DROGA DO DIGITALIZACJI: TEAM ENERGIE WDRAŻA TECHNOLOGIĘ PANASONIC ESL
Panasonic ogłasza podpisanie umowy ramowej z Team Energie w celu wdrożenia technologii ESL na 72 stacjach benzynowych w Niemczech.
Niemiecka firma energetyczna Team Energie nawiązała współpracę z Panasonic Connect Europe, aby wspierać innowacje w sklepach convenience na stacjach benzynowych poprzez instalację 800 elektronicznych etykiet półkowych (ESL), które będą płynnie zintegrowane za pomocą bezprzewodowego połączenia z scentralizowanym systemem punktu sprzedaży (POS). Łącznie 72 stacje benzynowe Team Energie w całych Niemczech oraz te działające pod marką Aral zostaną poddane modernizacji.
Systemy POS zostaną dostarczone przez długoletniego partnera Team Energie, firmę HUTH. Inżynierowie Panasonic będą współpracować z firmą, aby dostosować i zintegrować ESL-e z systemami back office nowego partnera. Podczas testów sklepy na stacjach benzynowych, które zostały wyposażone w ESL-e Panasonic, były gotowe do działania już w dniu instalacji.
Stacje benzynowe, podobnie jak cała branża energetyczna, stają przed wyzwaniami związanymi z rosnącymi kosztami operacyjnymi, narastającymi regulacjami i brakiem wykwalifikowanej kadry. Cyfryzacja systemów na terenie stacji benzynowych oraz w sklepach pomoże skutecznie zmierzyć się z tymi problemami i zapewnić klientom bardziej satysfakcjonujące doświadczenia, tłumaczy Volker Behn, Dyrektor Zarządzający w firmie Team Energie. Wiedza i świadomość Panasonic dotycząca obecnych oraz przyszłych trendów wpływających na branżę, a także skupienie na zrównoważonym rozwoju; nasze wspólne wartości; indywidualne rozwiązania; oraz zrozumienie naszej długoterminowej strategii digitalizacji, wszystko to miało kluczowe znaczenie przy wyborze Panasonic jako naszego partnera technologicznego.
ESL kluczowe dla szerszej strategii digitalizacji
Po udanym przeglądzie w sześciu lokalizacjach, w tym na nowoczesnej stacji benzynowej w Magdeburgu, instalacja ESL-ów na stacjach benzynowych Team Energie w całych Niemczech jest najnowszym etapem strategii digitalizacji, mającej na celu ulepszenie doświadczeń klientów.
Dla stacji benzynowych, które już zaimplementowały technologię bezpapierowej wyceny, ESL-e Panasonic od razu przyczyniają się do poprawy wydajności operacyjnej pracowników Team Energie. Poprzez eliminację zbędnych ręcznych zmian cen i automatyzację procesów, błędy w wycenie są zminimalizowane, co pozwala pracownikom stacji benzynowych zaoszczędzić nawet do 30 minut codziennie.
Dodatkowo, ESL-e Panasonic będą również wykorzystywane jako cyfrowe ekrany do przekazywania kampanii marketingowych i specjalnych ofert klientom na terenie stacji benzynowych, sklepów oraz barów.
Dział serwisowy Team Energie będzie odpowiedzialny za planowanie, instalację i utrzymanie ESL-ów w przyszłości, przy wsparciu inżynierów Panasonic, którzy będą świadczyć pomoc techniczną na miejscu oraz dostarczać części zamienne z centrów serwisowych w Hamburgu, Wiesbaden i Monachium, obejmujących całe Niemcy.
Team Energie nadal ustanawia standardy dla nowoczesnych stacji benzynowych. Instalacja ESL-ów Panasonic na swoich niemieckich lokalizacjach pokazuje, że wciąż posuwają się do przodu w dziedzinie technologii, dążąc do zwiększenia efektywności i oferowania najlepszych na rynku doświadczeń dla swoich klientów, dodaje Jens-Michael Pohl, Head of Sales Engineering w Panasonic.
Panasonic będzie prezentować swoje rozwiązanie ESL na targach UNITI w Stuttgarcie, w Niemczech, od 14 do 16 maja 2024 roku, w hali 1, na stoisku IC04.
Aby uzyskać dalsze informacje na temat pierwszej stacji benzynowej Team Energie wyposażonej w technologię ESL firmy Panasonic, kliknij tutaj: https://oc.connect.panasonic.com/nz/en/case-studies/full-throttle-petrol-station-team-energie

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.