poziomie urządzenia. Dodatkowe te rozwiązania umożliwiają ochronę integralności rozwiązania w tym: wykrywanie włamań, bezpieczny rozruch, cyfrowo podpisane oprogramowanie sprzętowe i szyfrowane połączenia typu end-to-end. Ochroną objęte są również przetwarzane dokumenty poprzez szyfrowanie, zabezpieczenia pamięci masowej oraz rozwiązania w zakresie bezpiecznego drukowania. Materiały są szyfrowane podczas przesyłania danych drukowania z komputera do urządzenia za pomocą szyfrowania SSL/TLS, które zapewnia bezpieczeństwo danych i uniemożliwia ich odczytanie.

Nowoczesne rozwiązania pozwalają na sprawny i intuicyjny wydruk oraz bezpieczne zarządzanie danymi. Warto jednak podkreślić, że wydajne funkcjonowanie drukarek i skanerów wymaga odpowiedzialnego podejścia do eksploatacji. Wybór odpowiednich tonerów lub tuszy, jest kluczowy dla zapewnienia niezawodności i trwałości sprzętu. Ponadto, coraz większą popularność zdobywa temat recyklingu urządzeń oraz regeneracji tonerów, co nie tylko przyczynia się do zmniejszenia kosztów, ale także ma pozytywny wpływ na ekologię, zmniejszając ilość odpadów. Przy wyborze urządzeń do wyposażenia siedziby firmy, warto szukać rozwiązań wspierających ochronę środowiska. Decydując się na trwale i wydajne rozwiązania oraz przestrzegając terminów przeglądów – przedłużamy życie rozwiązania, ale również generujemy realną oszczędność z perspektywy organizacji. Warto wybierać sprzęty, które umożliwiają wymianę modułową, dzięki czemu ewentualna naprawa przebiega sprawnie, i może on dłużej służyć w organizacji.

Rola drukarek ewoluuje, nie oznacza to, że biura mogą całkowicie zrezygnować z drukarek i papieru. Nadal istnieją sytuacje, w których dokumenty papierowe są niezbędne, a drukarki i skanery są nieodłącznym elementem procesu zarządzania materiałami. Kluczem jest jednak wdrażanie rozwiązań, które pozwolą firmie dynamicznie się rozwijać i umożliwią cyfryzacje zasobów. Możemy osiągnąć równowagę między tradycyjnym i cyfrowym światem biznesu, zapewniając efektywność, wydajność oraz dbając przy tym o środowisko.

Katarzyna Idzkiewicz Senior Marketing Coordinator w firmie Brother

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.