Doxis4 SER Group pomaga zachować ciągłość biznesową w firmie Kombiverkehr
Europejska firma logistyczna Kombiverkehr dysponuje siecią pociągów towarowych w transporcie kombinowanym (drogowym i kolejowym), przewożąc ponad 800 000 ładunków ciężarówek za pomocą kolei. Jednocześnie wdraża korporacyjną platformę Doxis4 firmy SER Group do zarządzania treścią (ECM) w modelu SaaS w celu cyfryzacji procesów biznesowych w całej swojej organizacji. Nowy projekt firmy realizowany w tym roku skupia się na archiwizacji dokumentacji przewozowej w ramach bezdotykowego przepływu pracy w terminalu przeładunkowym. W przyszłości rozwiązanie umożliwi firmie współpracę z partnerami handlowymi, a zwłaszcza przetwarzanie dokumentów celnych w sposób bezdotykowy. Ponadto pomoże w zmniejszeniu opóźnień dostaw i pozwoli firmie skupić się na jej głównej działalności w czasach pandemii COVID-19.
W przeszłości dokumenty przewozowe czy celne były przygotowywane w formie papierowej, co w przypadku ich zagubienia lub utraty miało znaczący wpływ na realizację dostaw. W przypadku braku dokumentacji celnej pociąg może zostać zatrzymany na granicy do momentu uzyskania dokumentów zastępczych. Jeśli jednak dokumenty są poprawnie zarchiwizowane w formie cyfrowej, nie zostaną utracone. Kombiverkehr używa rozwiązania Doxis4 w formie oprogramowania jako usługi (SaaS), aby zapewnić dostępność pełnej dokumentacji przewozowej w dowolnym czasie.
„Dzięki Doxis4 możemy błyskawicznie udostępnić pełną dokumentację przewozową w formie cyfrowej w terminalu i na przejściach granicznych. To z kolei pozwala skrócić czas oczekiwania i ograniczyć szkody po stronie naszych klientów” — mówi Christian Franz, dyrektor zarządzający Kombiverkehr. Ma to szczególne znaczenie w kontekście aktualnych obostrzeń dotyczących kontaktu, co stanowi utrudnienie dla wielu firm logistycznych, które nadal muszą przewozić i przekazywać dokumenty w formie papierowej przy jednoczesnym wykonywaniu procedur celnych i własnych procesów biznesowych. „W 2015 r. sytuacja taka jak ta sparaliżowałaby naszą działalność. Nie bylibyśmy w stanie pracować, ponieważ w tamtym czasie cała dokumentacja rejestracyjna czy bankowa miała formę papierową. Platforma Doxis4 SaaS zapewnia nam ciągłość biznesową” — dodaje Franz. W 2015 r. firma podjęła decyzję o wdrożeniu korporacyjnej platformy do zarządzania treścią w formie oprogramowania jako usługi (SaaS). „Dziś widzimy, że to była dobra decyzja, zwłaszcza w sytuacji, gdy wszyscy pracownicy mogą łatwo pracować z domu, a bezdotykowe procesy logistyczne są wykonalne. Ponownie wybralibyśmy Doxis4 jako naszą platformę SaaS” — podsumowuje Franz.
Korporacyjna platforma ECM do obsługi procesów opartych na dokumentach
Oprócz cyfryzacji procesów związanych z realizacją transportów, Kombiverkehr wdraża Doxis4 w kilku innych obszarach. Przykładowo, reklamacje są przetwarzane przy pomocy cyfrowych przepływów pracy lub plików partnerów handlowych. Zapewnia to pracownikom sprzedaży pełen dostęp do wszystkich informacji i procesów związanych z danym klientem. Mogą na bieżąco powiadamiać klientów o statusie ewentualnych roszczeń z tytułu uszkodzenia ładunku. Zdjęcia towarów wykonane przed dostawą i po niej są przechowywane bezpośrednio w Doxis4, co pomaga w szybkim ustaleniu, która strona odpowiada za szkody i powinna za nie zapłacić. Innym obszarem, którego działanie zostało usprawnione dzięki platformie Doxis4, była księgowość. Przepływ pracy w zakresie przetwarzania faktur przychodzących, opracowany we współpracy z konsultantami SER, znacznie uprościł dotychczasowy proces. Wyeliminowanie zadań wykonywanych ręcznie oraz szybsze procesy pozwoliły ograniczyć wkład pracy każdej osoby zaangażowanej w proces łącznie o 30 godzin tygodniowo.
Kolejne projekty cyfryzacji realizowane za pomocą platformy Doxis4 będą skupiać się na uproszczeniu zarządzania wierzytelnościami, zintegrowaniu dokumentów z portalu rezerwacyjnego Kombiverkehr z rozwiązaniem Doxis4, a w przyszłości również na stworzeniu portalu dla klientów, w którym nawet 2000 użytkowników będzie mogło otrzymywać dokumenty związane z procesem zamówień oraz uzyskiwać dostęp do dokumentów powiązanych, takich jak umowy czy faktury. „Doxis4 w formie oprogramowania jako usługi to dla naszych klientów rozwiązanie o znaczeniu strategicznym, zwłaszcza w obecnej sytuacji. Umożliwia im ono szybkie i elastyczne dostosowanie posiadanych informacji oraz procesów zarządzania do zmieniających się wymagań w nowej rzeczywistości bez konieczności wykorzystania własnych zasobów informatycznych” — wyjaśnia Stefan Zeitzen, dyrektor generalny SER Group. „Ta elastyczność pomaga im kontynuować działalność oraz optymalizować procesy biznesowe, a co za tym idzie utrzymać konkurencyjność teraz i w przyszłości”.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.