Komunikaty PR

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

2024-07-16  |  07:50
Biuro prasowe

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą zasilać usługi oparte na lokalizacji w rozwiązaniach Microsoftu, docierając codziennie do setek milionów ludzi i organizacji. Firmy będą ściśle współpracować nad wprowadzaniem innowacji na rynek, w tym produktów opartych na sztucznej inteligencji. Ponadto TomTom potwierdza, że Microsoft Azure jest preferowanym dostawcą usług w chmurze.

Nowa umowa odzwierciedla wspólne zaangażowanie TomTom i Microsoft w dostarczanie najnowocześniejszych technologii lokalizacyjnych dla firm i konsumentów. TomTom obsługuje usługę Azure Maps, która za pośrednictwem platformy chmurowej Azure umożliwia przedsiębiorstwom i programistom włączanie rozbudowanych funkcji mapowania i lokalizacji do rozwiązań, od analiz przestrzennych po Internet Rzeczy i śledzenie zasobów. Technologia lokalizacji TomTom jest również wykorzystywana w ofertach własnych firmy Microsoft. Oparta na sztucznej inteligencji wyszukiwarka Bing, narzędzie do wizualizacji danych Microsoft Power BI, Microsoft 365 i inne wykorzystują mapy i usługi TomTom do obsługi funkcji opartych na lokalizacji.

TomTom i Microsoft będą także współpracować nad innowacjami produktowymi, wykorzystując zdolności Microsoftu w zakresie AI i bogate doświadczenie TomTom w technologii lokalizacji. Celem jest opracowanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji dla branży motoryzacyjnej, logistycznej i szerszych dziedzin mobilności. Firmy będą wspólnie realizować inicjatywy wejścia na rynek, wspierać sukces klientów i oferować im ekspercką wiedzę.

„Cieszymy się, że możemy zacieśnić nasze relacje z Microsoft. Firma wdraża już usługę TomTom Traffic, opartą na naszych nowych mapach TomTom Orbis Maps. Z niecierpliwością czekamy na dalsze wsparcie w postaci najbardziej aktualnych i najdokładniejszych danych o lokalizacji”, powiedział Harold Goddijn, Chief Executive Officer, TomTom. „Dzięki tej współpracy stworzymy innowacyjne produkty oparte na sztucznej inteligencji, które zapewnią klientom dodatkowe korzyści”.

„Nasza współpraca z TomTom opiera się na wspólnej wizji wartości dla klienta bazującej na lokalizacji”, powiedział  Nicholas Lee, Corporate Vice President, Microsoft Maps & Local. „Cieszymy się z innowacji produktowych, które będziemy mogli wprowadzić w życie w ramach naszej stałej współpracy, przy dodatkowym wsparciu technologii AI firmy Microsoft. Dzięki obsłudze rozwiązań w Microsoft Azure, technologia lokalizacji TomTom płynnie łączy się z naszymi usługami, przynosząc korzyści klientom z różnych branż”.

TomTom i Microsoft współpracują ze sobą od 2016 roku, kiedy to TomTom zasilił usługi lokalizacyjne Microsoft Azure Maps. Następnie rozszerzyli swoją współpracę o dane mapowe i usługi dla własnych ofert Microsoft. W ramach naturalnej ewolucji tych relacji, firmy współpracowały również w obszarze usług dla branży motoryzacyjnej, napędzając innowacje dotyczące generatywnych rozwiązań z zakresu automotive opartych na AI, opracowując także cyfrowy kokpit samochodowy oraz rozwiązanie informacyjno-rozrywkowe z analizą w chmurze.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.