Komunikaty PR

Czy korzystanie z odroczonych płatności jest bezpieczne?

2020-12-14  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.09 MB )

Niska cena oraz szybka dostawa produktu coraz rzadziej świadczą o przewadze konkurencyjnej danego sklepu. Klienci oczekują dodatkowych możliwości zapłacenia za określony towar. Odroczona płatność pojawia się obok płatności za pobraniem, przed dostawą czy rozliczeniem w ratach, tym bardziej że ponad 80% transakcji w Internecie nie kończy się zakupem, ponieważ konsumentom brakuje środków na koncie bankowym. Ponadto, odroczone płatności są jedną z najbardziej bezpiecznych metod płatności.

O bezpieczeństwie tego modelu transakcyjnego świadczy fakt, że w momencie realizacji płatności środki pieniężne nie wychodzą bezpośrednio z konta lub portfela klienta. Koszt nabycia produktów pokrywa firma pośrednicząca pomiędzy sklepem a kupującym. W następnym kroku wspomniany podmiot natychmiast rozlicza się z danym sklepem, a towary są wysyłane bezpośrednio do konsumenta pod wskazany adres dostawy.

Pamiętajmy, że zakupy w Internecie są bardzo często impulsywne. Widzimy świetną ofertę lub atrakcyjną promocję, z której chcemy od razu skorzystać. Nieroztropne czy impulsywne działania nie sprzyjają podjęciu odpowiedzialnej decyzji zakupowej. Swoje środki można nieświadomie przekazać niewiarygodnemu podmiotowi. Odroczone płatności dają gwarancję, że każdy sklep, który jest z nimi zintegrowany, został odpowiednio sprawdzony, ma historię oraz dobre opinie, ale przede wszystkim jest rzetelny i wiarygodny. W przeciwnym razie, frustracja klienta, będąca efektem nieudanej transakcji, rykoszetem odbijałaby się bezpośrednio na firmie oferującej odroczoną płatność – mówi Paweł Maciszewski, architekt rozwiązań IT w AIQLabs, właściciela marki „Kupuj Teraz – zapłać później”.

Inną, zweryfikowaną metodą płatności odroczonych, są wirtualne karty. Ich obsługą zajmują się podmioty o stabilnej pozycji rynkowej, które wprost dbają o renomę oraz komfort ich użytkowania. Wśród nich są dostawcy międzynarodowych systemów płatniczych lub firmy procesujące transakcje, które w sposób szczególny chronią dane, a w relacjach ze swoimi partnerami wymagają odpowiednich zasad bezpieczeństwa. – Oferując kartę KUPUJTERAZ, nie przechowujemy w naszych zasobach danych karty, jak numer, data ważności czy kod CCV. Ponadto, można ją czasowo zablokować. To znaczy, że jeśli przez przypadek podamy dane w mało wiarygodnym miejscu, nikt jej wówczas nie użyje. Kartę możemy natomiast odblokować na czas transakcji, która z reguły trwa 1-2 minuty, zrealizować ją i zablokować ponownie – dodał Paweł Maciszewski.

Transakcje o większej wartości lub transakcje podejrzane przechodzą przez tzw. weryfikację 3DS (3d Secure). Jest to metoda autoryzacji transakcji dokonywanych bez fizycznego użycia karty stosowana przez organizacje płatnicze. Obecnie udostępniają ją Visa, MasterCard, American Express oraz JCB. Ma ona na celu zwiększenie bezpieczeństwa oraz zaufania do płatności kartami w Internecie. 3-D Secure jest standardem zabezpieczenia transakcji poprzez identyfikację właściciela karty przy użyciu dodatkowego, najczęściej jednorazowego hasła wygenerowanego przez token lub otrzymanego SMS-em. Aby uniemożliwić podejrzenie, hasła tego nie używa się przy transakcjach wymagających fizycznej obecności karty, stąd nigdy nie jest ono identyczne z PIN-em.

Innym rozwiązaniem zabezpieczającym jest procedura ChargeBack, czyli procedura reklamacji bezpośrednio u organizacji płatniczej polegająca na tym, że w pierwszym kroku środki, które są reklamowane wracają na konto klienta, a dopiero później następuje weryfikacja zasadności reklamacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.