Czysta3.VC inwestuje milion złotych w projekt Q2Q Research
Sukces prowadzenia badań marketingowych zależy w dużej mierze od właściwego doboru respondentów. Q2Q Research, spółka należąca do Instytutu Badawczego IPC, ma opracować system, który zautomatyzuje selekcjonowanie uczestników. Firma uzyskała finansowanie na opracowanie technologii zintegrowanych badań rynku i opinii w oparciu o algorytmy genetyczne (Q2Q).
Cel projektu
Eksperci z Q2Q Research mają opracować zautomatyzowaną procedurę doboru respondentów do ilościowych i jakościowych badań rynkowych. Mechanizm ma bazować na algorytmach genetycznych, dokonujących wielowymiarowej analizy cech społecznych, demograficznych i psychospołecznych wśród potencjalnych uczestników badania. To niekonwencjonalne podejście umożliwi efektywne połączenie w ramach jednego badania i tej samej grupy respondentów technik jakościowych (quality) i ilościowych (quantity). Spółka Q2Q Research otrzymała finansowanie na ten projekt w kwocie miliona złotych.
– Marketing obecnie to gromadzenie znaczących ilości danych, przetwarzanie ich, a następnie tworzenie komunikacji opartej na wyciągniętych wnioskach. Badania umożliwiają weryfikację koncepcji poprzez zderzenie jej z dobranymi respondentami, którzy odzwierciedlają rynek. Dostęp do narzędzia, które łącząc metody ilościowe i jakościowe, będzie w stanie zoptymalizować dobór grupy docelowej, znacząco poprawi efektywność działań, co stanowi ogromną wartość dla zleceniodawców – tłumaczy Szymon Janiak, Dyrektor Zarządzający funduszu Czysta3.VC.
Jak to działa?
Na czym będzie polegać ta zautomatyzowana procedura? Będzie bazować na algorytmach analizujących trzy rodzaje zbiorów danych – nagrania lub transkrypcje pochodzące z badań jakościowych, bazy danych opracowane w ramach prowadzonych badań ilościowych oraz zbiory big data, sukcesywnie opracowywane i udostępniane przez podmioty zewnętrzne. W dwóch pierwszych przypadkach konieczne będzie wprowadzenie do realizowanych projektów dodatkowej puli pytań, które ułatwią algorytmom dobór uczestników do kolejnych badań.
Co to oznacza dla firm korzystających z badań?
Q2Q Research opracuje kryteria wykorzystywane przez algorytmy tak, aby zautomatyzować identyfikację cech demograficznych, społecznych i psychospołecznych uczestników dotychczas realizowanych badań. Umożliwi to łatwą klasyfikację respondentów w jednorodne zbiory oraz właściwy dobór osób do kolejnych projektów badawczych, zależnie od założonego profilu uczestników.
– Procedura, którą proponujemy, będzie wykorzystywana w dwóch rodzajach triangulacyjnych projektów rynkowych. Pierwszym przypadkiem jest sytuacja, w której należy wybrać dwie odrębne grupy respondentów: jedną do badań ilościowych, a drugą do jakościowych. W drugim zaś przypadku algorytmy pozwolą najpierw dobrać respondentów do pierwszej części projektu – na podstawie wymienionych wcześniej źródeł danych, a później będą korzystały z materiału zgromadzonego w części ilościowej lub jakościowej, aby wyselekcjonować najlepiej dopasowane osoby pod względem cech wymaganych do udziału w drugiej części przedsięwzięcia badawczego – tłumaczy Jarosław Sawicki, członek zarządu Q2Q Research.
Instytut Badawczy IPC, którego spółką jest Q2Q Research, działa w branży badawczo-konsultingowej od 2006 roku. Realizuje badania marketingowe dla firm, sondaże opinii społecznych czy analizy ewaluacyjne. Pomaga także w zarządzaniu strategicznym. Eksperci IPC są zrzeszeni m.in. w Polskim Towarzystwie Badaczy Rynku i Opinii, Polskim Towarzystwie Socjologicznym czy Polskim Towarzystwie Ewaluacyjnym.
AWS wprowadza asystenta spotkań na żywo opartego na sztucznej inteligencji
PREZENTACJA STRATEGII THORIUM SPACE
Antonio La Rosa nowym B2B Sales Lead firmy Motorola na rynku EMEA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.