Czy korzystanie z odroczonych płatności jest bezpieczne?
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Niska cena oraz szybka dostawa produktu coraz rzadziej świadczą o przewadze konkurencyjnej danego sklepu. Klienci oczekują dodatkowych możliwości zapłacenia za określony towar. Odroczona płatność pojawia się obok płatności za pobraniem, przed dostawą czy rozliczeniem w ratach, tym bardziej że ponad 80% transakcji w Internecie nie kończy się zakupem, ponieważ konsumentom brakuje środków na koncie bankowym. Ponadto, odroczone płatności są jedną z najbardziej bezpiecznych metod płatności.
O bezpieczeństwie tego modelu transakcyjnego świadczy fakt, że w momencie realizacji płatności środki pieniężne nie wychodzą bezpośrednio z konta lub portfela klienta. Koszt nabycia produktów pokrywa firma pośrednicząca pomiędzy sklepem a kupującym. W następnym kroku wspomniany podmiot natychmiast rozlicza się z danym sklepem, a towary są wysyłane bezpośrednio do konsumenta pod wskazany adres dostawy.
Pamiętajmy, że zakupy w Internecie są bardzo często impulsywne. Widzimy świetną ofertę lub atrakcyjną promocję, z której chcemy od razu skorzystać. Nieroztropne czy impulsywne działania nie sprzyjają podjęciu odpowiedzialnej decyzji zakupowej. Swoje środki można nieświadomie przekazać niewiarygodnemu podmiotowi. Odroczone płatności dają gwarancję, że każdy sklep, który jest z nimi zintegrowany, został odpowiednio sprawdzony, ma historię oraz dobre opinie, ale przede wszystkim jest rzetelny i wiarygodny. W przeciwnym razie, frustracja klienta, będąca efektem nieudanej transakcji, rykoszetem odbijałaby się bezpośrednio na firmie oferującej odroczoną płatność – mówi Paweł Maciszewski, architekt rozwiązań IT w AIQLabs, właściciela marki „Kupuj Teraz – zapłać później”.
Inną, zweryfikowaną metodą płatności odroczonych, są wirtualne karty. Ich obsługą zajmują się podmioty o stabilnej pozycji rynkowej, które wprost dbają o renomę oraz komfort ich użytkowania. Wśród nich są dostawcy międzynarodowych systemów płatniczych lub firmy procesujące transakcje, które w sposób szczególny chronią dane, a w relacjach ze swoimi partnerami wymagają odpowiednich zasad bezpieczeństwa. – Oferując kartę KUPUJTERAZ, nie przechowujemy w naszych zasobach danych karty, jak numer, data ważności czy kod CCV. Ponadto, można ją czasowo zablokować. To znaczy, że jeśli przez przypadek podamy dane w mało wiarygodnym miejscu, nikt jej wówczas nie użyje. Kartę możemy natomiast odblokować na czas transakcji, która z reguły trwa 1-2 minuty, zrealizować ją i zablokować ponownie – dodał Paweł Maciszewski.
Transakcje o większej wartości lub transakcje podejrzane przechodzą przez tzw. weryfikację 3DS (3d Secure). Jest to metoda autoryzacji transakcji dokonywanych bez fizycznego użycia karty stosowana przez organizacje płatnicze. Obecnie udostępniają ją Visa, MasterCard, American Express oraz JCB. Ma ona na celu zwiększenie bezpieczeństwa oraz zaufania do płatności kartami w Internecie. 3-D Secure jest standardem zabezpieczenia transakcji poprzez identyfikację właściciela karty przy użyciu dodatkowego, najczęściej jednorazowego hasła wygenerowanego przez token lub otrzymanego SMS-em. Aby uniemożliwić podejrzenie, hasła tego nie używa się przy transakcjach wymagających fizycznej obecności karty, stąd nigdy nie jest ono identyczne z PIN-em.
Innym rozwiązaniem zabezpieczającym jest procedura ChargeBack, czyli procedura reklamacji bezpośrednio u organizacji płatniczej polegająca na tym, że w pierwszym kroku środki, które są reklamowane wracają na konto klienta, a dopiero później następuje weryfikacja zasadności reklamacji.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.