DROGA DO DIGITALIZACJI: TEAM ENERGIE WDRAŻA TECHNOLOGIĘ PANASONIC ESL
Panasonic ogłasza podpisanie umowy ramowej z Team Energie w celu wdrożenia technologii ESL na 72 stacjach benzynowych w Niemczech.
Niemiecka firma energetyczna Team Energie nawiązała współpracę z Panasonic Connect Europe, aby wspierać innowacje w sklepach convenience na stacjach benzynowych poprzez instalację 800 elektronicznych etykiet półkowych (ESL), które będą płynnie zintegrowane za pomocą bezprzewodowego połączenia z scentralizowanym systemem punktu sprzedaży (POS). Łącznie 72 stacje benzynowe Team Energie w całych Niemczech oraz te działające pod marką Aral zostaną poddane modernizacji.
Systemy POS zostaną dostarczone przez długoletniego partnera Team Energie, firmę HUTH. Inżynierowie Panasonic będą współpracować z firmą, aby dostosować i zintegrować ESL-e z systemami back office nowego partnera. Podczas testów sklepy na stacjach benzynowych, które zostały wyposażone w ESL-e Panasonic, były gotowe do działania już w dniu instalacji.
Stacje benzynowe, podobnie jak cała branża energetyczna, stają przed wyzwaniami związanymi z rosnącymi kosztami operacyjnymi, narastającymi regulacjami i brakiem wykwalifikowanej kadry. Cyfryzacja systemów na terenie stacji benzynowych oraz w sklepach pomoże skutecznie zmierzyć się z tymi problemami i zapewnić klientom bardziej satysfakcjonujące doświadczenia, tłumaczy Volker Behn, Dyrektor Zarządzający w firmie Team Energie. Wiedza i świadomość Panasonic dotycząca obecnych oraz przyszłych trendów wpływających na branżę, a także skupienie na zrównoważonym rozwoju; nasze wspólne wartości; indywidualne rozwiązania; oraz zrozumienie naszej długoterminowej strategii digitalizacji, wszystko to miało kluczowe znaczenie przy wyborze Panasonic jako naszego partnera technologicznego.
ESL kluczowe dla szerszej strategii digitalizacji
Po udanym przeglądzie w sześciu lokalizacjach, w tym na nowoczesnej stacji benzynowej w Magdeburgu, instalacja ESL-ów na stacjach benzynowych Team Energie w całych Niemczech jest najnowszym etapem strategii digitalizacji, mającej na celu ulepszenie doświadczeń klientów.
Dla stacji benzynowych, które już zaimplementowały technologię bezpapierowej wyceny, ESL-e Panasonic od razu przyczyniają się do poprawy wydajności operacyjnej pracowników Team Energie. Poprzez eliminację zbędnych ręcznych zmian cen i automatyzację procesów, błędy w wycenie są zminimalizowane, co pozwala pracownikom stacji benzynowych zaoszczędzić nawet do 30 minut codziennie.
Dodatkowo, ESL-e Panasonic będą również wykorzystywane jako cyfrowe ekrany do przekazywania kampanii marketingowych i specjalnych ofert klientom na terenie stacji benzynowych, sklepów oraz barów.
Dział serwisowy Team Energie będzie odpowiedzialny za planowanie, instalację i utrzymanie ESL-ów w przyszłości, przy wsparciu inżynierów Panasonic, którzy będą świadczyć pomoc techniczną na miejscu oraz dostarczać części zamienne z centrów serwisowych w Hamburgu, Wiesbaden i Monachium, obejmujących całe Niemcy.
Team Energie nadal ustanawia standardy dla nowoczesnych stacji benzynowych. Instalacja ESL-ów Panasonic na swoich niemieckich lokalizacjach pokazuje, że wciąż posuwają się do przodu w dziedzinie technologii, dążąc do zwiększenia efektywności i oferowania najlepszych na rynku doświadczeń dla swoich klientów, dodaje Jens-Michael Pohl, Head of Sales Engineering w Panasonic.
Panasonic będzie prezentować swoje rozwiązanie ESL na targach UNITI w Stuttgarcie, w Niemczech, od 14 do 16 maja 2024 roku, w hali 1, na stoisku IC04.
Aby uzyskać dalsze informacje na temat pierwszej stacji benzynowej Team Energie wyposażonej w technologię ESL firmy Panasonic, kliknij tutaj: https://oc.connect.panasonic.com/nz/en/case-studies/full-throttle-petrol-station-team-energie
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.