Komunikaty PR

Doxis4 SER Group pomaga zachować ciągłość biznesową w firmie Kombiverkehr

2020-10-19  |  12:00

Europejska firma logistyczna Kombiverkehr dysponuje siecią pociągów towarowych w transporcie kombinowanym (drogowym i kolejowym), przewożąc ponad 800 000 ładunków ciężarówek za pomocą kolei. Jednocześnie wdraża korporacyjną platformę Doxis4 firmy SER Group do zarządzania treścią (ECM) w modelu SaaS w celu cyfryzacji procesów biznesowych w całej swojej organizacji. Nowy projekt firmy realizowany w tym roku skupia się na archiwizacji dokumentacji przewozowej w ramach bezdotykowego przepływu pracy w terminalu przeładunkowym. W przyszłości rozwiązanie umożliwi firmie współpracę z partnerami handlowymi, a zwłaszcza przetwarzanie dokumentów celnych w sposób bezdotykowy. Ponadto pomoże w zmniejszeniu opóźnień dostaw i pozwoli firmie skupić się na jej głównej działalności w czasach pandemii COVID-19.

W przeszłości dokumenty przewozowe czy celne były przygotowywane w formie papierowej, co w przypadku ich zagubienia lub utraty miało znaczący wpływ na realizację dostaw. W przypadku braku dokumentacji celnej pociąg może zostać zatrzymany na granicy do momentu uzyskania dokumentów zastępczych. Jeśli jednak dokumenty są poprawnie zarchiwizowane w formie cyfrowej, nie zostaną utracone. Kombiverkehr używa rozwiązania Doxis4 w formie oprogramowania jako usługi (SaaS), aby zapewnić dostępność pełnej dokumentacji przewozowej w dowolnym czasie.

„Dzięki Doxis4 możemy błyskawicznie udostępnić pełną dokumentację przewozową w formie cyfrowej w terminalu i na przejściach granicznych. To z kolei pozwala skrócić czas oczekiwania i ograniczyć szkody po stronie naszych klientów” — mówi Christian Franz, dyrektor zarządzający Kombiverkehr. Ma to szczególne znaczenie w kontekście aktualnych obostrzeń dotyczących kontaktu, co stanowi utrudnienie dla wielu firm logistycznych, które nadal muszą przewozić i przekazywać dokumenty w formie papierowej przy jednoczesnym wykonywaniu procedur celnych i własnych procesów biznesowych. „W 2015 r. sytuacja taka jak ta sparaliżowałaby naszą działalność. Nie bylibyśmy w stanie pracować, ponieważ w tamtym czasie cała dokumentacja rejestracyjna czy bankowa miała formę papierową. Platforma Doxis4 SaaS zapewnia nam ciągłość biznesową” — dodaje Franz. W 2015 r. firma podjęła decyzję o wdrożeniu korporacyjnej platformy do zarządzania treścią w formie oprogramowania jako usługi (SaaS). „Dziś widzimy, że to była dobra decyzja, zwłaszcza w sytuacji, gdy wszyscy pracownicy mogą łatwo pracować z domu, a bezdotykowe procesy logistyczne są wykonalne. Ponownie wybralibyśmy Doxis4 jako naszą platformę SaaS” — podsumowuje Franz.

Korporacyjna platforma ECM do obsługi procesów opartych na dokumentach

Oprócz cyfryzacji procesów związanych z realizacją transportów, Kombiverkehr wdraża Doxis4 w kilku innych obszarach. Przykładowo, reklamacje są przetwarzane przy pomocy cyfrowych przepływów pracy lub plików partnerów handlowych. Zapewnia to pracownikom sprzedaży pełen dostęp do wszystkich informacji i procesów związanych z danym klientem. Mogą na bieżąco powiadamiać klientów o statusie ewentualnych roszczeń z tytułu uszkodzenia ładunku. Zdjęcia towarów wykonane przed dostawą i po niej są przechowywane bezpośrednio w Doxis4, co pomaga w szybkim ustaleniu, która strona odpowiada za szkody i powinna za nie zapłacić. Innym obszarem, którego działanie zostało usprawnione dzięki platformie Doxis4, była księgowość. Przepływ pracy w zakresie przetwarzania faktur przychodzących, opracowany we współpracy z konsultantami SER, znacznie uprościł dotychczasowy proces. Wyeliminowanie zadań wykonywanych ręcznie oraz szybsze procesy pozwoliły ograniczyć wkład pracy każdej osoby zaangażowanej w proces łącznie o 30 godzin tygodniowo.

Kolejne projekty cyfryzacji realizowane za pomocą platformy Doxis4 będą skupiać się na uproszczeniu zarządzania wierzytelnościami, zintegrowaniu dokumentów z portalu rezerwacyjnego Kombiverkehr z rozwiązaniem Doxis4, a w przyszłości również na stworzeniu portalu dla klientów, w którym nawet 2000 użytkowników będzie mogło otrzymywać dokumenty związane z procesem zamówień oraz uzyskiwać dostęp do dokumentów powiązanych, takich jak umowy czy faktury. „Doxis4 w formie oprogramowania jako usługi to dla naszych klientów rozwiązanie o znaczeniu strategicznym, zwłaszcza w obecnej sytuacji. Umożliwia im ono szybkie i elastyczne dostosowanie posiadanych informacji oraz procesów zarządzania do zmieniających się wymagań w nowej rzeczywistości bez konieczności wykorzystania własnych zasobów informatycznych” — wyjaśnia Stefan Zeitzen, dyrektor generalny SER Group. „Ta elastyczność pomaga im kontynuować działalność oraz optymalizować procesy biznesowe, a co za tym idzie utrzymać konkurencyjność teraz i w przyszłości”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Poprawianie stabilności procesorów Intel Core 13. i 14. generacji z domyślnymi u Biuro prasowe
2024-05-17 | 13:45

Poprawianie stabilności procesorów Intel Core 13. i 14. generacji z domyślnymi u

Aby rozwiązać problemy ze stabilnością wybranych procesorów Intel Core 13. i 14. generacji, firma Intel wprowadziła rozwiązanie znane jako „Intel Default Settings”,
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-05-17 | 12:00

Uber One dla studentów, miejsce w busie na koncert i wsparcie w opiece

W post pandemicznej erze cyfrowej utrzymywanie osobistych kontaktów jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Właśnie dlatego Uber zaprojektował nowe funkcje, które nie tylko umożliwią łączenie ludzi w prawdziwym świecie, ale
IT i technologie AWS wprowadza asystenta spotkań na żywo opartego na sztucznej inteligencji
2024-05-17 | 09:00

AWS wprowadza asystenta spotkań na żywo opartego na sztucznej inteligencji

AWS (Amazon Web Services) ogłosił wprowadzenie Live Meeting Assistant (LMA) – opartego na sztucznej inteligencji (AI) asystenta spotkań na żywo i po nich, który uwalnia od

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.