Efektywna ochrona sygnalistów przyjazna dla firmowego budżetu
Od 25 września br. podmioty publiczne i prywatne zatrudniające powyżej 50 pracowników oraz wszystkie organizacje finansowe bez względu na liczbę zatrudnionych są zobowiązane wdrożyć kanał do przyjmowania poufnych zgłoszeń nieprawidłowości w firmie. W odpowiedzi na ten wymóg whiblo – zaawansowana aplikacja stworzona przez firmę braf.tech, umożliwiająca zarządzanie zgłoszeniami naruszeń – została wzbogacona o nowy pakiet Mała Firma przeznaczony dla małych i średnich organizacji.
Kluczowe zalety pakietu Mała Firma
Whiblo to innowacyjne rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorstw umożliwiające efektywne oraz ekonomiczne wdrożenie systemów ochrony sygnalistów. Cały proces implementacji, włącznie z akceptacją regulaminu i umowy powierzenia danych, odbywa się w pełni cyfrowo i automatycznie. Pakiet pozwala na pełne wdrożenie systemu sygnalistów za jedyne 129 zł miesięcznie przy subskrypcji na 1 rok. Klienci mogą elastycznie wybierać okres korzystania z usługi na dowolną liczbę miesięcy. Mała Firma, trzeci już pakiet whiblo, obejmuje: profil jednego koordynatora, możliwość dostosowania kolorystyki narzędzia, instrukcję obsługi, 5 GB bazy danych oraz szablon Procedury Zgłoszeń Wewnętrznych dla subskrypcji na 6 i 12 miesięcy.
Pakiet Mała Firma został stworzony z myślą o potrzebach małych organizacji, które stoją przed wyzwaniem wdrożenia przepisów dla sygnalistów w krótkim czasie. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu przedsiębiorców czas i koszty są kluczowe, dlatego oferujemy kompleksowe rozwiązanie dostępne od ręki, bezpieczne, proste do wdrożenia i obsługi, w najniższej cenie na polskim rynku. Nasze narzędzie umożliwia nawet najmniejszym podmiotom pełne dostosowanie się do nowych wymogów prawnych bez obciążania budżetu i angażowania dodatkowych zasobów – podkreśla Rafał Barański, współtwórca whiblo, prezes braf.tech.
Idealne rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców
Pakiet powstał przede wszystkim z myślą o firmach zatrudniających poniżej 50 pracowników, które chcą wdrożyć efektywny kanał przyjmowania zgłoszeń od sygnalistów. System doskonale sprawdza się także w przedsiębiorstwach liczących do 250 pracowników oraz wszystkich podmiotach finansowych, dla których wdrożenie takich rozwiązań jest obligatoryjne. Platforma stanowi optymalne rozwiązanie dla jednostek publicznych dysponujących ograniczonym budżetem, umożliwiając im pełne dostosowanie się do wymogów prawnych przy zachowaniu kontroli nad kosztami. Dodatkowo w ramach pakietu, klienci mogą kupić za symboliczną złotówkę komplet dokumentacji niezbędnej do wdrożenia odpowiednich procedur w organizacji. Użytkownicy w tej cenie otrzymają również krótki poradnik RODO, który precyzyjnie opisuje wszystkie obowiązki związane z przestrzeganiem przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, wzór klauzuli obowiązku informacyjnego oraz wskazówki, jak z niego korzystać. Dokument został przygotowany przez kancelarię prawną Tomasza Osieja.
O whiblo
Whiblo to zaawansowana aplikacja, umożliwiająca bezpieczne zarządzanie anonimowymi zgłoszeniami naruszeń prawa i niepożądanych sytuacji wewnątrz organizacji. Narzędzie zapewnia bezpieczeństwo oraz pełną anonimowość użytkowników, jest zgodne z obowiązującymi przepisami: dyrektywą Unii Europejskiej o ochronie sygnalistów oraz polskimi przepisami dotyczącymi AML i RODO. Bezpieczeństwo whiblo zostało potwierdzone przez rygorystyczne testy penetracyjne. Każdy klient otrzymuje wydzieloną bazę danych oraz osobne klucze, do jej zabezpieczenia, co gwarantuje najwyższy poziom ochrony i poufności informacji. Dodatkowo whiblo działa w modelu SaaS, co ułatwia implementację bez obciążania infrastruktury IT. Obecnie z systemu korzysta m.in. UOKiK, LPP, Panattoni, Comarch czy Polska Grupa Lotnicza. Dla potrzeb większych organizacji dostępne są bardziej rozbudowane pakiety Standard i Premium.
Więcej informacji na temat nowego pakietu whiblo firmy braf.tech można znaleźć na stronie https://kup.whiblo.pl/pl/

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.