Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą zasilać usługi oparte na lokalizacji w rozwiązaniach Microsoftu, docierając codziennie do setek milionów ludzi i organizacji. Firmy będą ściśle współpracować nad wprowadzaniem innowacji na rynek, w tym produktów opartych na sztucznej inteligencji. Ponadto TomTom potwierdza, że Microsoft Azure jest preferowanym dostawcą usług w chmurze.
Nowa umowa odzwierciedla wspólne zaangażowanie TomTom i Microsoft w dostarczanie najnowocześniejszych technologii lokalizacyjnych dla firm i konsumentów. TomTom obsługuje usługę Azure Maps, która za pośrednictwem platformy chmurowej Azure umożliwia przedsiębiorstwom i programistom włączanie rozbudowanych funkcji mapowania i lokalizacji do rozwiązań, od analiz przestrzennych po Internet Rzeczy i śledzenie zasobów. Technologia lokalizacji TomTom jest również wykorzystywana w ofertach własnych firmy Microsoft. Oparta na sztucznej inteligencji wyszukiwarka Bing, narzędzie do wizualizacji danych Microsoft Power BI, Microsoft 365 i inne wykorzystują mapy i usługi TomTom do obsługi funkcji opartych na lokalizacji.
TomTom i Microsoft będą także współpracować nad innowacjami produktowymi, wykorzystując zdolności Microsoftu w zakresie AI i bogate doświadczenie TomTom w technologii lokalizacji. Celem jest opracowanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji dla branży motoryzacyjnej, logistycznej i szerszych dziedzin mobilności. Firmy będą wspólnie realizować inicjatywy wejścia na rynek, wspierać sukces klientów i oferować im ekspercką wiedzę.
„Cieszymy się, że możemy zacieśnić nasze relacje z Microsoft. Firma wdraża już usługę TomTom Traffic, opartą na naszych nowych mapach TomTom Orbis Maps. Z niecierpliwością czekamy na dalsze wsparcie w postaci najbardziej aktualnych i najdokładniejszych danych o lokalizacji”, powiedział Harold Goddijn, Chief Executive Officer, TomTom. „Dzięki tej współpracy stworzymy innowacyjne produkty oparte na sztucznej inteligencji, które zapewnią klientom dodatkowe korzyści”.
„Nasza współpraca z TomTom opiera się na wspólnej wizji wartości dla klienta bazującej na lokalizacji”, powiedział Nicholas Lee, Corporate Vice President, Microsoft Maps & Local. „Cieszymy się z innowacji produktowych, które będziemy mogli wprowadzić w życie w ramach naszej stałej współpracy, przy dodatkowym wsparciu technologii AI firmy Microsoft. Dzięki obsłudze rozwiązań w Microsoft Azure, technologia lokalizacji TomTom płynnie łączy się z naszymi usługami, przynosząc korzyści klientom z różnych branż”.
TomTom i Microsoft współpracują ze sobą od 2016 roku, kiedy to TomTom zasilił usługi lokalizacyjne Microsoft Azure Maps. Następnie rozszerzyli swoją współpracę o dane mapowe i usługi dla własnych ofert Microsoft. W ramach naturalnej ewolucji tych relacji, firmy współpracowały również w obszarze usług dla branży motoryzacyjnej, napędzając innowacje dotyczące generatywnych rozwiązań z zakresu automotive opartych na AI, opracowując także cyfrowy kokpit samochodowy oraz rozwiązanie informacyjno-rozrywkowe z analizą w chmurze.

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.